عادت هایی که فقط ظاهرشان بد است!

به گزارش مسافرت رو، نوشیدن یک یا دو فنجان پر قهوه هنگام صبح

نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه هنگام صبح شاید آن طور که تصور می کنید بد هم نباشد. قهوه همواره به علت داشتن کافئین مورد انتقاد کارشناسان سلامتی است، اما این نوشیدنی گرم می تواند روحیه شما را تغییر دهد و سرحالتان کند. تحقیقات نو موسسه اینترنال مدیسن نشان داده است، زنانی که روزانه دو یا سه فنجان قهوه می نوشند، 15 درصد کمتر از دیگر زنان در معرض افسردگی قرار دارند.

عادت هایی که فقط ظاهرشان بد است!

استاد سلامت عمومی دانشگاه هاروارد - آلبرتو آشهیرو- می گوید، کافئین مواد شیمیایی مغز که در روحیه انسان موثر هستند همانند دوپامین و سروتونین را فعال می نماید. کافئین بعلاوه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و عناصر دیگری است که ضد سرطان هستند. یک توصیه پزشکی این است که اگر قهوه نمی نوشید، لازم نیست از امروز این کار را بکنید. باید بدانید در کنار همه این خوبی ها، قهوه محرک نیز هست و در برخی از افراد موجب عصبانیت های زیاد یا برهم خوردگی معده می گردد. اما اگر همواره قهوه نوشیده اید، می توانید به این عادت خود ادامه دهید.

بروز دادن احساسات

آیا اعتقاد دارید و همواره خود را مجبور می کنید در شرایط سخت و معمولی مثبت گرا باشید؟ دوباره به این مساله فکر کنید. محققان به تازگی کشف نموده اند کلید خوشحالی طولانی مدت در این است که جمله همه چیز خوب است را از دهان خود بیندازید. تحقیقات نو ثابت نموده اند، زن و شوهر هایی که تازه ازدواج نموده اند و همواره سعی می نمایند تا در برابر مسائل و شرایط سخت پیش آمده (فشار کاری یا مسائل مالی)، مثبت رفتار نمایند و احساسات خود را کنترل نمایند، بیش از آن هایی که ناراحتی هایشان را بروز می دهد دچار افسردگی در سال های بعد خواهند شد.

پروفسور ارین امارا - استادیار دانشگاه دیتون اوهایو - می گوید، واقع گرا بودن به افراد یاری می نماید تا زندگی خود رابهبود ببخشند و با ناراحتی ها و اضطراب ها راحت تر کنار بیایند. بعلاوه، مجبور کردن خود برای مثبت گرا بودن گاهی به معنای فرونشاندن نگرانی ها و دیگر احساسات است که به هیچ وجه روش سالمی نیست. تغییر دادن عقیده خود به راحتی گفتن این جمله است که: ما قرض داریم. نخستین قدم برای خلاصی از این شرایط چیست؟ به جای اینکه شرایط خود را انکار کنید و آن را نادیده بگیرید.

فراموش کردن مصرف ویتامین ها

با اینکه ویتامین ها همواره برای بدن مفید هستند و کمبود های آن را جبران می نمایند، اما مصرف مداوم آن ها نیز می تواند مضراتی داشته باشد. این مساله می تواند شما را برای خوردن یک بسته چیپس به جای یک سیب تشویق کند یا باعث گردد خیلی ورزش نکنید.

بنجامین کابالرو - پزشک بچه ها، تغذیه و سلامت بین المللی در دانشگاه هاپکینز بالتیمور- می گوید، مصرف روزانه مولتی ویتامین به افراد این احساس را می دهد که همه چیز بدن او کامل است و به انجام عادت های سلامتی همانند ورزش کردن یا درست غذا خوردن نیازی ندارد.

به طور کلی، بدن انسان باید ویتامین ها را از راه طبیعی جذب کند. بنابراین، به جای تکیه به مصرف ویتامین های مختلف سعی کنید رژیم غذایی خود را به گونه ای تغییر دهید که انواع ویتامین ها به بدن شما برسد. اگر ویتامین مصرف می کنید، همواره به خود یادآوری کنید این قرص ها جایگزین غذا های سالم نیستند.

وقتی عصبانی می شوید، آن را نشان دهید

مری لامیا - پروفسور روانشناس بالینی در کنتفیلد - اعتقاد دارد، عصبانیت احساس بدی نیست فقط اغلب اوقات از آن به طور غیر منطقی استفاده می گردد و سوءتفاهم ایجاد می نماید. این احساس به شما یاری می نماید تا در شرایط اشتباه واکنشی از خود نشان دهید. کلید بهترین استفاده از این احساس این است که به طور صحیح از آن بهره ببرید نه با تحکم و تهاجمی.

دکتر لامیا سه راه برای این منظور ارائه داده است:

1. کشف کنید دقیقا چه چیزی موجب عصبانیت شما شده است. آیا مثلا همکار شما هنگام ناهار حرف بیجایی مطرح نموده است؟

2. به دیگر احساسات خود که در پشت عصبانیت مخفی هستند نیز توجه کنید. آیا از حرف های کنایه آمیزی که همکارتان در حضور دیگر افراد عنوان کرد، خجالت زده شدید؟ آیا واقعا از کار خود ناراضی هستید، اما جرات عوض کردن آن را ندارید؟

3. یک راه حل برای حل موقعیت پیش آمده طرح ریزی کنید. با همکار خود در رابطه به نظر بیجایی که داده است، صحبت کنید. احتمالات دیگر کاری را چک کنید و ببینید چه موقعیت های دیگری وجود دارد.

یک قانون خوب: وقتی عصبانی می شوید، سعی کنید پیش از نشان دادن واکنش، اندکی صبر کنید. وقتی احساساتتان برانگیخته می گردد، روی طرز فکر شما تاثیر می گذارد. بنابراین، بهترین کار این است که اجازه دهید چند ساعتی از عصبانیت شما بگذرد و بعد برای واکنش خود تصمیم گیری کنید.

استرس داشتن برای مسایل کوچک

اضطراب های مزمن منجر به بیماری هایی همانند نارحتی های قلبی می شوند. اما استرس های کوچک می توانند تاثیر مثبت نیز داشته باشند به طوری که شما را مجبور می نمایند تا کار های خود را به انجام برسانید و در انجام آن ها پیروز باشید. دکتر جودیت اورلوف می گوید، استرس های کوچک باعث ترشح هورمون کورتیزول می شوند و این هورمون به ما انرژی برای انجام کار ها می دهد. بعلاوه باعث می شوند تا ما با دقت بیشتر کار های خود را انجام دهیم و در آن ها پیروز شویم.

دکتر اورلوف می گوید، تعادل داشتن در هر کاری عالیست. هر روز حدود 5 دقیقه از زمان خود را برای انجام کار ها یا تفریح هایی که دوست دارید اختصاص دهید. مثلا اگر سکوت و آرامش را ترجیح می دهید، در مکانی تاریک بنشینید و نفس عمیق بکشید.

هر روز به طور مرتب ورزش سخت نمی کنید

لازم نیست هر روز خیلی سخت ورزش کنید تا سلامت باشید. گاهی استراحت در خلال آن ها نیز مفید است. سه یا چهار روز در هفته ورزش کردن نیز اندام شما را روی فرم نگه می دارد. علت آن نیز این است ماهیچه های شما در روز هایی که ورزش نمی کنید، خود را ترمیم می نمایند و قوی تر می شوند؛ چیزی که فقط با استراحت ممکن است.

اینکه هر روز ورزش سبک داشته باشید ایده بسیار خوبی است. مثلا می توانید هر روز چند دقیقه ای پیاده روی کنید. اما انجام ورزش های سخت را فقط به چند روز در هفته اختصاص دهید.

وقت گذاشتن برای خواندن ایمیل ها و پیامک های خنده دار

شاید به نظر برسد که خواندن ایمیل ها و پیامک های خنده دار وقت تلف کردن است، اما چند دقیقه زمان گذاشتن برای خندیدن، ارزش دارد. آزمایشی که روی 30 نفر در دانشگاه مریلند در بالتیمور انجام شد، نشان داد وقتی مردم فیلم های خنده دار نگاه می نمایند، رگ های خونی آن ها تا 50 درصد بیشتر از زمانی که یلم های پراسترس نگاه می نمایند، باز می گردد. به همین علت است که یواش با دهان بسته خندیدن برای شما بسیار خوب است. خندیدن باعث باز شدن رگ های خونی می گردد و نیتروژن متصاعد می نماید که از فشار خون جلوگیری می نماید.

خنده های زیاد و عمیق برای بدن بسیار مفید هستند و عناصر لازم برای سلامتی بیشتر را در بدن ترشح می نمایند. سعی کنید دوستان خود را نیز در خنده های خود شریک کنید. براساس یافته های دانشگاه آکسفورد، خنده های دسته جمعی باعث افزایش تسکین درد می گردد. بنابراین، سعی کنید با بچه ها یا دوستان خود فیلم ها و کلیپ های خنده دار دیدن کنید.

برخی اوقات از دارو های خواب آور استفاده می کنید

رونالد پاپر- مدیر موسسه درمانی ناهنجاری های خواب - می گوید، خوردن قرص های خواب آور گاه و بیگاه مسئله ای ندارد. این قرص ها هنگامی که شما در خوابیدن در اثر حساسیت های مربوط به بینی یا گرفتگی های بینی مشکل دارید، بسیار هم مفید است. چرا؟ بسیاری از گزینه های OTC به علت عوارض جانبی آنتی هیستامین ها فعال هستند. البته کارشناسان امراض خواب هیچ گاه استفاده روزانه دارو های خواب آور را تایید نمی نمایند. فقط در مواردی که مثلا حساسیت دارید و دارو های ضد حساسیت مصرف می کنید، می توانید از قرص خواب آور بهره ببرید. البته پیش از مصرف این دارو ها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: بهترین ها

منبع: فرارو
انتشار: 25 بهمن 1401 بروزرسانی: 25 بهمن 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2276

به "عادت هایی که فقط ظاهرشان بد است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادت هایی که فقط ظاهرشان بد است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید