از عملکرد ناامید کننده اینتر و کونته تا تاریخ سازی رئال مادرید و بنزما

به گزارش مسافرت رو، خبرگزاری خبرنگاران- رئال مادرید با پیروزی 2-0 مقابل گلادباخ، پیروز شد به عنوان صدرنشین گروه B، راهی دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا شود.

از عملکرد ناامید کننده اینتر و کونته تا تاریخ سازی رئال مادرید و بنزما

به گزارش خبرنگاران، به لطف بریس کریم بنزما، مادریدی ها توانستند با نتیجه 2-0 کننده آلمان را شکست دهند و به عنوان صدرنشین از گروه خود به مرحله بعدی صعود کنند. مادریدی ها که کارشان به اما و اگر کشیده شده بود با ارائه بازی کاملا برتر، پیروز شدند ضمن ثبت رکوردی تاریخی به مرحله بعد صعود کنند. رئال مادرید پیروز شده در همه ادوار حضورش در لیگ قهرمانان اروپا، از مرحله گروهی خود صعود کند. در واقع مادریدی ها 29 بار پیروز شده اند از مرحله گروهی صعود کنند که اتفاقی نادر محسوب می شود.

البته لازم به ذکر است این 29 مرتبه صعود از مرحله گروهی با احتساب مرحله دوم گروهی است که تا خاتمه فصل 2002/03 در لیگ قهرمانان اروپا، شاهد برگزاری دو مرحله گروهی بودیم. رئال مادرید با صدرنشینی در لیگ قهرمانان اروپا توانست از بحران خارج شود و حالا با روحیه ای خوب برای دربی مادرید (شنبه شب) حاضر می شود.

- آنتونیو کونته برخلاف مسابقات لیگ، کارنامه قابل دفاعی در لیگ قهرمانان اروپا از خود به جای نگذاشته است. اینتر در دیدار آخر خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل شاختار دونتسک با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شد و از راهیابی به مراحل بالاتر مسابقات باز ماند. آنتونیو کونته برای پنجمین فصل به عنوان مربی در لیگ قهرمانان اروپا حاضر بوده که در این مدت بسیار ضعیف عمل کرده است. آنتونیو کونته به عنوان سرمربی سه تیم بزرگ یوونتوس، چلسی و اینتر سه بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حذف شده و در دو بار دیگری که از گروهش صعود کرده، یک بار در مرحله یک هشتم نهایی و بار دیگر در مرحله یک چهارم نهایی به همراه تیمش با جام وداع کرده است. اینتر پیش از حضور آنتونیو کونته بر روی نیمکت تیمش، فقط دو بار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حذف شده بود و در دو فصل حضور آنتونیو کونته نیز پیروز به صعود از گروهش نشد.

- اینتر بدترین فصل خود در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را سپری کرد، جاییکه پایینتر از تمامی تیم های هم گروهی قرار گرفت. اینتر پیروز نشد در آخرین دیدارش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل مقابل شاختار دونتسک دست یابد، تا نه تنها پیروز به صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا نشود، بلکه حتی به لیگ اروپا نیز راه نیابد. در این گروه رئال مادرید، بروسیا مونشن گلادباخ و شاختار دونتسک به ترتیب رتبه های اول تا سوم گروه را کسب کردند.

اینتر برای اولین بار در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در رتبه چهارم قرار گرفت و پایینتر از سایر تیم ها به کارش در این رقابت ها خاتمه داد. اینتر که برای چهاردهمین بار در لیگ قهرمانان اروپا (از فصل 1992/93 به بعد) حاضر می شد، پیش از فصل جاری، 10 بار پیروز به صعود از مرحله گروهی شده بود (6 بار به عنوان تیم اول و چهار بار به عنوان تیم دوم) و سه بار نیز در گروهش سوم شده بود. اما این اولین باری بود که مرحله گروهی را به عنوان تیم چهار به خاتمه می رساند و رکوردی منفی در کارنامه این تیم ثبت شد.

- کریم بنزما شب درخشان دیگری را در لیگ قهرمانان اروپا تجربه کرد. کریم بنزما، مهاجم فرانسوی تیم رئال مادرید زننده هر دو گل تیمش مقابل مونشن گلادباخ بود تا شاگردان زیدان به عنوان سرگروه راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان شوند. به نقل از توییتر رسمی لیگ قهرمانان اروپا، کریم بنزما با دو گلی که مقابل مونشن گلادباخ به ثمر رساند، شمار گل های خود در مراحل گروهی لیگ قهرمانان اروپا را به 51 رساند و به این ترتیب بعد از کریستیانو رونالدو (71) و لیونل مسی (67) سومین گلزن برتر تاریخ مراحل گروهی این رقابت ها محسوب می شود. بنزما حالا 69 گل زده در لیگ قهرمانان اروپا دارد و طی 527 بازی با پیراهن رئال مادرید هم 257 گل به ثمر رسانده است. مهاجم فرانسوی با دو گل کمتر از روبرت لواندوفسکیَ، پنجمین گلزن برتر تاریخ این رقابت ها محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1443

به "از عملکرد ناامید کننده اینتر و کونته تا تاریخ سازی رئال مادرید و بنزما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از عملکرد ناامید کننده اینتر و کونته تا تاریخ سازی رئال مادرید و بنزما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید