شروع رقابت حساس سهراب و کیانوش برای المپیکی شدن

به گزارش مسافرت رو، مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا که گزینشی المپیک توکیو نیز است در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است. ایران در دسته 96 کیلوگرم به دنبال دریافت سهمیه المپیک است و سهراب مرادی و کیانوش رستمی نفراتی هستند که هر چه در چنته دارند را باید بگذارند تا بتوانند در قهرمانی آسیا امتیازاتی که عقب هستند را جبران نمایند.

شروع رقابت حساس سهراب و کیانوش برای المپیکی شدن

سیستم کسب سهمیه المپیک در وزنه برداری تغییر نموده است و سهمیه به وسیله رنکینگ توزیع می گردد. هشت وزنه بردار اول اوزان المپیکی پیروز به کسب سهمیه می شوند که البته در هر وزن فقط یک وزنه بردار از هر کشور می تواند سهمیه بگیرد. پس از آن بهترین نفرات قاره ها در رنکینگ نیز سهمیه می گیرند.

مرادی و رستمی به دلیل اختلاف امتیازی که با دیگر وزنه برداران بالای رنکینگ دارند، امکان این را ندارند که جزو هشت نفر باشند بنابراین برای بهترین وزنه بردار قاره آسیا شدن رقابت می نمایند.

رقیب این دو وزنه بردار هم از قرقیزستان و چین تایپه هستند. از این رو رقابت در روز های پنجشنبه، آدینه و شنبه بسیار حساس است.

فردا (پنجشنبه) کیانوس رستمی در دسته 89 کیلوگرم وزنه می زند، سهراب مرادی و وزنه بردار چین تایپه در روز آدینه در دسته 96 کیلوگرم و وزنه بردار قرقیزستان شنبه هفته آینده در دسته 102 کیلوگرم به روی تخته می فرایند.

آنچه مشخص است، سهراب مرادی و کیانوش رستمی برای جبران اختلاف امتیازی که دارند و به نوعی بخواهند خیالشان تا حدودی راحت باشد باید حتما بیش از 1100 امتیاز بگیرند. در واقع رکورد مجموع رستمی باید 400 باشد و برای سهراب مرادی 405 کیلوگرم به بالا باشد.

نحوه مشخص امتیاز وزنه برداران بر اساس سیستم امتیاز دهی روبی است. وزنه برداران باید در شش مسابقه شرکت می کردند و بیشترین امتیازاتی که در چهار مسابقه گرفته اند، برای آن ها محاسبه می گردد. وزنه برداران در سه دوره شش ماهه فرصت داشتند که در مسابقات گزینشی المپیک شرکت نمایند و امتیاز بگیرند.

مشکل اصلی سهراب مرادی و کیانوش رستمی این است که در دوره دوم، امتیاز چشم گیری به دست نیاوردند. کیانوش رستمی اصلا امتیازی نگرفت و مرادی هم 90 امتیاز به دست آورد.

* شرایط امتیازی چهار وزنه بردار:

سهراب مرادی

او در پنج مسابقه گزینشی شرکت نموده است که امتیاز سه مسابقه برای او لحاظ شده است.

او در حال حاضر 2137 امتیاز دارد.

کیانوش رستمی

او در پنج مسابقه گزینشی شرکت نموده است. امتیاز چهار مسابقه برایش محاسبه شده که جمع کل امتیازاتش 2852 امتیاز است.

کمترین امتیاز او 810 است که از گرند پری تایلند گرفت و اگر امتیازش در قهرمانی آسیا بالاتر باشد، 810 امتیاز از مجموع امتیازاتش کسر و امتیاز این مسابقه جایگزین می گردد.

بکدولات رسول بیکف از قرقیزستان

او بیش از شش مسابقات گزینشی شرکت نموده است. مجموع امتیازات او از چهار مسابقه محاسبه شده، 3218 است. کمترین امتیاز او 810 امتیاز است که در جام فجر ایران کسب نموده است و در صورتی که در قهرمانی آسیا امتیاز بالاتری بگیرد، 810 امتیاز از مجموع امتیازاتس کسر و امتیاز قهرمانی آسیا جایگزین می گردد.

جن چن پو از چین تایپه

او در پنج گزینشی المپیک شرکت نموده است و امتیاز ش از چهار مسابقه 3066 است. کمترین امتیاز او 681 امتیاز است که در قطر کاپ کسب کرد واگر امتیازش از قهرمانی آسیا بالاتر باشد، جایگزین 681 امتیاز خواهد شد.

* امتیازات چهار وزنه بردار با کسر کمترین امتیاز که نشان می دهد امتیاز قهرمانی آسیا چقدر می تواند مشخص نماینده باشد:

رسول بیکف از قرقیزستان: 2408 امتیاز

جن چن از چین تایپه: 2385 امتیاز

سهراب مرادی: 2137 امتیاز

کیانوش رستمی: 2041 امتیاز

منبع: فرارو
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1671

به "شروع رقابت حساس سهراب و کیانوش برای المپیکی شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رقابت حساس سهراب و کیانوش برای المپیکی شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید