انتقاد از تخریب گیاهان ارزشمند بوستان پردیسان پایتخت

به گزارش مسافرت رو، تهران- خبرنگاران- حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیش از 350 نوع گونه گیاهی خودرو و بومی در پارک پردیسان شناسایی شده است که بتازگی بعضی از عوامل فضای سبز، اقدام به تخریب بخش هایی از این پوشش گیاهی ارزشمند نموده اند.

انتقاد از تخریب گیاهان ارزشمند بوستان پردیسان پایتخت

به گزارش خبرنگاران وی روز یکشنبه در یکصد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران اضافه نمود: بوستان طبیعت پردیسان منطقه ای بکر و دارای پوشش گیاهی منحصر به فرد در منطقه 2 پایتخت است و ضرورت دارد سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران حساسیت بیشتری در خصوص حفاظت از گونه های گیاهی این پارک داشته باشد.

وی اضافه نمود: ساماندهی، بهسازی و بهره برداری از بوستان پردیسان در ماه های شروعین فعالیت مدیریت شهری دوره پنجم، در تفاهم نامه ای به شهرداری تهران واگذار شد اما گویا شهرداری اقدام چندانی در این پارک انجام نداده و آنچه هم صورت گرفته خود محل اشکال است.

نظری گفت: وضعیت سرویس های بهداشتی و امکانات اولیه در این پارک مناسب نیست و گویا پیمانکار فضای سبز پارک نیز توجهی به پوشش گیاهی و ارزش گیاهان بومی این پارک ندارد.

وی ادامه داد: شهرداری باید نسبت به تعمیر و افزایش سرویس های بهداشتی این پارک، افزایش روشنایی در بعضی از نقاط آن، اصلاح و ترمیم کفپوش معبر اصلی پارک و نیز فراهم کردن شرایط برای حضور خانواده ها در این پارک اقدام کند.

**پایتخت برای رمضان آماده نشد

این عضو شورای شهر تهران همچنین گفت: سازمان زیباسازی و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری نسبت به آماده سازی پایتخت برای ماه مبارک رمضان غفلت کردند و بی توجه بودند.

نظری اظهارامیدواری کرد که شهرداری حداقل در روزهای نخست ماه کرامت، در خصوص تغییر فضاهای شهری مناسب با این ماه، جبران کند.

وی گفت: شهرداری در روزهای آینده نسبت به استفاده از طرح های بصری در فضاهای شهری و تامین امکانات برای این ایام اقدام کند.

نظری ادامه داد: در تمامی کشورهای اسلامی از چند روز پیش از شروع ماه مبارک رمضان شهرها رنگ و بوی جشن و نشاط به خود می گیرند و شهر از المان های مربوط به ماه کرامت پر می گردد که تهران از این منظر، گویی هیچ تغییری نداشته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید نمود: از سازمان زیباسازی می خواهم نسبت به تمامی مناسبت های مذهبی و ملی، با حساسیت جدی ورود و چهره شهر را با المان های مرتبط آراسته کند.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان شاهد زیست شبانه در شهر هستیم و همین امر، شور و نشاط زیادی را وارد بسیاری از مناطق تهران می نماید.

این عضو شورا اظهار امیدواری کرد که پس از انتها ماه رمضان نیز با همراهی استاندار و نیروی انتظامی، طرح زیست شبانه در بعضی مناطق تهران ادامه یابد.

تهرام/7244/ 1008

منبع: ایرنا
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 250

به "انتقاد از تخریب گیاهان ارزشمند بوستان پردیسان پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از تخریب گیاهان ارزشمند بوستان پردیسان پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید