خبرنگاران 30 نفر از محکومان زندان دزفول به کرونا مبتلا شدند

به گزارش مسافرت رو، دزفول-خبرنگاران- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول گفت: 30 نفر از محکومان زندان دزفول به کرونا مبتلا شده اند.

خبرنگاران 30 نفر از محکومان زندان دزفول به کرونا مبتلا شدند

به گزارش خبرنگاران، منصور محمدی خباز روز سه شنبه در جریان بازدید از ندامتگاه فجر دزفول همراه با سرپرست فرمانداری ویژه این شهرستان اضافه کرد: آمار مرگ ومیر در زندان دزفول نسبت به سال گذشته باوجود شیوع کرونا، 70 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اعمال همه پروتکل های بهداشتی در زندان دزفول گفت: 30 زندانی مبتلا به کرونا در این زندان با جداسازی از دیگر زندانیان تحت درمان قرار گرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت: با وجود مرکز فروش مواد غذایی در زندان، تدبیری اندیشیده شد تا سود حاصل از فروش به وسیله انجمن حمایت از زندانیان برای حمایت از خانواده های آنها صرف گردد.

وی اضافه کرد: از نظر دستگاه قضا، صدور حکم زندان برای محکومان به منزله انتقام و مجازات نیست و این امر صرفا جنبه تادیبی و انسان سازی دارد.

محمدی خباز اظهار امیدواری کرد افرادی که به هر علت در زندان بسر می برند پس از تادیب و تزکیه نفس با سلامت کامل به آغوش خانواده و جامعه بازگردند و از این تجربه هرچند تلخ در انتخاب راستا درست زندگی بهره برند.

وی ادامه داد: در زندان شهرستان دزفول محکومان پنج حوزه قضایی دزفول، شوش، اندیمشک، الوار و شاوور در حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول بیان نمود: محکومان در زندان پس از آموزش در کلاس های مهارت آموزی متفاوت به فراوری محصولات و صنایع دستی می پردازند و با سود حاصل از فروش فراوریات برای خود درآمدزایی می نمایند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر مددجویان زندان شهرستان دزفول در کارگاه های برق، جوشکاری، سرامیک کاری، لوله کشی، چرم دوزی، معرق کاری، منجوق کاری، خیاطی، کشاورزی، آشپزی، پیرایش و نانوایی مشغول فعالیت هستند.

محمدی خباز گفت: پس از شیوع کرونا و احتیاج به استفاده از ماسک کارگاه فراوری ماسک در زندان راه اندازی شد به طوری که ماهیانه با فراوری چهار هزار ماسک احتیاج مددجویان و متهمان درون زندان تامین می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1342

به "خبرنگاران 30 نفر از محکومان زندان دزفول به کرونا مبتلا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 30 نفر از محکومان زندان دزفول به کرونا مبتلا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید