ترکیه یک شهردار دیگر را به اتهام ارتباط با پ ک ک بازداشت کرد

به گزارش مسافرت رو، خبرگزاری رسمی ترکیه گزارش داد که نیروهای امنیتی این کشور منطقه سور را به اتهام ارتباط با پ ک ک و همچنین توهین به دولت و ملت ترکیه بازداشت کردند.

ترکیه یک شهردار دیگر را به اتهام ارتباط با پ ک ک بازداشت کرد

بهترین تجربه سفر را با تور تابستان 99 ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری آناتولی روز دوشنبه به نقل از منابع امنیتی از بازداشت شهردار یکی از مناطق کردنشین ترکیه به اتهام ارتباط با گروه پ ک ک اطلاع داد.

بر اساس این گزارش، فیمه فیلیز بولوتکین شهردار منطقه سور استان دیاربکر واقع در جنوب شرق ترکیه امروز به اتهام عضویت در پ ک ک از سمت خود تعلیق و سپس بازداشت شده است.

بولوتکین که عضو حزب معارض دموکراتیک خلق است، همچنین به انتشار تبلیغات و مطالب گروه های تروریستی و توهین به دولت و ملت ترکیه متهم شده است.

یکی دیگر از اتهامات این فرد، شرکت در مراسم تشییع جنازه چند نفر از اعضا و فرماندهان ارشد پ ک ک است. وی پیش از این هم به 10 ماه حبس محکوم شده بود.

دولت ترکیه پیش از این هم شمار زیادی از شهرداران و مقام های ارشد شهرهای کردنشین را با اتهاماتی مشابه برکنار و بعضا بازداشت نموده است.

آنکارا پ ک ک را گروهی تروریستی می داند و سال هاست که با این گروه در حال جنگ است. این درگیری ها در سال های اخیر با اعلام خاتمه آتش بس میان ترکیه و پ ک ک بار دیگر شدت گرفته است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 774

به "ترکیه یک شهردار دیگر را به اتهام ارتباط با پ ک ک بازداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه یک شهردار دیگر را به اتهام ارتباط با پ ک ک بازداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید