قوی ترین پایین آورنده قند خون؛ خوراکی هایی که برای کاهش قند خون معجزه می نمایند

به گزارش مسافرت رو، اگر در پی پایین آوردن قند خون در خانه هستید و در پی قوی ترین پایین آورنده قند خون می شد، همواره لازم نیست در داروخانه ها جستجو کنید. به راحتی می توانید غذاهای پایین آورنده قند خون را امتحان کنید. کافی ست بدانید باید برای کاهش قند خون چه بخوریم. ما راه های کاهش قند خون با میوه و خوراکی ها را در این مطلب به شما می آموزیم تا بدون ضرر و فقط با تغذیه بتوانید قند خون خود را کنترل کنید.

قوی ترین پایین آورنده قند خون؛ خوراکی هایی که برای کاهش قند خون معجزه می نمایند

قوی ترین پایین آورنده قند خون

چه میوه هایی قند خون را پایین می آورد؛ کاهش قند خون با میوه انبه

اگر برایتان این پرسش ایجاد شده که چه میوه هایی قند خون را پایین می آورد بهتر است با میوه ای آشنا شوید که معجزه ای برای کاهش قند خون به شمار میرود. یک پایین آورنده قند خون خوشمزه و پرطرفدار انبه است. تحقیقات نشان می دهد انبه اگرچه شیرین است اما مصرف روزانه 10گرم انبه خشک که معادل نصف یک انبه تازه است، یک پایین آورنده قند خون بسیار عالی است. اگر در پی میوه های پایین آورنده قند خون هستید حتما انبه را امتحان کنید. به علاوه نقش برگ انبه در کاهش قند خون انکارنشدنی است. استفاده از برگ انبه به شکل جوشانده می تواند یکی از راه های کاهش قند خون به صورت طبیعی و بدون دارو باشد. از یاد نبرید که انبه مواد مغذی مختلفی مثل ویتامین سی، ویتامین آ، فولات و فیبر دارد که جزو اصلی ترین موادغذایی موردنیاز بدن محسوب می شوند. در فهرست میوه های پایین آورنده قند خون، گیلاس را از قلم نیاندازید. گیلاس کمترین شاخص گلوکز را در بین میوه ها دارد و شاخص گلوکز این میوه 22 است. به علاوه گیلاس با دارا بودن آنتوسیانین باعث افزایش فراوری انسولین در بدن شده و باعث کاهش قند خون می گردد. استفاده از این میوه برای پایین آوردن قند خون در بین بیماران دیابتی رایج است. گلابی هم یکی دیگر از میوه های پایین آورنده قند خون است چرا که با دارا بودن فیبر و کربوهیدرات، قند خون و بعلاوه کلسترول را کاهش می دهد. به علاوه با داشتن آنتی اکسیدان، از سرطان جلوگیری نموده و سلامتی را تضمین می نماید.

چگونه قند خون را پایین بیاوریم؛ گیاهان دارویی کاهش قند خون

اگر در پی قوی ترین پایین آورنده قند خون می گشت می توانید سراغ ادویه ها هم بروید. برای پایین آوردن قند خون در خانه می توانید سری به آشپزخانه خود بزنید و از ادویه های پایین آورنده قند خون بهره ببرید. خوردن کدام ادویه ها باعث کاهش قند می گردد؟ دارچین پایین آورنده سریع قند خون در بین ادویه هاست. نتایج یک آنالیز در سال 2011 نشان می دهد که دارچین کامل و عصاره دارچین سبب کاهش قند خون ناشتا می گردد. آنالیز دیگری که در سال 2013 انجام شد نشان داد که دارچین سبب کاهش قند خون ناشتا، به اضافه کاهش کلسترول تام، تری گلیسرید و کلسترول بد خون می گردد در حالیکه که کلسترول خوب خون را بالا می برد. البته که دارچین یکی از گیاهان دارویی کاهش قند خون است اما مصرف دوز بالای آن می تواند مضرات خطرناکی برایتان داشته باشد. پس در مصرف این پایین آورنده قند خون افراط نکنید و حتما از پزشک خود نظر بخواهید.

پایین آورنده سریع قند خون؛ بامیه

اگر می خواهید کاهش قند خون با بامیه را تجربه کنید دو عدد بامیه شسته شده را نصف کنید و شب تا صبح در یک لیوان آب گذاشته و درپوش آن را بگذارید. صبح زود و بعد از صبحانه بامیه ها را از آب خارج نموده و آب را بنوشید. دو هفته هر روز اینکار را انجام دهید تا شاهد کاهش قند خون خود باشید. بامیه با دارا بودن ویتامین آ و سی، اسید فولیک، منیزیم و پتاسیم و فیبر ،به کاهش قند خون یاری می نماید.

کاهش قند خون با شنبلیله

در جست وجوی قوی ترین پایین آورنده قند خون یک گزینه در دسترس مواد طبیعی همانند گیاهان هستند. یک پایین آورنده قند خون طبیعی و مفید که در کاهش قند خون معجزه می نماید، شنبلیله است. مطالعات نشان می دهد مصرف روزانه 500میلی گرم شنبلیله، ترشح انسولین را افزایش و قند خون را کاهش می دهد. همزمان با قند خون، کلسترول هم با این گیاه دارویی کاهش می یابد و بهبود قند خون و درمان چاقی و کلسترول را با هم تجربه خواهید کرد. ژورنال بین المللی ویتامین و تحقیقات تغذیه ای در سال 2009 مقاله ای منتشر کرد که پژوهش ها نشان می دهد 10گرم دانه شنبلیله خیس خورده در آب داغ برای کاهش قند خون موثر است. مصرف غذاهای حاوی شنبلیله له کاهش مقاومت به انسولین در بیماران دیابتی نوع 2 یاری می نماید و باعث پایین آمدن قند خون می گردد.

معجزه ای برای کاهش قند خون؛ سیر

یکی از غذاهای پایین آورنده قند خون که اثرات آن در مطالعه ای سال 2006 و مطالعه دیگری در سال2012 ثابت شده، سیر است. عصاره سیر می تواند قند خون را پایین بیاورد. در حقیقت عصاره سیر اندازه انسولین افراد مبتلا به دیابت را به طور طبیعی افزایش داده و قند خون را پایین می آورد. به علاوه پیاز هم در کاهش قند خون نقش مهمی دارد و خوشبختانه در بیشتر غذاهای ایرانی از پیاز به عنوان طعم و عطر دهنده استفاده می گردد. پس اگر می خواهید بدانید برای پایین آوردن قند خون چه باید خورد این نکته را به یاد داشته باشید که همچنان که از بوی سیر و پیاز اذیت می شوید اما به کاهش قند خون خود یاری می کنید.

در پی قوی ترین پایین آورنده قند خون؛ آجیل ها و دانه های خوراکی

در بین خوراکی ها چه چیزی قند خون را سریع پایین می آورد؟ از جمله خوراکی های پایین آورنده قند خون آجیل ها هستند. در حقیقت آنچه باعث کاهش قند خون می گردد، اسیدهای چرب یک اشباع هستند که در آجیل دانه ها، آوکادو، زیتون و روغن زیتون و کتان یافت می گردد. اسیدهای چرب تک اشباع به وسیله کاهش مقاومت به انسولین، باعث کاهش قند خون می گردد. این نتایج از مقایسه یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا و یک رژیم غذایی با اسیدهای چرب تک اشباع به دست آمده است. البته دانه چیا هم در تنظیم قند خون نقش بسیار مهمی دارد. دانه های چیا باعث کاهش اثر دیابت، افزایش حساسیت به انسولین و عدم تعادل قند خون بعد از غذا می گردد. در حقیقت دانه چیا باعث تثبیت قند خون می گردد.

نوشیدنی برای کاهش قند خون

نهایتا میان نوشیدنی ها چه چیزهایی قند خون را پایین می آورد؟ در یک تحقیق معین شد نوشیدن مخلوطی از سرکه سیب و آب، قبل از وعده های غذایی می تواند یک پایین آورنده قند خون باشد. در حقیقت این ترکیب باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش قند خون بعد از غذاخوردن می گردد. ترکیب سرکه و آب قبل از غذا، بالا رفتن قند خون بعد از خوردن غذاهای نشاسته ای در افراد دیابتی را کنترل می نماید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2303

به "قوی ترین پایین آورنده قند خون؛ خوراکی هایی که برای کاهش قند خون معجزه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوی ترین پایین آورنده قند خون؛ خوراکی هایی که برای کاهش قند خون معجزه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید