تسهیل اخذ مجوز دانش بنیان ها از سازمان تجهیزات پزشکی

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران، در حاشیه دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس 2021، تفاهم نامه ای بین پارک فناوری پردیس و اداره کل تجهیزات پزشکی با حضور دکتر شانه ساز معاون وزارت بهداشت و منعقد شد.

تسهیل اخذ مجوز دانش بنیان ها از سازمان تجهیزات پزشکی

این تفاهم نامه با هدف افزایش کارایی شرکت های دانش بنیان میان مدیران پارک فناوری پردیس و مدیر کل تجهیزات پزشکی به امضا رسید.

یکی از موضوعات دیگر این تفاهم نامه، بحث آموزش شرکت ها بود که بتوانند با کمترین مشکل مدارک و مستندات را تدوین نمایند که مجوزهای مد نظر را با کمترین مشکل دریافت نمایند.

در این تفاهم نامه به بحث ممیزی ارزیابی شرکت ها اشاره شده که به عنوان کارگزار اداره کل تجهیزات پزشکی بتوانند ایفای نقش نمایند.

این شرکت ها حتما باید بر اساس استاندارها و الزامات اداره کل تجهیزات انتخاب شده، آموزش داده شوند و در نهایت بر عملکرد آنها نظارت کافی صورت بگیرد که خدماتشان را به شرکت های خصوصی تولیدنماینده تجهیزات پزشکی ارائه بدهند.

از دیگر محورهای تفاهم نامه، ساخت آزمایشگاه های تخصصی مورد احتیاج کشور است.

پارک فناوری پردیس در تفاهم نامه متعهد است که به وسیله بخش خصوصی، آزمایشگاه های مناسبی را در پارک فناوری پردیس ایجاد کند که علاوه بر شرکت های داخل پارک به شرکت های دیگری که احتیاجمند این خدمات هستند ارائه خدمت کند.

اداره کل تجهیزات پزشکی نیز پذیرفت که مجوزهای لازم برای تاسیس و ایجاد آزمایشگاه ها را صادر کند تا برخی از خدمات آزمایشگاه هایی که بعضا به راحتی به شرکت ها ارائه نمی گردد، با ایجاد آزمایشگاه های تخصصی در پارک توسط شرکت های خصوصی، ارائه بگردد.

اداره کل تجهیزات پزشکی نیز در تفاهم نامه متعهد است که درخواست اخذ مجوز شرکتهای دانش بنیان را تسهیل کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1713

به "تسهیل اخذ مجوز دانش بنیان ها از سازمان تجهیزات پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیل اخذ مجوز دانش بنیان ها از سازمان تجهیزات پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید