معین کنسول افتخاری سوریه در مونترال کانادا

به گزارش مسافرت رو، وزیر خارجه کانادا اعلام نموده که از مشخص چهره ای نزدیک به نظام سوریه به عنوان کنسول افتخاری این کشور در مونترال غافلگیر شده است و دولت کانادا این موضوع را مورد آنالیز قرار خواهد داد.

معین کنسول افتخاری سوریه در مونترال کانادا

از سفر با تور کانادا ارزان قیمت لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه مک لینز کانادا، روز گذشته بیان کرد، وسیم الرملی تاجر سوری، که مقیم مونترال و از چهره های نزدیک به نظام سوریه است، اخیرا بعد از دیدار با جاستین ترودو نخست وزیری، که ماموریتش رو به اتمام است، به عنوان کنسول افتخاری سوریه در مونترال مشخص شده است.

یک منبع نزدیک به این پرونده به خبرگزاری فرانسه بیان کرد، این موضوع به دفتر کریستینا فرلند وزیر خارجه کانادا اطلاع داده نشده است؛ چرا که انتصاب یک فردی، که عالی رتبه نیست، معمولا از سوی کارمندان عادی کانادا انجام می گردد.

بر اساس اعلام این منبع، دولت کانادا معیارهای خود در ارتباط با انتصابات را آنالیز خواهد نمود و احتمال برکناری وسیم الراملی را نیز مد نظر قرار می دهد.

عصر دیروز، وزیر خارجه کانادا در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: من از اظهارات کنسول افتخاری سوریه در مونترال به مطبوعات، و دیدگاه هایی که درباره این اظهارات در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، شوکه شده ام.

وی اضافه کرد: من و همچنین تیم کاری من آگاه نبودیم که کارمندان امور بین المللی کانادا با مشخص الراملی موافقت نموده اند. از وزارتخانه درخواست نموده ام این مساله را فورا آنالیز کند.

گفته می گردد وسیم الراملی عکس بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و پرچم کشورش را بر روی ماشین خود نصب و در خیابان های مونترال رانندگی می نماید. او همچنین تصویری از خود در کنار اسد را در صفحه کاربری اش در فیسبوک منتشر نموده است.

کنسول افتخاری معمولا یک دیپلمات حرفه ای نیست و غالبا حقوقی دریافت نمی نماید، و همچنین حق ندارد دیدگاه های سیاسی اش را به صورت علنی مطرح کند.

وسیم الراملی با عهده دار شدن پست کنسول افتخاری رابط رسمی میان ده ها هزار آواره سوری، که دولت ترودو طی سال های اخیر از آنها استقبال نموده است، و دولت متبوع شان می گردد.

به نوشته نشریه مذکور، پیش بینی می گردد کنسولگری سوریه در مونترال در اول اکتبر بازگشایی می گردد و به همراه یک دفتر دیگر در ونکوور، تنها نمایندگی دیپلماتیک سوریه در آمریکای شمالی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 411

به "معین کنسول افتخاری سوریه در مونترال کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین کنسول افتخاری سوریه در مونترال کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید