روابط اروپا با روسیه به پایین ترین سطح رسیده است

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اموز چهارشنبه بیان کرد: روابط ما با روسیه به پایین ترین سطح رسیده و به هر اقدامی از طرف آنکه ما را تهدید کند، پاسخ خواهیم داد.

روابط اروپا با روسیه به پایین ترین سطح رسیده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره ادامه داد: حضور نظامی روسیه نزدیک مرزهای کشور اوکراین، بر اوضاع امنیتی منطقه تاثیر گذاشته است.

تنش ها میان روسیه و اوکراین زمانی تشدید شد که آژانس امنیت فدرال روسیه از بازداشت الکساندر سوسونیوک (Alexander Sosonyuk) سرکنسول اوکراین در شهر سن پترزبورگ به اتهام جاسوسی اطلاع داد.

گفته می گردد که وی حین ملاقات با یک شهروند روس و در حال کوشش برای کسب اطلاعات محرمانه از جمله دیتای مربوط به نهادهای وابسته به قوه مجریه روسیه بازداشت شده است.

آژانس امنیتی روسیه می گوید که به اتهامات این دیپلمات اوکراینی در چارچوب قوانین بین المللی رسیدگی خواهد شد.

روسیه می گوید دولت کی یف با تحریک جدایی طلبان شرق اوکراین، مناطق مرزی را ناامن نموده تا آنجا که مسکو مجبور شده در اقدامی دفاعی، حضور نظامی در مرزها را افزایش دهد.

در این میان، اتحادیه اروپا و آمریکا در کوششند تا به بهانه تنش ها در مرز میان اوکراین و روسیه بر فشارها بر مسکو بیفزایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1683

به "روابط اروپا با روسیه به پایین ترین سطح رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط اروپا با روسیه به پایین ترین سطح رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید