لاغری با عرق زیره یا دمنوش زیره؟

به گزارش مسافرت رو، معروفیت زیره در برطرف نفخ و یاری به لاغری آنقدر زیاد شده که گاهی مصرف کنندگانش را به دردسر می اندازد و دچار عارضه می نماید! اما آیا عرق و دمنوش زیره همین قدر موثرند؟ زیره سبز مصرف کنیم یا سیاه؟

لاغری با عرق زیره یا دمنوش زیره؟

به گزارش همشهری، زیره ادویه ای با عطر قوی و خواص شناخته شده است، اما گاهی در خصوص آن مبالغه می گردد! زیره سیاه و سبز هر دو طبعی گرم و خشک دارند؛ زیره سیاه بیشتر مصارف دارویی دارد و توصیه نمی گردد که به صورت عمومی مصرف گردد، اما از زیره سبز می توان به عنوان ادویه در غذای روزمره استفاده کرد.

زیره و لاغری

دکتر اختری درباره اثرات لاغر نماینده زیره گفت: برترین تصمیم برای لاغری، محدود کردن مصرف کربوهیدرات مانند نان و برنج و شیرینی است. استفاده از زیره به صورت خوردن ماست و زیره سیاه به تنهایی مشکل را حل نمی نماید؛ از دیگر سو، عرقیات گیاهی نمی توانند چاقی موضعی را رفع نمایند! بلکه تنها انجام ورزش های مفید و موثر بر موضع چاقی است.

دکتر اختری در رابطه با مصرف عرق زیره شرح داد: در خصوص معروفیت عرق زیره سیاه به لاغری، بر اساس گزارش افرادی که میل نموده اند، سه هفته اول کمی کاهش اشتها ایجاد نموده است و بعد متوقف شده و اشتهای فرد به حالت عادی خود برگشته است. در فردی با مزاج گرم و خشک این عرق می تواند، بی قراری ایجاد کند.

بوته زیبای زیره

دمنوش زیره

در خصوص دمنوش ها باید گفت این نوشیدنی ها در واقع گیاهانی دارویی هستند و میل کردن هیچ یک از این ها روزی سه بار توصیه نمی گردد. دمنوش بابونه، زیره سبز، بادرنجبویه، گل گاو زبان، چای کوهی، چای ترش، پونه، نعنا، اسطوخودوس، گل محمدی برخلاف چای لاهیجان، دارو هستند.

شما می توانید تا سال ها روزی یکی دو لیوان چای لاهیجان تازه دم و میل کنید، ولی اگر روی این دم نوش ها مداومت کنید بعد از مدت کوتاهی عوارض آن خود را نشان می دهد.

در خصوص دمنوش ها از هر کدام هفته ای دو تا سه بار اجازه دارید میل کنید و در طول روز یک فنجان کافی است. حال اگر کسی مشکل کبدی، کلیوی و ... داشته باشد موضوع پیچیده تر هم می گردد و پزشک بر اساس آزمایشات بیمار تصمیم می گیرد چه اندازه از چه نوع گیاه دارویی می تواند به بیمار یاری می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2202

به "لاغری با عرق زیره یا دمنوش زیره؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاغری با عرق زیره یا دمنوش زیره؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید