دستگیری 14 مظنون مرتبط با گروه تروریستی داعش در استانبول

به گزارش مسافرت رو، نیروهای امنیتی ترکیه در یک عملیات گسترده در استانبول چهارده نفر را به اتهام همکاری با داعش دستگیر کردند.

دستگیری 14 مظنون مرتبط با گروه تروریستی داعش در استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع امنیتی ترکیه روز یکشنبه گفت دستکم 14 مظنون به علت ارتباط با گروه تروریستی داعش در استانبول بازداشت شدند.

به گزارش روزنامه ینی شفق این منبع امنیتی گفت که واحدهای ضد تروریسم در 11 ژوئن همزمان به 20 نشانی در 13 منطقه استانبول به طور همزمان حمله کردند و مظنونان مرتبط با داعش را دستگیر کردند.

ترکیه یکی از نخستین کشورهایی بود که داعش را یک گروه تروریستی اظهار داشت. این کشور از آن موقع بارها به وسیله این گروه تروریستی مورد حمله قرار گرفته است و تا به امروز بیش از 300 نفر در دستکم 10 بمبگذاری انتحاری و چهار حمله مسلحانه کشته و صدها تن زخمی شدند.

در پاسخ، ترکیه برای جلوگیری از حملات بعدی عملیات ضد تروریسم را در داخل کشور علیه داعش شروع کرد.

چندی قبل هم پلیس ترکیه در عملیات های ضد تروریستی 25 مظنون به همکاری و عضویت در گروه داعش را بازداشت کرد. منابع امنیتی ترکیه ای گفتند که 24 نفر از بازداشت شدگان تبعه عراقی و یک نفر تبعه فنلاند است که ارتباطی با گروه تروریستی داعش داشتند. چندی قبل سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه گفت در یک سال اخیر، بیش از 700 تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده و در سال آینده هم به این کار ادامه می دهند.

ترکیه در هفته های گذشته بعلاوه اظهار داشت که بلند پایه ترین فرمانده داعش در این کشور را دستگیر نموده است. وزیر کشور ترکیه با انتشار توییتی ضمن اعلام این خبر تاکید نمود که عضو ارشد داعش در جریان یک عملیات امنیتی دستگیر شد.

ترکیه فرد دستگیر شده را که از وی با اسم امیر خودخوانده گروه تروریستی داعش یاد شده به تدارک و برنامه ریزی حمله به اماکن توریستی و سوء قصد به مسئولان و مقام های سیاسی این کشور متهم نموده است. وزیر کشور ترکیه در توییتی نوشت: امیر خودخوانده داعش در ترکیه با طرح ها و برنامه های مهم دستگیر و بازداشت شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1782

به "دستگیری 14 مظنون مرتبط با گروه تروریستی داعش در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 14 مظنون مرتبط با گروه تروریستی داعش در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید