غوغای میری در پاتایا

به گزارش مسافرت رو، علی میری جوان خوش آتیه وزنه برداری ایران با ثبت مجموع 374 کیلوگرم عنوان نایب قهرمانی وزنه برداری دنیا دردسته 89 کیلوگرم را به خود اختصاص داد.

غوغای میری در پاتایا

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

رضا عباسپور:رقابت دسته 89 کیلوگرم با حضور 11 وزنه بردار برگزار گردید. دو نماینده شایسته کشورمان در این دسته وزنی خیلی خوب طبق برنامه کادرفنی حرکت کردند و در آغاز یکضرب با مهار وزنه های انتخابی رقابتی جذاب و میلیمتری را با رقبای قدرتمند خود رقم زدند. در کوران این رقابت به ترتیب (2 وزنه بردار از ایران، 2 وزنه بردار ازبلاروس، یک نماینده ازفرانسه، یک وزنه بردار ازعراق، یک وزنه بردار از قزاقستان، 2 وزنه بردار از ارمنستان، یک وزنه بردار از ونزوئلا و یک وزنه بردار از گرجستان) روی تخته رفتند.

میری در یکضرب پنجم شد، زارعی هفتم

علی میری در حرکت یکضرب واقعا بی نقص و بدون خطا هر سهحرکت خود یعنی وزنه های 160 ،165 و 167 کیلوگرم را به زیبایی مهار کرد و کار خود را به خوبی در یکضرب تمام کرد اما نهایتا بخاطر رقابت نزدیکی که وجود داشت به عنوان پنجمی یکضرب قناعت کرد. محمد زارعی دیگر وزنه بردار 89 کیلویی کشورمان هم اگرچه وزنه 165 کیلوگرمی که انتخاب اولش بود را مهار کرد اما دوبار در مهار وزنه های 169 و 170 کیلوگرمی ناپیروز بود تا او نیز در این حرکت صندلی هفتمی را به خود اختصاص دهد.در یکضرب به ترتیب وزنه بردار گرجستان، بلاروس و ونزوئلا با مهار وزنه های 172، 169 و 169 کیلوگرم صاحب مدالهای طلا، نقره و برنز یکضرب دنیا شدند. البته وزنه بردار بخاطر اینکه زودتر پیروز به مهار وزنه 169 کیلویی شده بود طبق قانون جدید دنیای بالاتر از نماینده ونزوئلا نهاده شد. وزنه بردار ونزوئلا با مهار وزنه 169 کیلوگرمی رکورد جوانان دنیا در این وزن را تغغیر داد و به نام خود ثبت کرد.

میری در دوضرب برنزی شد، مجموع نقره ای

آغاز رقابت وزنه برداران دوضرب زن کشورمان که به نسبت حرکت یکضرب کنترل بهتری روی عملکرد فنی خود داشتند، کاروان وزنه برداری ایران را به مدال دنیای نزدیکتر کرد. محمد زارعی در حرکت اول دوضربش وزنه 196 کیلویی را به راحتی مهار کرد. بعد از او علی میری هم در نخستین حرکت دوضرب خود با قدرت وزنه 202 کیلویی را بالای سرش به پرواز درآورد.زارعی در دومین حرکت خود وزنه 206 کیلویی را درخواست کرد که در مهار این وزنه ناکام بود. اتفاقی عجیب در حرکت دوضرب ناکامی وزنه برداران بلاروس و گرجستان در مهار وزنه های انتخابی بود. اتفاقی که برای علی میری فرصت درخشش و کسب مدال خوش رنگ دنیای را مهیا کرد.

علی میری در دومین حرکت دوضرب خود وزنه 207 کیلویی را با قدرت بالای سر برد ولی داوران وزنه صحیح میری را ابتدا خطا دادند اما با ورد کادرفنی ایران ودرخواست چلنج (ویدیو چک) حرکت میری صحیح اعلام شد و سه چراغ سفید دریافت کرد.زارعی اما در سومین حرکت دوضرب خود نتوانست از پس وزنه 207 کیلویی برآید. تا کار برای او با مجموع 361 کیلوگرم و عنوان چهاردهمی دوضرب و دوازدهمی مجموع تمام گردد.

اما میری جوان جنگنده و باغیرت ارومیه ای تیم ملی وزنه برداری کشورمان با مهار وزنه 207 کیلوگرمی در دوضرب برنزی شد و با ثبت مجموع 374 کیلوگرم صاحب نشان نقره ای رنگ دلچسب مجموع برای وزنه برداری ایران شد.

در این وزن وزنه بردار بلاروس با ثبت وزنه 208 کیلوگرمی صاحب سکوی نایب قهرمانی حرکت دوضرب شد و با مجموع 375 کیلوگرم عنوان قهرمانی این دسته وزنی را به خود اختصاص داد. وزنه بردار ژاپن از گروه B نیز در حرکت دوضرب با مهار وزنه 208 کیلوگرمی صاحب مدال طلا شد چون زودتر به این وزنه رسیده بود. اما وزنه بردار گرجستانی ها نیز در مجموع با ثبت 371 کیلوگرم صاحب سکوی سومی دنیا شد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 462

به "غوغای میری در پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غوغای میری در پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید