ورود 5 کشتی حامل کالاهای اساسی به بندرشهیدرجایی تا انتها هفته

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران/هرمزگان مدیر کل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: 5 کشتی حامل کالاهای اساسی، برنج، روغن و گندم تا انتها هفته به بندرشهید رجایی بندرعباس وارد می گردد.

ورود 5 کشتی حامل کالاهای اساسی به بندرشهیدرجایی تا انتها هفته

علیرضا محمدی کرجی ران صبح امروز (29 شهریورماه) افزود: از ابتدای سال جاری 32 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهیدرجایی بندرعباس پهلو گرفته و اکنون هم 5 کشتی در راه رسیدن به این بندر است.

وی با اشاره به ورود 5 کشتی حامل کالاهای اساسی، برنج، روغن و گندم به بندرشهید رجایی بندرعباس تا انتها هفته، توضیح داد: این کشتی ها شامل دو فروند کشتی حامل روغن به مجموع تناژ 71 هزار و 500 تن، یک فروند کشتی حامل گندم به تناژ 66 هزار تن و دو فروند کشتی حامل جو به مجموع تناژ 135 هزار تن است.

کرجی ران با اشاره به پهلو گیری 32 فروند کشتی از ابتدای سال جاری در بندر شهید رجائی اسم کرد: اکنون هم یک کشتی حامل 66 هزار تن ذرت و کشتی دوم هم به همین مقدار گندم در حال تخلیه کالا و حمل یک سره به استان های مقصد هستند.

وی با بیان اینکه بعلاوه تا انتها شهریور600 هزار تن برنج، روغن نباتی، شکر و گندم وارد ایران می گردد، توضیح داد: براساس برنامه ریزی های اجرا شده چهار فروند کشتی حامل گندم به مجموع تناژ 276 هزار تن در راه بندر شهیدرجایی هستند که تا هفته نخست مهرماه وارد لنگرگاه بندرعباس خواهند شد.

کرجی ران افزود: طی پنج ماهه سال جاری تا هفته نخست شهریور ماه جاری با پهلوگیری 32 فروند کشتی یک میلیون و 490 هزار و 63 تن کالاهای اساسی ازجمله روغن نباتی، برنج، ذرت، شکر، کنجاله سویا، کود، گندم و جو در بندر شهیدرجایی تخلیه شده است.

به گزارش خبرنگاران، بندر شهیدرجایی با اختصاص تعداد 6 پست اسکله ویژه کالای اساسی، بهره گیری از تعداد 15 باب انبار مسقف به مساحت 130 هزار مترمربع با ظرفیت بالغ بر 350 هزار تن، محوطه بارانداز به مساحت 90 هزار مترمربع و ظرفیت 100 هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک و بعلاوه تعداد 3 انتهاه نگهداری فرآورده های روغن خوراکی به ظرفیت 370 هزار تن یکی از مهمترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور به تعداد می آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1870

به "ورود 5 کشتی حامل کالاهای اساسی به بندرشهیدرجایی تا انتها هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 5 کشتی حامل کالاهای اساسی به بندرشهیدرجایی تا انتها هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید