نبود خوابگاه برای 1500 دانشجوی همدان

به گزارش مسافرت رو، سرپرست دانشگاه بوعلی سینا گفت: بیش از 1500 دانشجوی این دانشگاه خوابگاه ندارند و این مشکل تا آخر ماه آینده رفع می گردد.

نبود خوابگاه برای 1500 دانشجوی همدان

حسین رضوان با بیان اینکه در دوسال گذشته خوابگاه های خصوصی به دلیل تعطیلی دانشگاه ها اقدام به تغییر کاربری نموده اند،گفت: بر اساس برآورد صندوق رفاه دانشجویان کل کشور، تنها 55 درصد خوابگاه های خصوصی در استان ها بدون تغییر کاربری، اقدام به پذیرش دانشجویان می نمایند.

وی اضافه کرد: این درحالیست که استان همدان هیچ سهمی از این درصد اعلام شده را نداشته و در حال حاضر دانشگاه بوعلی بیش از 1500 دانشجو بدون خوابگاه را به خود اختصاص داده است.

رضوان با اشاره به اقدامات مسئولان دانشگاه در راستای فراهم سازی فضای اسکان دانشجویان، تأکید کرد: بر اساس اقدامات اجرا شده امید است حداکثر تا اردیبهشت ماه دانشجویان اسکان یافته و آموزش حضوری برای این قبیل از افراد برقرار گردد، گفتنی است آموزش مجازی برای این افراد همچنان برقرار بوده و هیچ دانشجویی از کلاس درس عقب نمانده است.

سرپرست دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه از 20 فروردین ماه دانشجویان مقاطع ارشد، دکتری و ورودی های سال 97 می توانند از آموزش حضوری بهره مند شوند، گفت: بیش از نیمی دانشجویان این دانشگاه غیربومی بوده و شرایط اسکان آنان در خوابگاه هایی که دانشگاه در برابر این افراد متعهد بوده نیازمند گذشت 3 تا 4 روز زمان است.

رضوان توضیح داد: از این رو همیشه بر اساس سنوات قبل هفته اول سال تازه به اسکان و حضور دانشجویان غیربومی اختصاص داشته و تاخیر در برگزاری آموزش حضوری از تاریخ 14 فروردین ماه در مقاطع و ورودی های مذکور به همین دلیل است.

این مسئولبا اشاره به تحصیل بالای 5 هزار دانشجو در دانشگاه بوعلی، گفت: باتوجه به حجم بالای دانشجویان، فراخوان کلاس های حضوری به صورت مقطعی دربازده زمانی 3 تا 4 روزه امری طبیعی است.

سرپرست دانشگاه بوعلی سینا گفت: باتوجه به فراهم سازی اسکان دانشجویان فاقد خوابگاه حداکثر تا انتها ماه آینده و استفاده آنان از شرایط آموزش حضوری، امتحانات انتها ترم تمامی دانشجویان به شکل حضوری برگزار خواهد شد.

خبرنگاران همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2139

به "نبود خوابگاه برای 1500 دانشجوی همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود خوابگاه برای 1500 دانشجوی همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید