معروف ترین خیابان بانکوک ، خیابانی شلوغ و مملو از زندگی

به گزارش مسافرت رو، شهر بانکوک (بانکوک) پایتخت کشور تایلند است که در طول یک دهه اخیر گوی سبقت در زمینه جذب توریست و گردشگر را از تمامی شهرهای آسیایی و حتی اروپایی گرفته و به تنهایی به عنوان پر بازدیدترین مقصد توریستی و گردشگر پسند خودنمایی می نماید. شهر بانکوک از جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی متعددی برخوردار است که قطعا می تواند برای هر مسافری که مقصد سفر خود را پایتخت کشور تایلند قرار داده، بسیار جالب باشد، منتهی ما در این مطلب تنها قصد پرداختن به جذابیت های نهفته در معروف ترین خیابان بانکوک یعنی جاده خائوسان را نموده ایم و می خواهیم کمی بیش از پیش شما مخاطبان عزیز را با خیابان خائوسان بانکوک آشنا نماییم.

معروف ترین خیابان بانکوک ، خیابانی شلوغ و مملو از زندگی

با تور تایلند ارزان به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

خیابان خائوسان | Khaosan Street

خائوسان نام یک خیابان یا بهتر است بگوییم یک جاده کاملا توریستی و جذاب به لحاظ بصری در مرکز شهر بانکوک بوده که به راحتی می توان با کمی پیاده روی و گشت و گذار در آن با تعداد زیادی رستوران و اغذیه فروشی روبرو شد. این خیابان معروف است به درخشان ترین مکان موجود در پایتخت کشور تایلند که حضور در آن قطعا همراه با حال و هوای کاملا خاص و جدیدی برای هر گردشگر و توریستی هست.

ترکیبی از سبک های مختلف زندگی در جاده خائوسان

در خیابان خائوسان بانکوک نخستین چیزی که توجه شما را به عنوان یک فرد غیر بومی به خود جلب خواهد نمود، ترکیبی از زندگی به سبک ساده و کاملا مدرن در اقصی نقاط این خیابان معروف شهر بانکوک است. در خیابان خائوسان شما می توانید با انواع مختلفی از طوایف و نژادهای مختلف تایلند روبرو شوید. در بعضی از نقاط این خیابان شاهد صحبت جوانان باسواد و دانشگاه رفته تایلندی خواهید بود که از تسلط نسبتا کاملی بر زبان انگلیسی برخوردار هستند و در بخشی دیگر، نظاره گر بازی ساده و بچگانه جمعی از اقشار کم سواد و حتی کم درآمد موجود در این شهر هستید. به هر حال، هرچه که هست و هرچه که خواهد بود، بهتر است شما ابتدا پیش از انجام هر کاری با رسیدن به معروف ترین خیابان بانکوک (جاده خائوسان) گوشه ای دنج را برای نشستن انتخاب کنید تا از نزدیک شاهد جریان زندگی در این راستا پر رفت و آمد باشید.

جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی موجود در خیابان خائوسان

گالری ملی شهر بانکوک

چه مسافر شهر بانکوک باشید و چه سایر شهرهای کشور تایلند، باید بدانید که در این سرزمین بطور کلی موزه و اماکنی نظیر آن از کمترین جذابیتی برای مردم این دیار برخوردار هستند! منتهی برخلاف مردم کشور تایلند، تقریبا تمام گردشگران و توریست هایی که از اقصی نقاط دنیا خود را به پر بازدیدترین شهر دنیا رسانده اند به عنوان نخستین جاذبه های گردشگری که قصد بازدید از آن ها را دارند، به سراغ همین موزه ها و اماکنی می روند که نمایانگر فرهنگ و رسوم سنتی و اصیل مردم تایلند هستند، همچون گالری ملی واقع شده در کنار خیابان خائوسان در شهر بانکوک که نگینی برجای مانده از زمان استبداد و استعمار حاکم بر کل کشور تایلند است. این گالری جذاب که در آن می توانید با آثار مختلفی از روزهای سخت تایلندی ها در کنار روزهای غرورآفرین آنان روبرو شوید، در روزگاران قدیم به عنوان محل اقامت پادشاه رامای پنجم تلقی می شد. ناگفته نماند اگر جهت بازدید از این گالری موزه جذاب سری به آن زدید، حتما از پرده های ظریف قدیمی و همچنین پرتره های سیاه و سفیدی که در بخش های مختلف آن به چشم می آیند نیز دیدن فرمایید.

فروشگاه تانون خائوسان

این فروشگاه یکی از بهترین و مناسب ترین مکان های خرید در شهر بانکوک بوده که در داخل جاده خائوسان قرار گرفته است. در این فروشگاه شما می توانید با طیف وسیعی از وسایل و کالاهای مورد نیازی نظیر لباس، کیف های زنانه و دخترانه، محافظ گوشی و همچنین کلی جنس دیگر که ناگفته نماند از پوشش چرم مصنوعی نیز برخوردار هستند، روبرو شوید. البته نباید فراموش کنید که در این فروشگاه نیز همچون سایر نواحی مختلف دنیا به محض اینکه پی به توریست و گردشگر بودن شما ببرند، قطعا اجناس مورد نظرتان را با قیمت هایی کمی بالاتر عرضه خواهند کرد که توصیه می کنیم برای جلوگیری از این کلاهبرداری آشکار حتما با یکی از افراد محلی راهی این فروشگاه خیابان خائوسان بانکوک شوید. گفتنی است فروشگاه تانون خائوسان درست جنب میهمانخانه بانگلامفو واقع شده و می توانید در صورت احساس گرسنگی به راحتی به وسیله اغذیه فروشی هایی که دور تا دور این فروشگاه را احاطه نموده اند، یک خوراک مختصر و سبک را برای خود و دیگر همراهانتان تهیه نمایید.

یادواره چهاردهم اکتبر

در تاریخ سیاسی کشور تایلند، روز چهاردهم از ماه اکتبر سال 1973 آبستن حادثه بسیار تلخی بوده و هنوز هم که هنوز است جمع زیادی از مردم این کشور با مرور حوادث آن به پهنای صورت خود اشک می ریزند و بغض گلویشان را می فشارد. در تاریخ مذکور جمعی از ساکنان تایلند در اعتراضی کاملا صلح آمیز بدون هیچگونه آشوب و اغتشاشی دست به ابراز مخالفت خود با حکومت دیکتاتوری حاکم در آن دورانِ کشورشان زدند که متاسفانه افراد استعمارگر حکومتی بدون توجه به حرف ها و درخواست های آنان آغاز به قتل عام همگی این معترضان می نمایند و بالغ بر 70 نفر از مردم شجاع و مظلوم تایلند را به قتل می رسانند. از آن روز به بعد و با خارج شدن حکومت تایلند از وضعیت دیکتاتوری، بنایی به عنوان یادواره ای کوچک از شجاعت این مردمان در گوشه ای از معروف ترین خیابان بانکوک (جاده خائوسان) ساخته شده که هر ساله با فرا رسیدن تاریخ این جنایت هولناک سیاسی، این نقطه با استقبال باشکوهی از سوی جمعیت شهر بانکوک و سایر نقاط کشور تایلند روبرو می گردد. پیشنهاد می کنیم در گشت و گذارهای خود در داخل خیابان خائوسان بانکوک حتما از این بنای یادبود نیز دیدن نمایید البته نباید فراموش کنید که جو حاکم در حوالی این یادبود به شدت تاریک و کم فروغ هست، اما قطعا می تواند برای آن دسته از گردشگران و توریست هایی که تمایل به آشنایی بیشتر با فرهنگ حماسی و اوضاع سیاسی حاکم در گذشته کشور تایلند دارند، بسیار مهم قلمداد گردد.

برج ارواح در جاده خائوسان

این ساختمان یکی از نمادهای شکست خورده در راستای تبدیل شدن به یک آسمان خراش سوپر لوکس در قلب پایتخت کشور تایلند بود که متاسفانه با وقوع رکود وحشتناک سال 1997 در آسیا، ساخت این ساختمان مسکونی 47 طبقه ای نیز همچون دیگر سازه های مرتفع و طلایی رنگ شهر بانکوک نیمه تمام باقی ماند تا امروزه گردشگران و مسافرانی که به این شهر سفر می نمایند به جای اینکه در میان راهروهای تجملاتی به گشت و گذار بپردازند، به سراغ طبقات نیمه تمام و تقریبا تخریب شده آن بروند و از نزدیک شاهد نیمه تمام ماندن یک رویای دوست داشتنی در مقصد مورد نظر خود باشند. ساختمان ساتورن که به دلیل مخروبه بودن طبقات مختلف آن از سوی اهالی شهر بانکوک لقب برج ارواح را به خود گرفته، از نظر مهندسی یک ساختمان 80% تکمیل شده بحساب می آید که تنها اگر یک سرمایه گذار بزرگ حاضر گردد و قسمت های ناتمام آن را تکمیل نماید، می تواند به یکی از نمادهای زیبا در معروف ترین خیابان بانکوک تبدیل گردد. گفتنی است که این سازه 47 طبقه ای در حال حاضر فاقد از هر گونه سکنه ای هست.

راه های منتهی به مشهورترین خیابان بانکوک

برای بازدید از خیابان خائوسان بانکوک هم می توانید از اتوبوس های درون شهری استفاده نمایید و هم از تاکسی های شهر بانکوک. منتهی ما پیشنهاد می کنیم با توجه به عدم ایمنی لازم در اغلب وسایل نقلیه موتوری فعال در اقصی نقاط کشور تایلند برای دستیابی به بهترین خیابان این نقطه حتما از قایق های موجود در رودخانه کلورنگ و یا قایق هایی به اسم باو فرایا اکسپرس استفاده نمایید که اصلا برای همین منظور تعبیه شده اند تا شما مسافران و گردشگران محترم را به وسیله یک راستا آبی و چشم نواز به خیابان یا جاده خائوسان برسانند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 564

به "معروف ترین خیابان بانکوک ، خیابانی شلوغ و مملو از زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین خیابان بانکوک ، خیابانی شلوغ و مملو از زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید