عدلی منصور: مصر خواستار عمیق تر شدن روابط با اتحادیه اروپاست

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: رئیس جمهور موقت مصر که به یونان سفر نموده است، تاکید نمود که مصر خواستار عمیق تر شدن روابط با اتحادیه اروپا است.

عدلی منصور: مصر خواستار عمیق تر شدن روابط با اتحادیه اروپاست

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، عدلی منصور با کارلوس پاپولیاس رئیس جمهور یونان دیدار کرد و گفت: ما منتظر هستیم تا ریاست جمهوری یونان برای عمیق تر شدن روابط بین مصر و اتحادیه اروپا و پیشبرد شراکت بین دو طرف ، اقدام نماید.

وی مصر جدید را که گام های نخست خود را در راستا حرکت به سمت یک کشور مدنی نوپا برداشته است، ستود و اشاره نمود که ملت مصر به قانون اساسی که تجسم اهداف و آرمان انقلاب 30 ژوئن 2013 است، رأی مثبت داد.

منصور که نبیل فهمی وزیر خارجه و هشام زعزوع وزیر گردشگری نیز وی را در این سفر همراهی می نمایند با انطونیس ساماراس نخست وزیر یونان نیز دیدار و درباره روابط بین مصر و یونان در زمینه های مالی گفت وگو کرد.

وی در این باره توضیح داد که ما در مورد تقویت روابط و همکاری مالی که حجم آن به یک میلیارد دلار رسیده است، توافق کردیم.

پاپولیاس نیز تاکید نمود که یونان از مصر در این مرحله انتقالی به منظور تکمیل روند دموکراسی و تحقق ثبات آن حمایت می نماید.

وی گفت که یونان به ایفای نقش رهبری مصر در منطقه اذعان دارد و از ملت این کشور خواه در زمینه روابط مالی و یا چارچوب اتحادیه اروپا حمایت بعمل می آورد.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 448

به "عدلی منصور: مصر خواستار عمیق تر شدن روابط با اتحادیه اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدلی منصور: مصر خواستار عمیق تر شدن روابط با اتحادیه اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید