آیا ویزای انگلیس به وقت سفارت نیاز دارد؟

به گزارش مسافرت رو، ویزای انگلیس مجوز ورود به کشورهای انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی است. بسته به نوع ویزای که دریافت می کنید می توانید مدت زمانی تعیین را در کشور انگلیس و سایر کشورهای نام برده به سر کنید و به اهداف تان برسید. اما پرسش این است که برای دریافت ویزای انگلیس چه کارهایی باید انجام داد؟ چه مدارکی برای دریافت ویزا انگلیس نیاز هستند؟ آیا باید وقت سفارت تعیین کرد؟ ادامه این نوشتار بر روی این پرسش ها تمرکز دارد.

آیا ویزای انگلیس به وقت سفارت نیاز دارد؟

وقت سفارت انگلیس نیاز است؟

بله، برای آن که بتوانید ویزای انگلیس را دریافت کنید باید از قبل از طریق سایت کارگزار سفارت انگلیس نسبت به تعیین وقت سفارت اقدام کنید. در واقع اولین قدمی که برای دریافت ویزای بریتانیا یا انگلیس باید بردارید مراجعه به سایت کارگزار وزارت انگلیس است. پس از آن باید به ایجاد یک حساب کاربری اقدام کنید و سپس مشغول پر کردن فرم درخواست ویزا به زبان انگلیسی شوید. در این مرحله باید یک زمان دقیق برای مراجعه به دفتر کارگزار سفارت انگلیس انتخاب کنید و پس از آن هزینه های مربوط را بپردازید.

در نظر داشته باشید که هر یک از این مراحل باید به طور دقیق انجام شوند و عاری از هرگونه اشتباه باشند، چراکه هر انجام نشدن مراحل به طور صحیح ممکن و خصوصاً پر نکردن فرم به طور دقیق ممکن است منجر به رد درخواست شما برای ویزا شود.

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که در روزی که به کارگزار سفارت انگلیس مراجعه می کنید هیچ مصاحبه ای انجام نخواهید داد بلکه فقط باید مدارک را تحویل دهید و همچنین انگشت نگاری شوید. البته تنها استثنای این ماجرا ویزای تحصیلی است. کسانی که می خواهند ویزای تحصیلی دریافت کنند در روزی که به دفتر کارگزار مراجعه می کنند مصاحبه انجام خواهند داد.

آیا دریافت ویزای انگلیس سخت است؟

متأسفانه پاسخ این پرسش مثبت است. شرایط سیاسی ایران و انگلیس چندان مناسب نیست و بنابراین به سادگی به ایرانیان ویزا نمی دهند. البته این به معنای آن نیست که باید ناامید بود، نه بلکه به معنای آن است باید کار را به کاردان سپرد. توصیه می شود برای دریافت ویزای بریتانیا از تجربه و تخصص کارشناسان مجرب و متخصص استفاده کنید تا شانس تان را برای دریافت ویزا افزایش دهید.

چه مدارکی برای ویزای انگلیس نیاز است؟

مدارکی که باید برای دریافت ویزا تهیه کنید به نوع ویزایی که می خواهید بستگی دارد. ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای خانوادگی، ویزای کاری، ویزای Tier 1، ویزای Tier 2، ویزای Tier 3 و ویزای Tier 4 از جمله انواع ویزا یا ویزا انگلیس هستند. هر یک از این ویزاها یک سری مدرک منحصر به فرد و خاص را می طلبند اما در کل یک سری مدرک هم مشترک هستند از جمله پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار و دارای صفحه خالی، دو قطعه عکس جدید و زمینه سفید در اندازه های 3.5*4.5، واچر هتل، بلیط هواپیما، نامه تمکن مالی، شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج [برای افراد متأهل].

در نظر داشته باشید که تمامی مدارکی که برای ویزای بریتانیا تهیه می کنید باید از طریق دارالترجمه های رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند.

علاوه بر این، مهمترین شرط برای دریافت ویزای توریستی انگلیس داشتن تمکن مالی است. در حال حاضر کسی که به دنبال سفر توریستی به انگلیس است باید حداقل 100 میلیون تومان در حساب خود داشته باشد.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که تهیه مدارک از اصلی ترین مراحل دریافت ویزا است. چنان چه مدارک به درستی تهیه نشوند احتمال آن که درخواست ویزای شما رد شود بسیار بالا خواهد بود. این به معنای آن است که باید توجه و تمرکزی بسیار روی تهیه مدارک داشته باشید. پیشنهاد می کنم به دنبال اخذ هر یک از انواع ویزا انگلیس اگر هستید با کارشناسان آژانس گردشگری ساحل شنی برای تهیه مدارک مشورت کنید. برای این منظور می توانید با شماره تلفن 02157938 تماس بگیرید.

چند نکته

1- هزینه صدور ویزا باید قبل از حضور شما در دفتر کارگزار و در زمانیکه در سایت در حال درخواست ویزا هستید به صورت آنلاین پرداخت شود. ضمناًً حتی اگر درخواست ویزای شما رد شود این هزینه به شما عودت نخواهد شد.

2- طبق اعلام رسمی سایت سفارت انگلیس مدت زمان صدور ویزا از زمان درخواست شما 3 هفته است، اما معمولاً این 3 هفته رعایت نمی شود و دلیل اصلی آن هم تقاضای زیاد برای ویزا است. عمدتاً بین 1 ماه تا 1 ماه و نیم از زمان درخواست ویزا تا صدور ویزا طول می کشد، بنابراین توصیه کارشناسان این است که لااقل 2 ماه قبل از سفر نسبت به دریافت ویزا اقدام کنید.

3- نکته ای که باید در مورد وقت سفارت انگلیس بدانید این است که به هنگام درخواست آنلاین ویزا می توانید تعیین کنید که در چه ساعتی به کدام یک از دفاتر کارگزار سفارت انگلیس بروید. برای ما ایرانیان این امکان فراهم است که برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به سفارت انگلیس در تهران، دبی، آنکارا و یا استانبول برویم. هر یک از این شهرها که فکر می کنید گزینه ای ساده تر برای دسترسی هستند را می توانید انتخاب کنید. انتخاب یک شهر دیگر جز شهرِ کشور شما برای تحویل مدارک و دریافت ویزا را با نام پیکاپ ویزای انگلیس می شناسند.

4- این نکته را هم مورد توجه قرار دهید که از لحاظ فنی و حقوقی فرقی نمی کند که به کدامیک از این دفاتر بروید، دست آخر مدارک شما به دفتر انگلیس در شهر ابوظبی در امارات ارسال می شوند و ویزا هم از آنجا صادر می شود. ولی به هر حال تفاوت ماجرا در نحوه دسترسی است. اگر در آنکارا زندگی می کنید طبیعتاً دفتر آنکارا انتخاب بهتری نسبت به دفتر تهران است.

ویزای انگلیس با ساحل شنی

شما می توانید فرآیند دریافت ویزای انگلیس را به کارشناسان آژانس گردشگری ساحل شنی بسپارید. برای دریافت اطلاعات کامل با شماره تلفن 02157938 تماس بگیرید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 847

به "آیا ویزای انگلیس به وقت سفارت نیاز دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ویزای انگلیس به وقت سفارت نیاز دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید