فراوری روزانه یک میلیون لیتر شیرابه پسماند در کشور؛ نقشه راه پسماندهای عادی ابلاغ شد

به گزارش مسافرت رو، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست پراکنش انواع زباله، پلاستیک ها و نخاله های ساختمانی در طبیعت را یکی از مهم ترین چالش محیط زیستی مطرح کرد و گفت سیاست های مربوط به مدیریت پسماندهای عادی به عنوان نقشه راه تصویب و ابلاغ شده است.

فراوری روزانه یک میلیون لیتر شیرابه پسماند در کشور؛ نقشه راه پسماندهای عادی ابلاغ شد

حسن پسندیده در گفت وگو با پانا با بیان اینکه روزانه 50 هزار تُن پسماند شهری در کشور فراوری می گردد و یک میلیون لیتر شیرابه ناشی از پسماند نیز فراوری می گردد، اظهار کرد: میانگین سرانه فراوری زباله برای هر نفر در روز در شرایط عادی در کشور حدود 750 گرم است که در ایام نوروز افزایش می یابد. در عین حال بیش از 60 درصد زباله های خانگی تر یا آلی و بیش از 30 درصد نیز خشک هستند. در بخش مدیریت اجرایی پسماندها نیز، شهرداری ها و دهیاری ها متولی هستند و این مدیریت نیز شامل همه مراحل چرخه پسماند می گردد یعنی از فراوری تا انتقال برای دفع نهایی می گردد.

مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مدیریت اجرایی پسماند از عهده یک سازمان برنمی آید و نیازمند خدمات سایر بخش هاست، گفت: یکی از چالش های مهم محیط زیستی در کشور، پخش انواع زباله، پلاستیک و سایر پسماندها در طبیعت به ویژه در حاشیه جاده ها، رودخانه ها، منطقه ها جنگلی و معابر است.

پسندیده بر افزایش فرهنگ محیط زیستی تاکید نمود و گفت: ارتقاء فرهنگ محیط زیستی و مسئولیت اجتماعی در قبال حفظ محیط زیست، حقوق شهروندی به شمار می رود زیرا داشتن محیط زیست سالم حق شهروندان است و حفظ محیط زیست نیز یک وظیفه عمومی است.

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: طبق ماده 7 قانون مدیریت پسماند، شهرداری ها، دهیاری ها و بخشداری ها مسئولیت پسماندهای عادی را بر عهده دارند. در عین حال وزارت کشور نیز مدیریت کلان برنامه ریزی و نظارت بر اجرای مقررات بخش پسماندهای عادی را عهده دار است. در کارگروه ملی مدیریت پسماند که در اسفندماه سال گذشته برگزار گردید، سیاست های مربوط به مدیریت پسماندهای عادی به عنوان نقشه راه تصویب و ابلاغ شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2115

به "فراوری روزانه یک میلیون لیتر شیرابه پسماند در کشور؛ نقشه راه پسماندهای عادی ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری روزانه یک میلیون لیتر شیرابه پسماند در کشور؛ نقشه راه پسماندهای عادی ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید