ماسک های میوه ای محافظ پوست

به گزارش مسافرت رو، ماسک ها، موادی است که به طور معمول از محصولات طبیعی درست می گردد و برای پاک کردن پوست،خارج کردن مواد زائد از منافذ پوستی،افزایش جریان خون و تغذیه پوست به کار می رود و بین 20 تا 30 دقیقه باید روی پوست بماند و بعد از آن، پوست را با آب پاک کرد.یا به جای آب از پنبه آغشته به گلاب برای برداشتن ماسک از روی پوست بهره گرفت.هر یک از ماسک های گیاهی طرز تهیه و خواص ویژه ای دارد که به چند نمونه از انها اشاره می گردد:

ماسک های میوه ای محافظ پوست

ماسک های میوه ای محافظ پوست

ماسک ها، موادی است که به طور معمول از محصولات طبیعی درست می گردد و برای پاک کردن پوست،خارج کردن مواد زائد از منافذ پوستی،افزایش جریان خون و تغذیه پوست به کار می رود و بین 20 تا 30 دقیقه باید روی پوست بماند و بعد از آن، پوست را با آب پاک کرد.یا به جای آب از پنبه آغشته به گلاب برای برداشتن ماسک از روی پوست بهره گرفت.هر یک از ماسک های گیاهی طرز تهیه و خواص ویژه ای دارد که به چند نمونه از انها اشاره می گردد:

ماسک گلابی

یک عدد گلابی را خرد کنید و به تمام سطح پوست بمالید.این ماسک برای پوست های چرب بسیار مناسب است.

ماسک هلو

سه چهار عدد هلو که هسته آن جدا شده باشد، خوب خرد نموده و با یک زرد تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم خوب مخلوط کنید و به صورت و گردن بمالید.

ماسک مناسب برای صورتی که جوش دارد

یک قاشق غذاخوری آرد جو، یک قاشق غذاخوری آرد ذرت و یک سفیده تخم مرغ تهیه و آنها را با همدیگر خوب مخلوط ساخته و روی صورت پهن کنید و وقتی کاملاً خشک شد صورت را بشویید.

ماسک پرتقال

یک پرتقال را پوست کنده و هسته و پرده ها و پوست های نازک آن را جدا نموده و گوشت پرتقال را به مدت نیم ساعت بر روی پوست صورت بگذارید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.این ماسک بیشتر برای درمان جوش های غرور جوان مؤثر است و به کسانی که پوست خشک دارند.مصرف آن توصیه نمی گردد.

ماسک آلو برای پوست های چرب

تعداد هشت تا ده عدد آلوی قرمز که هسته آن جدا شده باشد.تهیه کنید و سپس با افزودن 10 قطره روغن بادام خوب با یکدیگر مخلوط می کنیم.بعد آن را به مدت 25 دقیقه روی صورت گذاشته و سپس با آب بشویید.

استفاده از این ماسک برای کسانی که پوست چرب دارند مناسب است.

ماسک مناسب برای بسته شدن منافذ

یک قاشق چایخوری آب لیمو، و یک عدد تخم مرغ را خوب بهم زده و به صورت مالیده و منتظر بمانید تا خشک گردد و سپس، صورت را بشویید.

ماسک برای پوست هایی که چرب زاید دارد

بیشتر از نصف فنجان سرکه و به همان مقدار آب را با هم مخلوط نموده و در یک ظرف در بسته بریزید و در یخچال نگه دارید.از این محلول روی صورت مالیده و بعد از خشک شدن پوست را بشویید.

ماسک عسل برای پوست های معمولی

دو قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری جوانه گندم آسیاب شده مخلوط نموده،به روی پوست بمالید و بعد از 20 دقیقه آن را بشویید.

ماسک برای برطرف چروک دور چشم

یک عدد سفیده تخم مرغ و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را خوب با هم مخلوط نموده و به اطراف چشم بمالید و پس از 20 دقیقه آن را با شیر بشویید و بعد صورت را با آب ولرم تمیز کنید این ماسک را می توان به صورت یک روز در میان مورد استفاده قرار داد.

ماسک برای لطافت و شادابی پوست

مقداری نعناع را له نموده و آب آن را بگیرید و با سفیده تخم مرغ کاملاً به هم بزنید سپس چند قطره آب لیموی تازه به آب اضافه کنید و بگذارید نیم ساعت روی صورت باقی بماند و سپس صورت را با آب سرد بشوئید.

کرم طبیعی برای شادابی پوست

20 گرم عسل، 30 میلی لیتر روغن سویا و 80 گرم اوسرین تهیه نموده، روغن سویا را با یاری یک کاردک چوبی به اوسرین اضافه کنید و سپس عسل را به آن بیفزایید.مواد موجود در عسل موجب برطرف افتادگی پوست می گردد و آن را ترمیم نموده و شادابی دوباره به آن می بخشد.

منبع:نشریه خانواده، شماره 394

منبع: راسخون
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2155

به "ماسک های میوه ای محافظ پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک های میوه ای محافظ پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید