عجیب ترین تخلف رانندگی سال در کانادا ثبت شد: آنالیز ساعت هوشمند اپل پشت ترافیک!

به گزارش مسافرت رو، یک قاضی کانادایی زنی را به اتهام تماشای ساعت هوشمند اپل در حین رانندگی محکوم شناخته و موظف به پرداخت جریمه کرد.

عجیب ترین تخلف رانندگی سال در کانادا ثبت شد: آنالیز ساعت هوشمند اپل پشت ترافیک!

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گیزمودو، شاید این زن کانادایی هرگز فکرش را هم نمی کرد به خاطر تماشای ساعت هوشمندش مجبور به پرداخت جریمه گردد. بنابراین شاید بهترین توصیه ما به شما این باشد که از این به بعد وقتی قصد داید پیام های ساعتتان را نگاه کنید اول کنار بزنید و توقف کنید.

بر اساس گزارش پلیس، این زن کانادایی به این دلیل متخلف شناخته شده که مدتی طولانی در حین رانندگی به ساعتش نگاه نموده، این در حالی است که وی مدعی است تنها زمان را آنالیز نموده است.

قاضی دادگاه انتاریو نیز بر اساس گزارش پلیس معتقد است این زن که وقت زیادی را صرف آنالیز گوشی هوشمند خود نموده و در نتیجه اساسا فرصتی برای نگاه کردن به جاده نداشته است.

جالب است که خود راننده متخلف می گوید هنگامی ساعتش را نگاه نموده که چراغ قرمز بوده ، اما پلیس می گوید او حتی هنگام سبز شدن چراغ بر ساعتش متمرکز بوده و همین موضوع باعث شده پشت سرش ترافیکی شدید ایجاد گردد. بخش جالب تر ماجرا این که ؛ این زن به خاطر همین اخلال در ترافیک نیز جداگانه 400 دلار جریمه شده است.

قاضی این پرونده می گوید؛ تعیین است که ادعای راننده کذب است چون آنالیز ساعت برای دیدن زمان تنها چند ثانیه وقت می برد. من معتقدم ساعت های هوشمند در حین رانندگی چندان فرقی با موبایل ها ندارند و بهترین کار این است که راننده نه موبایل و نه ساعت خود را در حین حرکت آنالیز نکند.

جالب است که آزمایشگاه تحقیقات حمل و نقل پلیس کانادا نیز در سال 2015 گفت وقتی راننده میخواهد پیامی را در یک ساعت هوشمند آنالیز کند حداق 2.52 ثانیه طول می کشد تا پیام را باز نموده و البته ثانیه هایی هم برای بازدید احتیاج دارد . این حتی از رکورد 1.85 ثانیه ای موبایل های هوشمند بدتر است.

منبع: انتخاب
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 547

به "عجیب ترین تخلف رانندگی سال در کانادا ثبت شد: آنالیز ساعت هوشمند اپل پشت ترافیک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین تخلف رانندگی سال در کانادا ثبت شد: آنالیز ساعت هوشمند اپل پشت ترافیک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید