راهنمای گردش در مسکو برای عاشقان ادبیات روسیه

به گزارش مسافرت رو، آشنایی با نویسندگان روسی

شهر مسکو علاوه بر این که شلوغ ترین و مشهورترین شهر در کشور روسیه است به خاطر ادبیات خارق العاده و نویسندگانش نیز معروفیت دارد. بعضی از بزرگ ترین های ادبیات روس مانند پوشکین، چخوف، گورکی و یسنین در مرکز روسیه به زندگی و کار مشغول بودند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا جالب ترین مکان ها برای آشنایی با نویسندگان روسی را به شما معرفی کنیم. اماکنی که در آن می توانید زندگی را از چشم این نویسنده های بزرگ ببینید.

راهنمای گردش در مسکو برای عاشقان ادبیات روسیه

حوض های پاتریارش | Patriarch Ponds

این جا به صورت غیر قابل انکاری با یکی از اسرار آمیزترین رمان ها روسی گره خورد است، مرشد و مارگاریتا نوشته میخاییل بولگاکف. گفته می گردد نیمکتی که در مقابل خانه شماره 32 قرار گرفته است جایی که ایوان نیکولاییچ پونیریف که با نام مستعار بزدومنی در کتاب شناخته می گردد همراه با برلیوز با خود شیطان روبرو شدند. اگر داستان را کاملا در فکر دارید کمی در محوطه قدم بزنید تا بعضی از قسمت های داستان در خاطراتان بیاید. پیشنهاد می کنیم در اینجا از صحبت با دیگران پرهیز کنید و با تخیلات فکری خودتان لوکیشن ها را متصور شوید.

می توانید در کافه مارگاریتا که با تصاویری از همین کتاب تزیین شده استراحتی کنید و نوشیدنی بنوشید. اگر اهل پیاده روی طولانی تر هستید برای بازدید از موزه بولگاکف بروید و حسابی با زندگی این مورد از نویسندگان روسی آشنا بشوید. بولگاکف نوشتن این رمان را در سال 1928 شروع کرد و اولین نسخه خطی آن را دو سال بعد به دست خود آتش زد. در سال 1931 بولگاکف دوباره کار بر روی این رمان را شروع ، کار بر روی نسخه چهارم پیش نویس را تا چهار هفته پیش از مرگش در سال 1940 ادامه داد.

آدرس: Bulgakov Museum, 10 Bolshaya Sadovaya, Moscow, Russia

شماره تماس: 0074956995366

انجمن نویسندگان | House of Writers

این خانه در مقابل نمایشگاه تریتیاکوف در Lavrushinsky Lane واقع شده است، انجمن نویسندگان روسی بین سال های 1935 و 1937 ساخته شد تا نخبگان ادبی اتحاد جماهیر شوروی شناخته شوند. گفته می گردد که نویسنده مشهور ماکسیم گورکی ایده مجتمع آپارتمانی جداگانه برای انجمن ادبی را به جوزف استالین ارائه کرد. پایان تصمیم گرفته شده تا این خانه را به عنوان محلی برای زندگی ساکنان و برگزاری انجمن انتخاب نمایند. در میان ساکنان این ساختمان خاکستری ساخته شده به سبک استالین، می توان به شاعران نویسندگان مشهوری از جمله: آگنیا بارتو، میخاییل پریشوین، کنستانتین پائوستوفسکی و بوریس پاسترناک اشاره نمود. بوریس پاسترناک کسی بود که توانست با نوشتن کتاب دکتر ژیواگو جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کند.

آدرس: 17 Lavrushinsky Lane, bld.2, Moscow, Russia

خط 13.15 مایاکوفسکی | 13/15 Mayakovsky Lane

این جا قبلا با نام Gendrikov Lane شناخته شده بود، در سال 1935 خیابان کناری که فاصله کمی با استگاه مترو Taganskaya دارد مجددا نام گذاری شد و این بار نام مشهورترین ساکن ساختمان شماره 13.15 را برای آن انتخاب کردند، ولادیمیر مایاکوفسکی. در سال 1926، شاعر مشهور به یک اتاق کوچک در یک آپارتمان مشترک نقل مکان کرد، که به زودی تبدیل به دفتر مجله LEF و یکی از مهمترین مراکز ادبی در مسکو شد. جلسات اجتماع نویسندگان روسی چپ و دیگر اشخاص تاثیر گذار به صورت مرتب در دفتر مجله برگذار می شد و مسئولیت آن ها را بوریس پاسترناک و سرگی آیزنشتاین بر عهده داشتند.

آدرس: 13/15 Mayakovsky Lane, Moscow, Russia

موزه املاک لئو تولستوی در خامونیکی | Leo Tolstoys Estate Museum in Khamovniki

موزه لئو تولستوی واقع در ناحیه تاریخی خامونیکی، در یک محله کلاسیک مسکو قرار گرفته است. نویسنده معروف این املاک را در سال 1882 خرید و تا سال 1901 تمام زمستان ها را در آن سپری می کرد. در همین خانه بود که او کتاب مرگ ایوان ایلیچ، رستاخیز، سونات کرویتسر و بیش از 90 اثر دیگر را به رشته تحریر در آورد. تولستوی در روسیه بسیار محبوب است و سکه طلای یادبود به احترام وی ضرب شده است. تولستوی در زمان زنده بودنش معروفیت و محبوبیتی جهانی داشت اما به سادگی زندگی می کرد.

آدرس: 21 Tolstogo Street, Moscow, Russia

شماره تماس: 0074992469444

میخائیل پوگودین | Mikhail Pogodin

این خانه دو طبقه آبی رنگ فوق العاده زیبا، یکی از املاک به جای مانده از میخائیل پوگودین نویسنده و تاریخ نگار روسی است. این ساختمان چوبی کوچک یکی از معدود املاک به جا مانده از آتش سوزی بزرگ سال 1812 است که رویدادهای ادبی مختلفی را به خود دیده و میزبان نویسندگان، منتقدان ادبی و افراد مشهوری چون الکساندر استروسکی و برادران آکساکوف بوده است. میخائیل پوگودین رابطه صمیمانه ونزدیکی با نیکلای گوگول داشت، به طوری که گوگول به دفعات متمادی در این خانه اقامت گزیده بود. نیکلای در سال 1841 در سالن ادبی پوگودین، بخش اول کتاب تازه تکمیل شده خود با عنوان ارواح مرده را قرائت کرد. شما می توانید به بازدید از این خانه زیبا و کوچک رفته و منطقه دنج و سرسبز اطراف پیاده روی کنید و از نزدیک با یکی از تاثیر گذارترین مکان ها بر ادبیات و نویسندگان روسی آشنا شوید.

آدرس: 12A Pogodinskaya ulitsa, Moscow, Russia

آربات | Arbat

یکی از معروف ترین خیابان های مسکو، که بسیاری از اماکن ادبی این شهر را در خود جای داده است. در قدیمی ترین ساختمان آربات، خانه شماره 53، شاعر الکساندر پوشکین و همسر جوانش ناتالیا گونچارووا پس از ازدواج زندگی می کردند (شما به راحتی می توانید ساختمان را با بنای یادبود شاعر و معشوقه ای شناسایی کنید). اگر هوادار اشعار مارینا تسوتایوا هستید نیز می توانید از خانه ای که او برای یک دهه در آن ساکن بود بازدید کنید. ساختمان شماره 9 در دهه 1920 تبدیل به یک کافه ادبی مشهور شد وشاگردان سرگئی اسینین و ولادیمیر مایاکوفسکی در آن می نشستند. بولات اکودژاوا شاعر مشهور و خواننده و ترانه سرای روس نیز در خانه شماره 43 زندگی می کرد که بنای یادبود او یکی از جاذبه های اصلی در آربات است.

آدرس: Pushkin Memorial Apartment, 53 Arbat, Moscow, Russia

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2035

به "راهنمای گردش در مسکو برای عاشقان ادبیات روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گردش در مسکو برای عاشقان ادبیات روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید