پنج کشور برتر دنیا برای پیر شدن کدام ها هستند؟

به گزارش مسافرت رو، بر اساس شاخص جهانی بازنشستگی (GRI) که به وسیله بانک سرمایه گذاری Natixis ارائه شد، آمریکایی هایی که در پی بازنشستگی هستند باید در جای دیگری برنامه ریزی نمایند نه کشور خودشان.

پنج کشور برتر دنیا برای پیر شدن کدام ها هستند؟

در این مطلب با 5 کشور برتر دنیا برای پیر شدن آشنا شوید؛ کشور هایی که اگر در آنجا زندگی کنید، برترین شرایط سلامت و رفاه را در دوران بازنشستگی خود تجربه خواهید کرد. در این لیست هم جای ایران خالی است هم ایالات متحده امریکا.

بر اساس شاخص دنیای بازنشستگی (GRI) که به وسیله بانک سرمایه گذاری Natixis ارائه شد، آمریکایی هایی که در پی بازنشستگی هستند باید در جای دیگری برنامه ریزی نمایند نه کشور خودشان.

شاخص بازنشستگی 44 کشور را با در نظر گرفتن عوامل مهمی مانند سلامت، امور اقتصادی در دوران بازنشستگی، کیفیت زندگی تجربه شده و رفاه عمومی به عنوان بازنشسته آنالیز می نماید. این شاخص به کشور ها امتیاز داده و 100 امتیاز بالاترین نتیجه ممکن است.

ادامه این مطلب را بخوانید تا بدانید برترین کشور ها برای سپری کردن دوران پیری کدام هستند و چه چیزی این کشور ها را اینقدر بزرگ نموده است؟

1- نروژ: نروژ با 81 درصد در GRI، پس از چهار سال حضور در جایگاه سوم، توانست جایگاه اول را به دست آورد. این کشور از سال 2021 موقعیت خود را بهبود بخشیده است، اما همچنان از امتیاز 87 درصدی خود در سال 2012 پایین تر است.

این کشور از بهبود امید به زندگی و هزینه های بیمه سلامت بهره مند شده است. در حالی که بیکاری در کشور افزایش یافته، به نظر می رسد که بهبود نرخ بهره به طور قابل توجهی امتیازات کلی شرکت را افزایش داده است، که به وسیله سیستم مراقبت های بهداشتی قوی آن پشتیبانی می گردد.

2- سوئیس: سوئیس با 80 درصد در رتبه دوم نهاده شده است و امتیاز کلی آن از 81 درصد سال قبل کاهش یافته است. بیشترین افت ناشی از رفاه مادی، با امتیازات پایین تر در برابری عایدی و بیکاری است؛ هر چند که دارای چهارمین امتیاز بالا برای عایدی سرانه است.

در حالی که زیرشاخص اقتصادی آن در امسال کوتاه بود، عوامل محیطی و شادی سوئیس عملکرد آن را در امسال بهبود بخشید. علاوه بر این، به همراه نمرات بالاتر در شاخص های امید به زندگی و هزینه های سلامت سرانه یاری شد.

3- ایسلند: ایسلند پس از کسب رتبه اول در سال 2021، یکی از بزرگترین افت ها را به 79 درصد داشت و در رتبه سوم نهاده شد. بزرگترین عوامل در اینجا نیز در امور اقتصادی و رفاه مادی بود. عامل بزرگی که امتیاز را پایین آورد، افزایش [بدهی دولت]بود.

4- ایرلند: ایرلند جایگاه چهارم خود را با امتیاز 76 درصد حفظ کرد و کاهشی جزئی از 78 درصد در سال 2021، به علت امتیازات پایین تر از زیرشاخص های اقتصادی و رفاه مادی داشت.

کاهش امسال ناشی از افزایش بیکاری و عوامل برابری عایدی بود، اما ایرلند سومین امتیاز بالای عایدی سرانه را حفظ کرد. این کشور دارای بعضی از 10 رتبه برتر در شاخص های شادی و سلامت، با کیفیت هوا و عوامل محیطی، و بهبود هزینه های بهداشتی است که آن را به جلو سوق داده است.

5- استرالیا: استرالیا در سرانجام پنج کشور برتر، در سال 2022 امتیاز 75 درصد را به دست آورد که نسبت به 76 درصد در سال 2021 کاهش یافته است. با این حال، کاهش در عوامل کیفیت زندگی آن نیز وجود داشت.

با این حال، در حالی که بهبود هایی در عایدی سرانه و عوامل بیکاری ایجاد شد، شاخص برابری عایدی کمتری دریافت کرد. بعلاوه بعضی از بالاترین امتیازات کیفیت هوا را داشت که با بعضی از کمترین بهبود های زیست محیطی جبران شد. سیستم مراقبت های بهداشتی استرالیا به این کشور یاری کرد تا جایگاه پنجم را حفظ کند و امید به زندگی عامل اصلی آن است.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2214

به "پنج کشور برتر دنیا برای پیر شدن کدام ها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج کشور برتر دنیا برای پیر شدن کدام ها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید