با شماری از معروف ترین جاذبه های طبیعی قاره آفریقا آشنا شویم

به گزارش مسافرت رو، قاره آفریقا بیشترین تنوع در جاذبه های طبیعی را دارد. تنوع و گوناگونی در این قاره بسیار زیاد است، تاحدی که دیدن همه آن ها یک عمر زمان می برد. با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های طبیعی قاره آفریقا همراه شوید تا شما را با شماری از زیباترین جاذبه های طبیعی قاره آفریقا آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با دیدنی ترین جاذبه های طبیعی قاره آفریقا برایتان جالب خواهد بود.

با شماری از معروف ترین جاذبه های طبیعی قاره آفریقا آشنا شویم

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

فهرست مطالب

ناماکوالند (Namaqualand)کوه نیراگونگو (Nyiragongo)موریشس (Mauritius)دره رودخانه بلاید (Blyde)صحرای نامیبیاآبشار ویکتوریاکوه تیبل (Tabel)خیابان بیوباب ها (Baobabs)پارک ملی سرنگتیکوه کیلیمانجارو

ناماکوالند (Namaqualand)

مکانی خشک، بایر و هموار که اصلا جذاب به نظر نمی رسد. با این حال، همین محل در بهار به مکانی عجیب و سورئال تبدیل می گردد. هزاران گل رنگارنگ شکوفه می زنند و رایحه ای خوشبو را در تمام منطقه می پرانمایند. جهانگرد ها گاهی اوقات برای لذت بردن از این مناظر به این مورد از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی قاره آفریقا می فرایند.

کوه نیراگونگو (Nyiragongo)

یک کوه آتشفشان فعال که بخاطر بزرگترین دریاچه گدازه اش مشهور است. دامنه های این کوه آتشفشان بسیار شیب دار بوده که باعث می شوند تا در زمان فوران آتشفشان، گدازه ها با سرعت زیادی جاری شوند. البته دریاچه گدازه همیشگی نیست.

بیشتر بخوانیددانستنی هایی درباره کوهنوردی در کوه نیراگونگو

موریشس (Mauritius)

جزیره ای دوردست در اقیانوس هند با فاصله ای 2000 کیلومتری از آفریقا که مقصدی بسیار جذاب برای جهانگرد هاست. آبشار زیر آب واقع در جنوب غربی ساحل به عنوان نماد موریشس شناخته می گردد. این یک آبشار واقعی نیست، بلکه یک خطای دید است. دلیل این پدیده آن هست که این مورد از زیباترین جاذبه های طبیعی قاره آفریقا نسبتا جدید بوده و شکل گیری آن همچنان ادامه دارد.

دره رودخانه بلاید (Blyde)

احتمالاً این دره، زیباترین دره در جهان است که به طول 25 کیلومتر تا شمال دراکنزبرگ (Drakensverg) کشیده شد. این دره مطمئنا بزرگترین دره سبز روی زمین بوده و درختان پرشاخ و برگ صخره های سنگی قرمز و بلند را پوشانده اند. علاوه بر جنگل های انبوه، این دره محل زندگی جانوران زیادی هم هست مانند کرگدن ها، بزهای کوهی و تعداد زیادی از پستانداران.

صحرای نامیبیا

کویر هزاران کیلومتر ادامه پیدا می نماید و ناگهان با امواج سرد و متلاطم اقیانوس برخورد می نماید. البته، از تعدادی تپه و همچنین کولمانسکوپ (Kolmanskop) هم میتوان بوسیله تورهای زمینی در صحرای نامیبیا بازدید کرد.

آبشار ویکتوریا

این آبشار بعد از اینکه ملکه ویکتوریا با یک کاوشگر اسکاتلندی به نام دیوید لیوینگستون به آنجا رفت، آبشار ویکتوریا نام گرفت. اگرچه بومیان این منطقه آن را Mosi-oa-Tunya به معنی دودی که می غرد، صدا می زنند. علاوه بر این ها، این آبشار استخری عجیب و زیبا به نام استخر شیطان دارد؛ استخری طبیعی در بخش متعلق به زیمبابوه.

بیشتر بخوانیدآبشار ویکتوریا | چگونه از بزرگترین ابشار جهان دیدن کنیم؟دیدنی های استخر شنای شیطان، شنا در لبه آبشار ویکتوریا

کوه تیبل (Tabel)

این مورد از معروف ترین جاذبه های طبیعی قاره آفریقا کوهنوردان و مسافران زیادی را به خود جذب می نماید. اگرچه این قله به آسانی با پیاده روی قابل دسترسی است، اما برای آن تله کابین هم تعبیه شده که در بین بازدیدنمایندگان بسیار محبوب است. البته این نکته را نیز باید گفت که کف این کابین ها قابلیت چرخش دارند که باعث می شوند مسافران بیشتر هیجان زده شده و همچنین مناظر زیبایی از شهر، اقیانوس و کوه را ببینند.

خیابان بیوباب ها (Baobabs)

جاده خاکی بین موفراینداوا و بلونی سیریبیهینا (BelonI Tsiribihina) بخاطر این درخت های غول پیکری که در اطراف آن رشد نموده اند، شناخته می گردد. این جاده یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین مناطق ماداگاسکار است.

بیشتر بخوانیدجاهای دیدنی ماداگاسکار | مکان هایی که فارغ از این جهان هستند

پارک ملی سرنگتی

دشت های هموار گرمسیری و شبه گرمسیری 14763 کیلومترمربع را در برگرفته اند. این ناحیه بخاطر تعدد و وسعت گونه های جانوری که دارد، مشهور است. شیرها، گورخرها، کورکودیل ها، بوفالوها، کرگدن های مشکی، فیل ها، فلامینگوها، زرافه ها، پلنگ ها و دیگر جانوران در پارک ملی سرنگتی آزادانه زندگی می نمایند.

کوه کیلیمانجارو

کوه کیلیمانجارو با ارتفاع 5885 متر، مرتفع ترین کوه آفریقا و بلندترین کوه آزاد در جهانست. در واقع این کوه یک آتشفشان بوده که از سه مخروط جداگانه تشکیل شده است. صعود به این قله زیاد کار دشواری نیست و لازم نیست که حتما حرفه ای باشید. با این حال، مسمومیت حاصل از ارتفاع زیاد باعث می گردد تا بسیاری از افراد نتوانند به ارتفاع 5895 متر برسند. بر فراز این قله، یخچال های طبیعی بسیار زیبایی وجود دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1550

به "با شماری از معروف ترین جاذبه های طبیعی قاره آفریقا آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از معروف ترین جاذبه های طبیعی قاره آفریقا آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید