روحانی راهی مالزی و اجلاس ACD در بانکوک می گردد

به گزارش مسافرت رو، رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به منطقه آسیای جنوب شرقی، روز آدینه و پس از خاتمه سفر رسمی به ویتنام، راهی کوالالامپور پایتخت مالزی می گردد.

روحانی راهی مالزی و اجلاس ACD در بانکوک می گردد

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ضمن اعلام این خبر اضافه نمود: رئیس جمهور در مدت اقامت خود در کوالالامپور با مقام های ارشد مالزی در مورد روابط دوجانبه، از جمله در عرصه های مختلف مالی و همکاری های صنعتی وتکنولوژیکی گفت وگو خواهد نمود .

پرویز اسماعیلی دیدار با نخست وزیر مالزی، مذاکره هیات های عالیرتبه دوکشور و نشست با نخبگان مالزی را از جمله برنامه های پیش بینی شده رئیس جمهور در کوالالامپور ذکر کرد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ادامه داد: رئیس جمهور در آخرین مرحله از سفر خود به منطقه آسیای جنوب شرقی و برای شرکت در دومین اجلاس سران مجمع گفت وگوی همکاری های آسیا، ACD، راهی بانکوک پایتخت تایلند می گردد.

وی اضافه نمود: دکتر روحانی در دومین اجلاس سران مجمع گفت وگوی همکاری های آسیا (ACD) که متشکل از 34 کشور آسیایی است، ضمن سخنرانی، مواضع کشورمان را تبیین و در حاشیه اجلاس نیز دیدارهایی با مقام های ارشد شماری از کشورها خواهد داشت.

این اجلاس با هدف رشد و توسعه در قاره آسیا، 8 تا 10 اکتبر (17 تا 19 مهرماه) در بانکوک برگزار می گردد .

مجمع گفت وگوی همکاری آسیا سال 2002 در جهت تعامل نزدیکتر اتحادیه مالی اروپا و آسیا، شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس، انجمن ملل آسیای جنوب شرقی و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) تاسیس شد .

افزایش همکاری های مالی و رشد و توسعه کشورهای آسیایی، همکاری های فرهنگی، گردشگری، کشاورزی، محیط زیست و حمل و نقل از جمله اهداف این مجمع به شمار می رود .

به گفته اسماعیلی، نمایندگانی از بخش خصوصی کشورمان نیز همزمان با سفر رئیس جمهور در این کشورها حضور دارند و روابط تجاری را با همتایان خود مورد آنالیز قرار خواهند داد .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 562

به "روحانی راهی مالزی و اجلاس ACD در بانکوک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی راهی مالزی و اجلاس ACD در بانکوک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید