رودباری های جنوب در انتظار یک جشنواره حنایی

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در شهرستان های جنوبی گفت: جشنواره حنا به زودی با همکاری دستگاه های مرتبط در رودبار جنوب برگزار می گردد.

رودباری های جنوب در انتظار یک جشنواره حنایی

کمال الدین ضیاکمالی امروز 26 دی ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان رودبار جنوب مهد کشت حنا در ایران به شمار می رود بنابراین برگزاری این جشنواره می تواند به جذب جهانگردان و رونق مالی این شهرستان یاری شایانی کند.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان کرمان در شهرستان های جنوبی اضافه نمود: تا به امروز از ظرفیت این نوع محصول برای برگزاری جشنواره و جذب جهانگردان استفاده نشده بود که خوشبختانه با موافقت دست اندرکاران به زودی این جشنواره برگزار می گردد.

او در ادامه از برگزاری جشنواره های متعدد و متنوع در شهرستان های جنوبی استان کرمان از ابتدای امسال تا به امروز اطلاع داد و گفت: این جشنواره ها با همکاری دستگاه های مرتبط و به صورت بسیار وسیع برگزار گردید که توانست تعداد زیادی از جهانگردان و مردم شهرستان های همجوار را به سوی این استان سوق دهد.

ضیاکمالی اعلام کرد: شهرستان های جنوبی این استان هرکدام دارای ظرفیت های خاصی برای برگزاری جشنواره هستند که برگزاری جشنواره خرما در عنبرآباد، جشنواره بادبادک ها در شهر قدیم جیرفت، جشنواره غذاهای بومی و محلی در اسفندقه، جشنواره گویش های محلی در رودبار و جشنواره نی نوازی در جیرفت علتی بر این ادعاست و اخیرا هم جشنواره مرکبات جیرفت به برترین شکل ممکن برگزار گردید که برآنیم در سال آینده به علت استقبال مردم مدت آن را افزایش دهیم.

وی در خاتمه اعلام نمود: امیدواریم در نوروز 1402 بتوانیم با برگزاری جشنواره های مختلف در شهرستان های جنوبی به توزیع جهانگرد یاری کنیم که خوشبختانه تا به امروز در این زمینه پیروز هم بوده ایم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2261

به "رودباری های جنوب در انتظار یک جشنواره حنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودباری های جنوب در انتظار یک جشنواره حنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید