مدرسه ای عجیب اما واقعی درون غاری در چین

به گزارش مسافرت رو، چین همواره جای شگفتی، برای ما باقی می گذارد

استان گایژو یکی از فقیرترین استان های کشور چین است که به سبب قحطی و خشکسالی عظیمی که در آن روی داده است، مردم منطقه را با چالش بزرگ مرگ و زندگی رو به رو نموده است. این کمبود نه تنها در آب و خوراک مردم، بلکه در دیگر بخش های زندگی نیز نمایانگر است. به طوری که بسیاری از بچه ها از نعمت تحصیل و آموزش محروم می باشند.در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

مدرسه ای عجیب اما واقعی درون غاری در چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

اما با وجود کمبودها و بی توجهی های دولت به این منطقه، مردم میائو خود دست به تأسیس مدرسه ای ابتدایی در غار ژانگ دانگ زده و برایش نام مدرسه ابتدایی میان غاری را انتخاب کردند. این مدرسه در سال 1984 با 6 کلاس درس تاسیس شد که زمانی 8 معلم در آن تدریس و 186 دانش آموز تحصیل می نمودند. دانش آموزانی که تا به آن موقع هیچ گونه آموزشی ندیده بودند. نکته شگفت انگیزتر این است که بسیاری از آن دانش آموزان از روستاهای نزدیک و همجوار به این غار می آمدند و به صورت شبانه روزی در آن مدرسه درس می خواندند.

علاوه بر آن که مدرسه روال آموزشی ساده ای داشت، ساختار و طراحی درون آن نیز بسیار ساده بود. این مدرسه شامل چندین کلاس چوبی و یک زمین موقت چند منظوره برای بازی می شد. این مدرسه تنها مدرسه دنیاست که در غار تأسیس شده است.

مزیت مدرسه درون غار

برخلاف آن که جمعیت دانش آموزان این مدرسه زیاد نبود و کمبود مواد غذایی این خانواده ها به چشم می آمد، اما این روستا از یک مدرسه فوق العاده برخوردار بود.

جدای از هوای فوق العاده تمیز غار، به سبب اکو و پیچیدن صدا در درون غار، معلمان این مکان را برای تمرین گروه سرود و کُر مناسب دیدند. همچنین به سبب محیط و فضای طبیعی درون غار و وجود حیواناتی چون مارمولک و خفاش، دانش آموزان امکان این را داشتند تا از نزدیک با طبیعت در تماس بوده و موقعیت فوق العاده ای برای یادگیری درس علوم تجربی در اختیار داشته باشند. به جهت فضای طبیعی غار، یکی از معلمان این مدرسه بر این باور بود که این محیط برای یادگیری جغرافی فوق العاده است.

متاسفانه مدرسه ژانگ دانگ در سال 2011 از طرف دولت چین، با این بهانه که چین جایی برای جامعه غارنشینی ندارد، تعطیل شد! سپس تمام دانش آموزان مدرسه غار برای تحصیل و زندگی به مکانی دورتر فرستاده شدند. البته اغلب بچه ها آخر هفته ها و تعطیلات برای بازدید از خانواده هایشان به روستای ژانگ باز می گشتند.

وضعیت کنونی روستا ژانگ دانگ

پس از معرفی گسترده غار ژانگ در رسانه های مجازی، این غار روستایی به قدری مورد توجه واقع شد که جاده خوبی به این روستا کشیده شد تا پلی میان این روستا و دنیا بیرون ایجاد کند. پس از آن افراد هر روز به درخواست دولت برای انتقال محل زندگی شان، پاسخ مثبت می دادندو به مکان های دیگر مهاجرت کردند. البته هنوز اکثر ساکنین، به زندگی روستایی خود در این غار ادامه می دهند.

در سال 2003 هورانک باد، شهروندی آمریکایی پس از بازدید از روستای ژانگ دانگ، تحت تاثیر شرایط سخت این روستا نهاده شد و 100,000 یوان چینی به این روستا یاری کرد تا برق کشی برای این غار انجام گردد. بعدها نیز برای یاری زندگی مردمان روستا ژانگ دانگ، سه بار دیگر به این روستا سفر کرد و برای تهیه لوازم زندگی مورد احتیاج مردمان آن، هزینه کرد. پس از اندکی، مستندی از روستای ژانگ دانگ در تلویزیون پخش شد و شرایط زندگی اهالی آن در تلویزیون باعث شد خانمی برای معلمی در این روستا داوطلب گردد. خود این اتفاق منجر به شهرت و مورد توجه قرار دریافت طایفه غار نشین و روستایی ژانگ دانگ شد.

تفریحات در اطراف غار ژانگ دانگ

گرچه این استان از مواهب و امکانات شهری بی بهره است، اما طبیعتی فوق العاده زیبا دارد. این غار، کوهستان و جنگل های اطراف آن، مکانی ایده آل برای علاقه مندان به کوهنوردی و طبیعت گردی می باشد. همچنین بزرگ ترین آبشار چین در نزدیکی شهر آنشون واقع شده است و اگر به روستا ژانگ دانگ رفتید زمان مناسبی برای لذت بردن از طبیعت زیبای بزرگ ترین آبشار چین، یعنی آبشار هئوانگ گوژو.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 444

به "مدرسه ای عجیب اما واقعی درون غاری در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه ای عجیب اما واقعی درون غاری در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید