نا شناخته ترین کشور های جهان

به گزارش مسافرت رو، کشور در تقسیمات جهانی، محدوده ای از کره زمین است که در آن یک ملت زندگی می نمایند و نام آن نیز در سازمان ملل متحد به ثبت رسیده است. کشورها از طریق مرزهای بین المللی از یکدیگر تفکیک می گردند و غالباً دارای یک حکومت مرکزی هستند. برخی کشورها در استان ها یا ایالت هایشان دارای حکومت یا فرمانداری مستقل هستند که اصطلاحاً به آن ها حکومت خودمختار، ایالت خودگردان یا فرمانداری ایالتی گفته می گردد. همانطور که می دانید تعداد زیادی کشور در جهان به دلایل مختلفی شناخته شده هستند اما برخی کشورها ناشناخته باقی مانده اند. در فهرست زیر 10 کشور به شما معرفی می کنیم که به احتمال زیاد حتی نام آن ها را نشنیده اید:

نا شناخته ترین کشور های جهان

1- جمهوری ناگورنو- قرباغ :

جمهوری ناگورنو- قرباغ (Nagorno-Karabakh Republic) با 110 هزار نفر جمعیت ، و مساحتی بیش از 4 هزار مایل مربع یک جمهوری مستقل مابین ارمنستان و آذربایجان است. این کشور یکی از سنگین ترین مناطق مین گذاری شده شوروی سابق به خاطر جنگ قرباغ در بین سال های 1991 تا 1994 است. این کشور که هنوز توسط هیچ دولتی حتی ارمنستان به رسمیت شناخته نشده است 95 درصد مردم آن ارمنی و باقیمانده یونانی و کرد هستند.

2- جزایر پیتکایرن :

جزایر پیتکایرن (Pitcairn Islands) که رسماً از چهار جزیره آتشفشانی به نام های (Pitcairn, Henderson, Ducie and Oeno Islands) که آخرین باقیمانده مستعمرات انگلستان در اقیانوس آرام به شمار می آیند تشکیل شده است. زبان مردم آن ها مخلوطی از انگلیسی و تاهیتی است. در سال های اخیر کلیسای آن تعطیل شده چون تنها 8 نفر از ساکنان جزیره به طور منظم به کلیسا می رفتند. در جزیره تنها یک بار و قهوه خانه وجود دارد و یک مغازه دولتی که الکل و سیگار می فروشد. این جزایر وسعتی در حدود 18 مایل مربع و تنها 50 نفر جمعیت دارند.

3- جزایر کوک :

جزایر کوک (Cook Islands) که دارای حکومت خودمختار پارلمانی است سالانه بالای 90000 توریست دارد. این جزیره با مساحتی بیش از 91 مایل مربع جمعیتی بیش از 19 هزار نفر را در خود جای داده است. صنعت گردشگری مهمترین عامل راهنمایی اقتصاد در این کشور است. بعد از آن صنایع بانکداری بین المللی، صنایع دریایی، صید مروارید و صادرات میوه واقع شده است. این جزیره از زمان ورود کاپیتان جیمز کوک انگلیسی در سال 1773 بنام کوک نام گرفت.

4- جزایر توکلائو :

توکلائو(Tokelau) که از سه جزیره غیرخودمختار در قلمرو نیوزلند تشکیل شده است 5 مایل مربع مساحت دارد و محل زندگی بیش از هزار نفر است. نام توکائو از زبان پولنیزیائی گرفته شده که به معنای باد شاقتصادی است. این جزیره کوچکترین اقتصاد در بین سایر کشورهای جهان را دارد بطوری که تقریباً بطور کامل وابسته به یاری های اقتصادی از طرف نیوزلند است. 95 درصد مردم آن مسیحی و 57 درصد آن ها زن هستند.

5- جزیره انسان :

جزیره انسان (Isle of Man) با بیش از 80 هزار نفر جمعیت و بیش از 300 مایل مربع جزیره ای واقع در دریای ایرلند مابین انگلستان و ایرلند است. این جزیره قسمتی از اتحادیه اروپا به حساب نمی آیند و اقتصاد آن بر مبنای بانکداری بین المللی و صنعت گردشگری بنا شده است. این جزیره محل اسکان انسان ها از بیش از 6500سال قبل از میلاد مسیح بوده است.

6- جزیره گورنزی :

جزیره گورنزی (Guernsey) با بیش از 65 هزار نفر جمعیت و 30 مایل مربع مساحت تحت الحمایه انگلستان به شمار می آید ولی. علاوه بر آن قسمتی از اتحادیه اروپا به شمار می آید. گورنزی در کانال انگلستان در خلیج نورماندی واقع شده است. این جزیره در مسائل داخلی استقلال دارد و در حال مذاکره با انگلستان برای اعلام استقلال خود است..

7- جزیره کوموروس :

کوموروس (Comoros) با بیش از 800 هزار مایل مربع مساحت جمعیتی بیش از 798 هزار نفر را در خود جای داده است. این جزیره یک جزیره آفریقایی در دریای هند مابین موزامبیک و ماداگاسکار است که مستعمره قدیم فرانسه به حساب می آید و امروز تقریباً 300 هزار کوموری در فرانسه زندگی می نمایند. 98 درصد مردم این جزیره مسلمان هستند.

8- جزیره توالو :

جزیره توالو(Tuvalu) که چهارمین کشور کوچک جهانست دارای حکومت سلطنتی مشروطه است و ملکه الیزابت دوم شخص اول آن به حساب می آید. این جزیره با 10 مایل مربع مساحت و بیش از 12 هزار نفر جمعیت هیچ ارتش و یا نیروی دفاعی ندارد و هیچ پولی صرف دفاع نمی کند.

9- جزیره نائورو :

جزیره نائورو(Nauru) که سابقاً مستعمره امپراطوری آلمان بود بیش از 14 هزار نفر جمعیت و8 مایل مربع مساحت دارد. مردم نائورو آب باران های موسمی که بین ماه نوامبر و فوریه می بارد را جمع می نمایند زیرا از نظر منابع آب تازه طبیعی در مضیقه هستند. پرطرفدارترین ورزش در این کشور فوتبال با قوانین بازی استرالیایی است و مردم جزیره یک لیگ فوتبال هفت تیمه دارند.

10- جزیره وانوآتو :

جزیره وانوآتو(Vanuatu) با مساحت 4 هزار مایل مربع جمعیتی بیش از 243 هزار نفر را در خودی جای داده است. غذای بیشتر مردمان این جزیره ماهی است و 80 درصد آن ها در حاشیه ها، در روستاهای منزوی درون باغ های خودشان زندگی می نمایند. این منطقه یکی از مقاصد گردشگری برای غواصان است. تسونامی در وانوآتو خیلی نادر نیست و زمین لرزه ها هم تاثیر منفی بر اقتصاد منطقه دارند.

منبع: لست سکند
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 698

به "نا شناخته ترین کشور های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نا شناخته ترین کشور های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید