سینمای کوتاه ایران از برترین های سینمای دنیا است

به گزارش مسافرت رو، خبرگزاری خبرنگاران-کارگردان فیلم سکوت معتقد است سینمای کوتاه ایران مانند رشته کشتی در حوزه ورزش، از برترین های دنیا است که این مسئله هم به ذهن خلاق، مستعد و تلاشگر جوانان فیلمساز این حوزه برمی شود.

سینمای کوتاه ایران از برترین های سینمای دنیا است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، سکوت عنوان فیلمی به کارگردانی عمار خطی است که در بخش داستانی مسابقه سینمای ایران سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد.

عمار خطی درباره حضور در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه به ایرنا گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران از معتبرترین جشنواره های سینمایی آسیاست و به نظرم در ایران هم معتبرتر از این جشنواره در حوزه داستانی وجود ندارد. به همین دلیل حضور در این رویداد سینمایی افتخار بزرگی است و تمامی فیلمسازان جوان تمام کوشش خود را حداقل برای حضور در جشنواره انجام می دهند.

وی اضافه نمود: به نظرم حضور در این رویداد به فیلم وجهه قابل قبولی می دهد و استقبال فیلمسازان از این رویداد هم مهر تاییدی بر صندلی والا و ارزشمند این جشنواره است. همچنین در شرایط حال حاضر کشور که ما به سختی می توانیم فیلم های خود را عرضه کنیم، حضور در جشنواره مهم ترین انگیزه است.

خطی درباره اینکه الزامات اکران فیلم های کوتاه در سینماهای کشور چیست؟ پاسخ داد: به نظرم چندان کاری ندارد و تنها کافی است مسئولان سینما استقبال از جشنواره را در ایام برگزاری ببینند، من آنچه مشاهده کردم نشان از استقبال گسترده مخاطبان از این رویداد سینمایی نسبت به سایر جشنواره ها دارد و احساس می کنم با شرایط اخیری که انجمن سینمای جوانان ایران برای اکران چند فیلم کوتاه در هفته شروع نموده است، شرایط سینماگران و همچنین استقبال مخاطبان بهتر خواهد شد.

این فیلمساز نظر خود را درباره حضور درخشان فیلمسازان سینمای کوتاه در جشنواره های بین المللی اینطور بیان نمود: اخبار سینمایی سالیان اخیر گویای اوضاع فیلم کوتاه است و با مرور اخبار می بینیم فیلمسازان سینمای کوتاه در عرصه بین المللی پیروز عمل نموده اند و انگیزه بسیار زیادی هم برای عرضه فیلم خود به جشنواره های خارجی دارند.

وی اضافه نمود: به نظرم سینمای کوتاه ایران وضعیتی شبیه به رشته کشتی در ورزش دارد و صندلیش بالا است. سینمای کوتاه ایران جزو برترین های سینمای دنیا است که این مسئله هم ناشی از ذهن خلاق، مستعد و کوششگر جوانان فیلمساز است.

خطی همچنین تاکید نمود: البته شرایط نامطلوب مالی عاملی شده است تا ایده های ناب فیلمسازان سینمای کوتاه روی زمین بماند، در حالیکه با بودجه نه چندان زیادی می توانند فیلم خود را بسازند و در عرصه بین المللی افتخارآفرینی نمایند. امیدوارم این فرایند به واسطه مسائل مالی قطع نشده و ادامه پیدا کند.

بخش نمایش فیلم های سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دو شکل آنلاین و حضوری 1 تا 5 بهمن ماه 99 در پردیس سینمایی ایران مال برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1502

به "سینمای کوتاه ایران از برترین های سینمای دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینمای کوتاه ایران از برترین های سینمای دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید