آنالیز تفاوت قفسه بایگانی ریلی با کمد بایگانی ریلی

به گزارش مسافرت رو، قفسه های بایگانی ریلی ، سیستم بایگانی هستند که باعث می شوند فضاهایی که برای اهداف بایگانی استفاده می گردند امروزی به نظر برسند. با چرخاندن فلایویل به راحتی روی ریل حرکت نموده و باعث صرفه جویی قابل توجهی در فضا می گردد که امکان بایگانی چندین پوشه را به عنوان کمد بایگانی دو طرفه فراهم می نماید. در ادامه به ویژگی های قفسه بایگانی ریلی و تفاوت آن با کمد بایگانی ریلی و نکات مهم برای انتخاب قفسه بندی و کمد بایگانی ریلی می پردازیم.

آنالیز تفاوت قفسه بایگانی ریلی با کمد بایگانی ریلی

تفاوت قفسه بایگانی ریلی با کمد بایگانی ریلی

قفسه بایگانی ریلی از زیر مجموعه های کمد بایگانی ریلی محسوب می شود. چندین کمد ریلی در بازار وجود دارد که با تناسب به عملکرد آنها انتخاب و خریداری می شوند. هر چقدر کمده بایگانی ریلی فضای بیشتری داشته باشند نگهداری و نظم دهی مدارک و اسناد راحت تر می شود. دیگر دوره کمدهای قدیمی چوبی و فلزی جهت نگهداری اسناد و مدارک دیگر به خاتمه رسیده است.

کمد بایگانی ریلی

کمد بایگانی ریلی به عنوان سیستم بایگانی فشرده ریلی فراوری می شود که احتیاجهای موسسات را برآورده می نماید. سیستم های بایگانی هوشمند ، متشکل از گروه های کمدهای یک ، دو ، سه ، چهار و پنج کابین ، حرکت بر روی ریل و در نتیجه صرفه جویی در فضای زیادی ، کار بایگانی را راحت تر می نمایند.

روزانه صدها و هزاران معامله در موسسات دولتی ، شرکت های خصوصی و دفاتر انجام می شود و اسناد معاملات با تشکیل پرونده نگهداری می شود. بعضی از این پرونده ها و اسناد باید سال ها نگهداری شوند. بنابراین ، سالانه هزاران پرونده به اتاق های بایگانی یک مؤسسه می رود. فایل ها با توجه به برچسب ها و کدگذاری در کمد بایگانی ریلی قرار می گیرند. با این حال ، آرشیو کردن هزاران پرونده در سال به یک اتاق بایگانی بسیار بزرگ و صدها قفسه احتیاج دارد. کمدهای بایگانی جمع و جور تازه می توانند این احتیاج را به ارگونومیک ترین شکل برطرف نمایند. با این سیستم ، امکان ذخیره فایل ها و اسناد بسیار بیشتری در منطقه ها بسیار کوچک تر وجود دارد.

قفسه بایگانی ریلی

قفسه بایگانی ریلی کاربردی ترین سیستم های بایگانی را برای برطرف احتیاجهای موسسات فراوری می نماید. سیستم های ذخیره سازی فشرده ، متشکل از گروه های قفسه تک ، دوتایی و سه گانه ، حرکت بر روی ریل و در نتیجه صرفه جویی در فضا را فراهم می نمایند. قفسه بایگانی ریلی تنها برای بایگانی فایل ها و پوشه ها استفاده نمی شود. محصولاتی که باید در هر بخش ذخیره شوند را می توان با این سیستم های آرشیو ذخیره کرد. حوزه بسیار وسیعی مانند نگهداری داروها در داروخانه ها ، بایگانی جداول و تصاویر و بایگانی سی دی ها و کاست ها را ارائه می دهد.

قابلیت انتخاب رنگ

بعلاوه می توانید رنگ مورد نظر خود را در قفسه بایگانی ریلی انتخاب کنید. بنابراین اتاق های آرشیو شما جلوه زیبایی خواهند داشت. با استفاده از این سیستم ، هیچ قفسه گرد و خاکی یا فایل های فرسوده در اتاق های آرشیو شما وجود نخواهد داشت و ظاهری مدرن و شیک ایجاد می شود.

نگهداری و دسترسی آسان اسناد و مدارک

قفسه بایگانی ریلی برای نگهداری آسان اسناد فراوری شده اند. بنابراین نظم و کارایی در محیط مربوطه افزایش می یابد و اسناد و مدارک به راحتی یافت می شود. به منظور افزودن قابلیت، یک سیستم شماره گذاری یا حروف الفبا در قفسه های بایگانی قرار می گیرد. از طریق این سیستم می توان در مدت زمان کوتاهی به سند درخواستی دست یافت و از اتلاف زمان جلوگیری کرد. از آنجایی که قفسه های معمولی پرونده برای ذخیره اسناد کافی نیستند ، انواع قفسه بایگانی ریلی از این نظر مؤثرتر هستند.

سیستم های آرشیو فشرده فولادی

اسناد و مدارک مهم اغلب در ادارات دولتی ، بانک ها ، بیمارستان ها ، مدارس و کارخانه ها انباشته شده و احتیاج به قفسه بایگانی ریلی فولادی احساس می شود. از کمدهای بایگانی فولادی برای نگهداری اسناد مهم استفاده می شود. به خصوص از نظر اداره دولتی ، کمد بایگانی ریلی فولادی از اهمیت بالایی برخوردار است و ترتیب اسنادی را ارائه می دهد که تاییدیه دولت برای آنها پیدا می شود. برای این منظور اتاق های بایگانی خاصی ساخته شده و اسناد به صورت قابل اعتماد و در دسترس آسان نگهداری می شوند.

منبع: اتاق
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2219

به "آنالیز تفاوت قفسه بایگانی ریلی با کمد بایگانی ریلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز تفاوت قفسه بایگانی ریلی با کمد بایگانی ریلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید