برگزاری دوره&zwnjهای آموزش توانمندسازی دانش&zwnjآموزان برای مدارس تحت پوشش نماد

به گزارش مسافرت رو، تهران (پانا) - رئیس اداره پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی اقدامات اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در زمینه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) را تشریح کرد.

برگزاری دوره&zwnjهای آموزش توانمندسازی دانش&zwnjآموزان برای مدارس تحت پوشش نماد

سید عین اله طیموری فرد رئیس اداره پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی در اولین نشست غیرحضوری (ویدئو کنفرانس) نظام مراقبت آسیب های اجتماعی دانش آموزان (نماد) که با موضوع غربالگری برای مدیران مدارس البرز در شبکه شاد برگزار گردید به اقدامات اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در زمینه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) اشاره نمود.

وی بخش اول این اقدامات را در قالب آموزش های ارتقایی نماد خواند و گفت: در این بخش آموزش و توانمندسازی کارکنان بسیار مهم است؛ در این باره باید مدیران شهرستان البرز استان قزوین اطلاع رسانی لازم برای شرکت تمام کارکنان مدارس در دوره های ضمن خدمت آشنایی و چگونگی غربال گری را انجام دهند همچنین همکارانی که در دوره های ضمن خدمت آشنایی با سامانه، مددکاری مقدماتی و تخصصی شرکت نداشتند محتواها را به وسیله کانال های شبکه شاد دانلود و برای اجرای بهتر مطالعه نمایند.

وی با بیان اینکه همه مدیران، مشاوران و عوامل اجرایی مدرسه باید در دوره ضمن خدمت (24 ساعت) مهارت های ارتقایی (حسن گزینی، خیرگزینی، مدیریت خود، مشارکت اجتماعی، توکل، بخشایش گری، صبر و روش حل مسئله با رویکرد معنوی) که ثبت نام آن در LTMS از 30 آذرماه 1399 آغاز می گردد شرکت نمایند.

طیموری فرد در بخش آموزش دانش آموزان نیز اعلام کرد: در آینده نزدیک دوره های آموزش توانمندسازی دانش آموزان برای مدارس تحت پوشش نماد (بخشایش گری، مقابله با استرس، صبر، تنظیم شناختی هیجانی، خودآگاهی و توکل) در بستر شاد و همگام انجام خواهد شد که باید مدیران مقدمات و آمادگی لازم را فراهم نمایند. همچنین در بخش آموزش والدین با همکاری انجمن اولیا و مربیان استان ها، مناطق و مدارس تحت پوشش نماد، اقدامات لازم انجام می گردد.

رئیس اداره پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی اضافه نمود: بخش دوم اقدامات در بحث غربال گری است؛ در سامانه آزمون تکمیل غربال گری اختلالات روانی پایه و آسیب های اجتماعی برای مدارس تحت پوشش فعال شده است مدیران مدارس تحت پوشش نماد باید زمینه و شرایط لازم برای تکمیل پرسشنامه اختلالات پایه خودارزیابی برای دانش آموزان در مقطع متوسطه اول و دوم همچنین مقدمات لازم برای تکمیل پرسشنامه دگر ارزیابی آسیب های اجتماعی از سوی معلم در 3 مقطع و همچنین تکمیل پرسشنامه دگرارزیابی اختلالات پایه از سوی معلم در مقطع ابتدایی را فراهم نمایند.

وی ادامه داد: سایر پرسشنامه دگرارزیابی والدین و معلم در سامانه فعال شده مدیران و همکاران استانی برای تکمیل نیمرخ روانشناختی دانش آموزان اهتمام ورزند. همچنین در بخش مداخلات روانی - اجتماعی دانش آموزان میثاق ما در این زمینه علاوه بر دستورالعمل های گذشته، شیونامه نامه معاونت پرورشی فرهنگی با موضوع مدیریت برنامه فوریت های روانی - اجتماعی و مداخله سریع، به موقع و موثر به عنوان یکی از اولویت های کلان و راهبردهای معاونت پرورشی و فرهنگی است. مدیران باید بر اساس شیونامه مورد اشاره کارگروه فوریت روانی - اجتماعی را تشکیل دهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1441

به "برگزاری دوره&zwnjهای آموزش توانمندسازی دانش&zwnjآموزان برای مدارس تحت پوشش نماد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دوره&zwnjهای آموزش توانمندسازی دانش&zwnjآموزان برای مدارس تحت پوشش نماد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید