با درست شدن سرورهای کال آو دیوتی های قدیمی، بازی ها به صدر فهرست فروش آمدند

به گزارش مسافرت رو، بازی های قدیمی کال آو دیوتی (Call of Duty) همچنان هواداران بسیار زیادی دارند. به همین علت بسیاری از افراد همچنان در پی تجربه این بازی ها روی کنسول های خود هستند. نکته مثبت کنسول های ایکس باکس این است که توانایی اجرای عناوین قدیمی را دارند. حال آمار جدیدی از بازی های کال آو دیوتی بدست آمده است.

با درست شدن سرورهای کال آو دیوتی های قدیمی، بازی ها به صدر فهرست فروش آمدند

بازی های قدیمی کال آو دیوتی مثل جنگاوری مدرن 2 (Modern Warfare 2) و بلک آپس 2 (Black Ops 2) از زمان عرضه مسائل آنلاین بسیار زیادی داشتند. با این حال به علت کیفیت بسیار بالایی که این دو بازی داشتند، هواداران همچنان به تجربه آن ها ادامه می دادند. اکتیویژن چندی پیش تصمیم گرفت که مسائل سرور این دو بازی را رفع کند.

این رفع کردن مسائل سرور باعث شد تا تعداد کاربران این عناوین رشد بسیار زیادی داشته باشد. به حدی که این دو بازی توانستند به صدر جدول فروش در کنسول های نسل 8 و 9 ایکس باکس برسند. البته گفتنی است که هر دو بازی دارای تخفیف زیادی بوده و همزمانی این تخفیف و رفع شدن مسائل سرور باعث رشد فروش شده است.

بازی های مجموعه شدوران (Shadowrun) هم رشد فروش خیلی خوبی داشتند اما بحث کال آو دیوتی بیشتر مطرح است. به علت اینکه در حال حاضر مایکروسافت در کوشش است تا خرید خود را نهایی نموده و اکتیویژن را به طور کامل بدست بگیرد. این ماجراها در کنار فروش زیاد مجموعه کال آو دیوتی باعث شده تا دنیای گیمینگ به این مجموعه بیشتر توجه کند.

یکی از نکات مهم افزایش فروش عناوین قدیمی کال آو دیوتی این است که این عناوین همچنان زنده هستند. به همین علت هواداران از آن ها استقبال نموده و بازی های کال آو دیوتی قدیمی پتانسیل بسیار زیادی برای فروش دارند. شرکت سازنده نیز از این پتانسیل استفاده نموده و بازی های قدیمی این مجموعه را چندین بار عرضه نموده است.

در اصل این موضوع نشان می دهد که اگر شرکت سازنده به فکر عناوین قدیمی خود باشد همچنان این بازی ها سود خواهند داشت. همینطور اینکه در صورت بازسازی خوب، گیمرها قطعاً از آن ها استقبال خواهند کرد.

از طرفی استقبال از عناوین قدیمی یک زنگ خطر برای شرکت سازنده است. به علت اینکه نشان می دهد گیمرها همچنان به بازی قبلی علاقه داشته و عناوین نو به حدی با کیفیت نبودند که جای بازی های قدیمی را بگیرند. همین موضوع قطعاً باعث خواهد شد تا اکتیویژن بیشتر به عناوین ندای وظیفه توجه کند.

از آنجایی که به زودی ما شاهد نهایی شدن خرید اکتیویژن به وسیله مایکروسافت خواهیم بود، آینده این شرکت بسیار اهمیت دارد. مایکروسافت قطعاً در پی انحصاری کردن مجموعه های اکتیویژن بوده و شاید الان این کار را انجام ندهد اما در آینده نه چندان دور قطعاً دست به چنین کاری خواهد زد. به همین علت روند پیشرفت کال آو دیوتی به شدت اهمیت دارد.

منبع: Gamedeveloper

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 تیر 1402 بروزرسانی: 31 تیر 1402 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2338

به "با درست شدن سرورهای کال آو دیوتی های قدیمی، بازی ها به صدر فهرست فروش آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با درست شدن سرورهای کال آو دیوتی های قدیمی، بازی ها به صدر فهرست فروش آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید