درخواست آمریکااز چین برای تحقیق درباره جنایات ادعایی در سین کیانگ

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای ادعا کرد: ما [دولت آمریکا] از دریافت گزارش هایی در خصوص تجاوز و سوء استفاده جنسی نظام مند علیه زنان در اردوگاه های اقلیت مسلمان اویغور و سایر مسلمانان در منطقه خودمختار سین کیانگ چین عمیقاً متأثر شدیم.

درخواست آمریکااز چین برای تحقیق درباره جنایات ادعایی در سین کیانگ

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در ادامه این بیانیه آمده است: مقامات جمهوری خلق چین باید به ناظران بین المللی اجازه تحقیقات فوری و مستقل پیرامون این ادعاهای تکان دهنده و همچنین سایر اعمال بی رحمانه ای که در سین کیانگ اتفاق می افتد را بدهند.

وزارت خارجه آمریکا در بخشی دیگر از این بیانیه با طرح ادعاهایی بی اساس گفت: ایالات متحده از رهبران جمهوری خلق چین می خواهد تا تمام افرادی را که خودسرانه بازداشت شده اند آزاد نموده و تمام این بازداشتگاه ها را تخریب نمایند، عقیم سازی اجباری را متوقف نموده و به تمام شکنجه ها انتها دهند و از تعقیب اویغورها و سایر گروههای اقلیت قومی و مذهبی در سین کیانگ دست بردارند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین وعده داد که با شرکای خارجی این کشور پیرامون شرایط کنونی در سین کیانگ چین بحث و تبادل نظر می نماید و با محکوم کردن جنایات سبعانه در این منطقه عاملان این جنایات را جوابگو می سازد.

در بخشی دیگر از این بیانیه نیز آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که شرایط کنونی در منطقه خودمختار سین کیانگ چین نسل کشی است.

این اتهامات در حالی از سوی دولت آمریکا مطرح می گردد که دولت مرکزی چین بارها گزارشها درباره نقض حقوق بشر و نیروی کار اجباری در سین کیانگ را رد نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1540

به "درخواست آمریکااز چین برای تحقیق درباره جنایات ادعایی در سین کیانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست آمریکااز چین برای تحقیق درباره جنایات ادعایی در سین کیانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید