ادامه شیب افزایشی بیماری در اهواز ، تعداد فوتی های خوزستان بالا است

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران/خوزستان رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: با وجود اینکه شیب افزایشی موارد بیماری ادامه دارد، همچنان عادی انگاری شهروندان زیاد است و از این بابت بسیار نگران هستیم.

ادامه شیب افزایشی بیماری در اهواز ، تعداد فوتی های خوزستان بالا است

دکتر مهران احمدی بلوطکی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به بالا بودن مراجعات به مراکز منتخب، اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته یک هزار و 912 نفر به مراکز منتخب نمونه گیری کرونا در غرب اهواز مراجعه کردند؛ به طور میانه 50 درصد تست های PCR و 20 درصد تست های رپید مثبت می شوند.

وی اضافه نمود: با وجود اینکه شیب افزایشی موارد بیماری ادامه دارد، همچنان عادی انگاری شهروندان زیاد است و از این بابت بسیار نگران هستیم.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: تعداد فوتی های کرونا در استان خوزستان بالا و دو رقمی است. در مردادماه تنها در غرب اهواز 45 مورد فوت ناشی از کرونا داشتیم و در مجموع در اهواز حدود 70 نفر فوت کردند.

وی با اشاره به جهش های ویروس کرونا بیان نمود: زمانی که ویروسی در جامعه ماندگار می گردد، مرتب تکثیر می یابد و جهش پیدا می نماید. مقدار سرعت انتشار، شدت علائم و مقدار درگیری ویروس لامبدا بیشتر است بنابراین باید هر چه سریع تر مقدار پوشش واکسیناسیون افزایش یابد و شهروندان هم دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

احمدی بلوطکی توضیح داد: امروز می گوییم موردی از ابتلا به سوش لامبدا گزارش نشده است اما اگر دستورالعمل های بهداشتی رعایت نگردد و مراقبت نکنیم، احتمال بروز این سوش هم وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1847

به "ادامه شیب افزایشی بیماری در اهواز ، تعداد فوتی های خوزستان بالا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه شیب افزایشی بیماری در اهواز ، تعداد فوتی های خوزستان بالا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید