چهره محبوب کشتی در آستانه خداحافظی، مهدی تقوی قید تیم ملی را زد

به گزارش مسافرت رو، کشتی گیر محبوب و پرافتخار ایران که پس از 4 سال دوری از میادین توسط سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد به اردو دعوت شده بود، پس از حضور در دور نخست اردوی تیم ملی، علی رغم دعوت مجدد، به دلیل دور بودن از شرایط مناسب بدنی، در اردوی تیم ملی حاضر نشد و دیگر قصدی برای ادامه حضور در کشتی و تیم ملی ندارد.

چهره محبوب کشتی در آستانه خداحافظی، مهدی تقوی قید تیم ملی را زد

به گزارش خبرنگاران، مهدی تقوی دارنده 2 مدال طلای بزرگسالان دنیا و 2 طلای جوانان دنیا پس از سال ها دوری از تیم ملی در اقدامی شایسته تقدیر توسط غلامرضا محمدی سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد به اردوی تیم ملی دعوت شد تا در صورت تحمل تمرینات و رسیدن به شرایط مطلوب بدنی، برای رسیدن به دوبنده تیم ملی پس از زمانی در حدود 6 سال کوشش کند.

تقوی در اردوی نخست تیم ملی نیز دعوت محمدی را قبول کرد و به خانه کشتی تهران آمد تا در تمرینات تیم ملی حاضر گردد اما سال ها دوری از میادین باعث شده بود تقوی در سن 32 سالگی هیچ نشانی از دوران اوج خود نداشته باشد. وی در اردوی تیم ملی نیز جسته و گریخته و بیشتر به صورت انفرادی تمرین کرد و یکی دو روز مانده به پایان اردو نیز محل تمرینات تیم ملی را با هماهنگی کادر فنی ترک کرد.

محمدی در دور دوم اردوی تیم ملی نیز که از روز دوشنبه شروع شد، از تقوی بار دیگر برای حضور در تمرینات دعوت کرد. اما وی این بار حاضر نشد در تمرینات تیم ملی شرکت کند و آن طور که شنیده می گردد به دلیل سال ها دوری از میادین و همچنین ناآمادگی و داشتن مصدومیت، قصدی نیز برای ادامه کشتی و حضور در اردوهای تیم ملی ندارد.

تقوی در طول یازده سال حضور در تیم های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از سال 2003 تا 2013 به ترتیب برنز نوجوانان آسیا 2003، طلای نوجوانان آسیا 2004، طلای جوانان آسیا 2006، طلای جوانان دنیا2006، برنز بزرگسالان آسیا 2007، طلای جوانان دنیا 2007، طلای بزرگسالان آسیا 2009، طلای بزرگسالان دنیا 2009، نقره بازی های آسیایی2010، طلای بزرگسالان دنیا 2011 و طلای بزرگسالان آسیا 2012 را در ویترین افتخارات خود دارد.

تقوی همچنین در دو المپیک پکن و لندن حضور داشت اما به مدال نرسید. وی در المپیک 2008 در صندلی دهم نهاده شد و در المپیک 2012 لندن نیز به عنوانی بهتر از چهاردهمی نرسید.

تقوی همچنین در رقابت های دنیای 2010 به عنوان یازدهمی رسید و پایان در آخرین رویداد بین المللی خود در رقابت های دنیای 2013 در صندلیی بهتر از چهاردهمی قرار نگرفت.

تقوی در ادامه و در جریان انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت های دنیای 2015 لاس وگاس در مشهد برابر حسن یزدانی جوان و آماده تن به شکست داد و نتوانست دیگر به عضویت تیم ملی دربیاید.

وی قصد دارد پس از سال ها حضور در تیم های ملی و کسب افتخار برای ورزش و کشتی ایران در میادین آسیایی و دنیای، رسما از میادین کشتی خداحافظی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 182

به "چهره محبوب کشتی در آستانه خداحافظی، مهدی تقوی قید تیم ملی را زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره محبوب کشتی در آستانه خداحافظی، مهدی تقوی قید تیم ملی را زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید