جلالی: مربیان داخلی را کوبیدند تا راه برای آوردن خارجی ها باز شود، بازی های باقیمانده لیگ برتر در تهران برگزار شود

به گزارش مسافرت رو، مجید جلالی، سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان پیشنهاد کرد که دیدارهای باقیمانده لیگ برتر فوتبال در تهران برگزار شود.

جلالی: مربیان داخلی را کوبیدند تا راه برای آوردن خارجی ها باز شود، بازی های باقیمانده لیگ برتر در تهران برگزار شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مجید جلالی در حاشیه تمرین امروز (یکشنبه) تیم فوتبال گل گهر سیرجان، درباره تست های کرونای اعضای این تیم گفت: در اولین تست PCR، نتیجه تعدادی از بازیکنان مثبت شد که یک روز بعد از آنها اسکن سینه گرفتیم اما هیچ کدام علامتی از کرونا را نشان نمی داد، سپس جلسه ای با دکتر خلیلیان داشتیم که او پیشنهاد کرد در آزمایش دیگری تست بگیریم. این کار را کردیم و پس از منفی شدن تست همه اعضا، تمرینات را آغاز کردیم. با این حال 10 روز در قرنطینه بودیم.

وی درباره احتمال مصدومیت بازیکنان گفت: در این سه ماه، بچه ها زیر نظر مربیان و باشگاه های خود بودند و انفرادی تمرین می کردند. با این حال این وقفه طولانی و فرسایشی شد. بدن بازیکنان هم فرسوده شده و این را می بینم. احتمال مصدومیت آنها هم به ویژه با آغاز بازی ها بالا می رود. بچه ها از لحاظ بدنی شرایط بدی ندارند اما در کار تیمی، کار با توپ و بازی تیمی نزول کرده اند که طبیعی است. تلاش می کنیم یکی دو هفته دیگر به شرایط بهتر برسیم.

سرمربی گل گهر سیرجان درباره گاردی که علیه مربیان داخلی وجود دارد، شرح داد: پروژه ای که در 20 سال گذشته بوده، همه مربیان را به شکلی کوبیدند که راه را برای آوردن مربیان خارجی باز شود. مدیران ما هم در این موضوع مقصر بودند. وقتی فوتبال یک کشور را اداره می کنید، باید توجه داشته باشید که این فوتبال باید چرخ تولید مربی و بازیکن داشته باشد که ما تولید مربی نداشتیم. حتی تلاش کردیم به واسطه تربیت مربی، به جای سرمایه گذاری برای فدراسیون پول دربکمکم. هیچ کس اینجا برای مربیان تلاشی نکرده و هر مربی که به جایی رسیده، با تلاش خودش بوده است.

جلالی با انتقاد از پرداخت پول های گزاف به مربیان خارجی گفت: این اتفاق باعث می شود که این همه پول بابت آوردن و بردن مربیان خارجی غرامت می دهیم. پنج سال پیش با مدیران فدراسیون فوتبال فرانسه صحبت کردم و قطعی شد که 100 مربی را برای آموزش به این کشور ببریم. قرار شد به هر مربی پنج هزار دلار بدهیم و همه هزینه ها از جمله لباس با آنها بود. بهترین مدرسان دنیا چون ژرار هولیه در این کلاس ها بودند اما کسی که صاحب سِمت یا سرمایه بود به ما کمک نکرد.

وی در ادامه افزود: ما این مربیان را نبردیم تا بهترین آکادمی تربیت مربی دنیا را ببینند و بعد ببینید چقدر راحت، میلیون میلیون یورو مربی می آورند که هیچ کمکی به ما نمی کنند و غرامت هم می دهیم. از من گذشت اما برای فوتبال می گویم. اگر به بچه های خودتان رسیدگی نکنید، باید تا 50 سال دیگر غرامت دهید. اگر هم این مربیان ناز کنند، شما چیزی در دست ندارید. بیایید روی بچه های خودمان سرمایه گذاری کنید تا صاحب 10 مربی باشید و از آنها در تیم های پایه استفاده کنید. در این شرایط در انتخاب مربی پایه هم مشکل دارید. ببینید این شیوه به نفع چه کسی است و اگر موضوعات را رصد کنید، به بسکمک از معماها در فوتبال می رسید.

سرمربی گل گهر سیرجان در پاسخ به این پرسش که چقدر به بقای این تیم در لیگ برتر امیدوار است، گفت: ما خیلی امیدواریم. ما در 6 دیدار آخر 12 امتیاز کسب کردیم و تیم را از پایین جدول بالا آوردیم. تلاش می کنیم تیم را به شرایط خوبی برسانیم.

جلالی در مورد اینکه گفته تیمش در تهران به میدان برود، گفت: پیشنهادم این بود که همه مسابقات 9 هفته باقیمانده در تهران باشد؛ چون تهران این کشش را دارد و بازی ها را می توان در استادیوم های تختی، دستگردی، شهر قدس، شریعتی کرج، یادگار امام قم، صباشهر و انقلاب کرج برگزار کرد. این زمین ها خیلی خوب است و 65 درصد همه بازیکنان لیگ رجحان در تهران سکونت دارند. بیشتر تیم ها اینجا هستند و برگزاری متمرکز مسابقات در تهران به سلامتی همه کمک می کند. ما رفت و آمدی هم نداریم و از لحاظ بودجه هم به نفع تیم هاست.

وی درباره بالا بودن هزینه ها برای برگزاری دیدارها در استادیوم آزادی گفت: دیدارهای گل گهر یا نفت مسجدسلیمان در استادیوم آزادی برگزار نمی شود و استقلال و پرسپولیس در این استادیوم بازی می کنند. فرقی نمی کند بازی ما در استادیوم شریعتی کرج باشد یا شهر قدس یا انقلاب کرج.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1117

به "جلالی: مربیان داخلی را کوبیدند تا راه برای آوردن خارجی ها باز شود، بازی های باقیمانده لیگ برتر در تهران برگزار شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلالی: مربیان داخلی را کوبیدند تا راه برای آوردن خارجی ها باز شود، بازی های باقیمانده لیگ برتر در تهران برگزار شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید