ثبت اختراع فرآیند میانگین گیری دمای نقاط به همت پژوهشگران دانشگاه سمنان

به گزارش مسافرت رو، فرآیند میانگین گیری دمای نقاط با استفاده از سنسور های RTD به وسیله شرکت فن آوران الکترونیک آکو افرا مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد.

ثبت اختراع فرآیند میانگین گیری دمای نقاط به همت پژوهشگران دانشگاه سمنان

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، فرایند میانگین گیری دمای نقاط با استفاده از سنسور های RTD به وسیله شرکت فن آوران الکترونیک آکو افرا مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد.

اتابک گل محمدی، مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: این اختراع روشی نوین در جهت میزان گیری میانگین دمای نقاط مختلف در زمینه ابزار دقیق است.

گل محمدی با بیان اینکه میانگین گیری دمای نقاط مختلف، پارامتر بسیار مهمی در آزمایشات است اضافه کرد: با استفاده از روش ارائه شده در اختراع، می توان به ساده ترین شکل و تنها با داشتن یک دیتالاگر تک کاناله، دمای نقاط مختلف را همزمان میانگین گیری نمود.

مدیرعامل شرکت فن آوران الکترونیک آکوافرا با بیان اینکه در این روش از سیم کشی کمتر استفاده می گردد و بعلاوه با کاهش توان اتلافی، خطای کمتری در میزان گیری دارد اضافه کرد: این فرآیند، در آزمایشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، میانگین گیری دما در خطوط انتقال مواد شیمیایی حساس، هیتر چنجر برای میزان گیری دمای تیوب ها با دقت خیلی بالا و بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع مختلف کاربرد دارد.

مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، گفت: شرکت فن آوران الکترونیک آکو افرا در زمینه طراحی و ساخت سرور دیتالاگر فعالیت دارد، که با ترکیب دانش و فناوری، پیروز به ثبت چندین اختراع در زمینه کاری خود شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2025

به "ثبت اختراع فرآیند میانگین گیری دمای نقاط به همت پژوهشگران دانشگاه سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت اختراع فرآیند میانگین گیری دمای نقاط به همت پژوهشگران دانشگاه سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید