قهوه می تواند فشار خون را افزایش دهد؟

به گزارش مسافرت رو، تهران (پانا) - نوشیدن قهوه ممکن است فشار خون را به طور موقت افزایش دهد.

قهوه می تواند فشار خون را افزایش دهد؟

به گزارش شهرخبر، عزت جعفرآقایی پیرا پزشک و محقق طب سنتی اظهار کرد: قهوه به عنوان یکی از نوشیدنی های محبوب جهان، فشار خون را به طور موقت افزایش می دهد، اما این افزایش فشار خون بعد از گذشت 3 ساعت از بین رفته و سطح فشار خون شخص به حالت طبیعی بر می گردد.

جعفرآقایی اضافه کرد: نوشیدن قهوه تأثیرات فیزیولوژیکی بر بدن دارد، این تأثیرات فراتر از کمی بیداری است، به عنوان مثال، نوشیدن 2 فنجان قهوه منجر به افزایش میانه 8mm جیوه و 6mm جیوه در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک بر بدن شخص می گردد، این تغییر فشار در افرادی که قبل از نوشیدن قهوه فشار خون طبیعی یا فشار خون بالا داشته اند یکسان است.

وی در اداه اضافه کرد: بالا رفتن موقت فشار خون، در افرادی که به صورت دائمی قهوه می نوشند، کمتر است، زیرا بدن این افراد به کافئین عادت دارد و بالا رفتن اندازه کافئین در بدن این افراد سطح فشار خون را بالا نمی برد.

جعفرآقایی گفت: با توجه به تحقیقات اجرا شده روی افرادی که مدام قهوه می نوشند، بسیار بعید است افراد بعد از نوشیدن این نوشیدنی مجذوب کننده، دچار بالا رفتن فشار خون شوند، از طرف دیگر قهوه برای سلامت قلب نیز مفید است.

این محقق طب سنتی گفت: در افراد سالم، نوشیدن قهوه خطر مرگ زودرس را کاهش می دهد، قهوه به واسطه مقادیر بالای آنتی اکسیدان، باعث کاهش استرس در بدن می گردد، بعد از آنالیز تحقیقات و آزمایشات زیاد، معین شد که مزایایی نوشیدن قهوه از مضرات آن بیشتر است و بهتر است در روز یک یا دو فنجان قهوه میل گردد، اما افراط در نوشیدن قهوه می تواند عوارضی در پی داشته باشد.

جعفرآقایی در خاتمه اذعان داشت: در کل نوشیدن قهوه برای سلامتی افراد مضر نیست و نمی توان افراد یا گروه خاصی را از نوشیدن قهوه منع کرد، اما قهوه هم همچون هر چیز دیگر باید به صورت متعادل مصرف گردد، نوشیدن بیش از حد قهوه امکان دارد برای هر شخصی عوارض در پی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2147

به "قهوه می تواند فشار خون را افزایش دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهوه می تواند فشار خون را افزایش دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید