6 اصل مهم برای ست کردن ساعت مچی در استایل آقایان

به گزارش مسافرت رو، ست کردن ساعت مچی با لباس می تواند تاثیر شگرفی بر استایل داشته باشد. ساعت مچی هم مانند کمربند یک اکسسوری کوچک است که می تواند باعث مجذوب کننده تر شدن یا بدتر به نظر رسیدن ظاهر لباس ها شود. از آنجایی که آقایان از جواهرات محدودی استفاده می کنند، ساعت می تواند تنها نماد شخصیت آن ها باشد. اغلب آقایان ترجیح می دهند بیشتر از یک ساعت داشته باشند تا بتوانند آن را با لباس های خود و بسته به مقدار رسمی بودن موقعیت ست کنند.

6 اصل مهم برای ست کردن ساعت مچی در استایل آقایان

چگونه می توان به بهترین نحو ساعت مچی را با لباس ها ست کرد؟ در ادامه در این مطلب، 6 اصل برای ست کردن ساعت مچی با لباس ها بیان شده اند.

1. اندازه رسمی بودن ساعت مچی را با اندازه رسمیت لباس ست کنید

اساسی ترین اصل ست کردن ساعت مچی با لباس این است که اندازه رسمی بودن آن ها با هم مطابقت داشته باشد. برای درک بهتر این موضوع، در ابتدا باید انواع مختلف ساعت مچی را بشناسید.

انواع ساعت مچی

ساعت های مچی دو دسته اصلی دارند که عبارتند از ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال.

ساعت مچی های دیجیتال نمایشگر ال سی دی (LCD) یا ال ای دی (LED) دارند که ساعت را به فرم عدد نمایش می دهد و دسته های آن ها لاستیک یا پلاستیکی است. این مدل نوع ورزشی است که با تیپ اسپرت ست می شود. درباره ست کردن این مدل ساعت با لباس هایتان نگران نباشید، تنها نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که آن ها را با لباس های رسمی نپوشید.

در عوض، ما در ادامه روی ساعت های آنالوگ تمرکز خواهیم کرد. این مدل ساعت ها دارای ساعت با عقربه های ساعت و دقیقه هستند و چرخه دوازده ساعته را با اعداد یا نشانگرها نمایش می دهند. ساعت های آنالوگ بیشتر کلاسیک و رسمی در نظر گرفته می شوند و به همین جهت برای قرارهای کاری و تجاری و استفاده غیر رسمی روزمره مناسب هستند.

5 مدل ساعت آنالوگ مردانه وجود دارد:

ساعت Dress: ساعت Dress با صفحه سفید ساده، شیک، ساده و پیچیده بدون هیچگونه قابلیت اضافه روی ساعت و بند چرمی مشکی باریک بسیار رسمی است. وجود خط نشان ها، عددهای رومی یا حتی عدم وجود هیچ عددی جلوه زیبایی به صفحه ساعت می بخشد.

ساعت Dive: این مدل ساعت در اصل برای غواصی زیر آب طراحی شده است و قابلیت مقاومت در عمق بالای آب را دارد. دسته های آن فلزی بوده و صفحه ای با اندازه میانه و خط نشان ها یا عددهای عربی برجسته و خوانا دارد. ساعت دایو اغلب شامل قابلیت نمایشگر تاریخ است.

ساعت Racing/Driving: اندازه آن ها میانه تا بزرگ بوده، عددهای بزرگ عربی دارند و اغلب به رنگ روشن و متضاد هستند. این مدل از ساعت ها شامل کورنوگراف و گاهی نمایش دهنده تاریخ است. قاب این ساعت از جنس استیل ضد زنگ بوده دسته آن فلزی یا چرمی است.

ساعت Pilot: این ساعت برای کابین خلبان ساخته شده است و اندازه میانه تا بزرگ دارد. عددهای آن بسیار بزرگ، شفاف و خوانا هستند، دسته های شب نما، نمایشگر تاریخ و گاهی کورنوگراف جزو قابلیت های دیگر آن به شمار می فرایند. دسته این ساعت ها اغلب از جنس چرم است.

ساعت Field: این مدل ساعت از جنگ جهانی اول به جهان آمد. ساعت Field زمخت، کاربردی و چند منظوره بوده و برای انجام وظایف کافی و مناسب است. اندازه آن ها از کوچک تا میانه بوده، دسته چرم یا برزنت داشته و صفحه آن عددهای عربی خوانا دارد. علاوه بر این نمایشگر تاریخ هم قابلیت دیگر آن ها است.

  • بزل ساعت چیست؟ 8 مورد از انواع اصلی آن را بشناسید

ست کردن ساعت با اندازه رسمی بودن لباس

زمانی که انواع مختلف ساعت ها را شناختید، می توانید یاد بگیرید که کدام مدل ساعت با کدام نوع لباس ست می شود.

کراوات مشکی/کراوات سفید: به صورت سنتی، هرگز قراری بر استفاده از ساعت با کراوات مشکی نبود و به صورت کلی آن را بررسی نمی کردید. یک قرار رسمی، از زمان خارج است و باید به صورت کامل در موقعیت باشید. همانطور که گفته شد، یک ساعت dress ساده و کلاسیک با صفحه کوچک و مینیمال و دسته سیاه چرمی برای اغلب افراد مناسب است.

لباس تجاری: برای لباس تجاری در پی استایل ساده کلاسیک ساعت طلایی و نقره ای با شماره های نازک و محدود یا بدون پیچیدگی باشید. یک ست کت و شلوار سنتی مشکی به خوبی با ساعت dress کلاسیک ست می شود. برخی بر این باور هستند که کت و شلوار نباید با ساعت dive ست شود، اما در صورتی که دسته چرمی داشته باشد می تواند با کت و شلواری که کمتر سنتی یا رسمی باشد ست شود.

لباس شیک غیر رسمی: در این قسمت منظور پیراهن های دکمه دار، خاکی، جین تیره، کت های اسپرت (بدون کراوات)، کفش های چرمی و انواع چیزهایی که در محل کار یا قرار غیر رسمی تر می پوشیم، است. در چنین شرایطی، ساعت های دارای صفحه بزرگ و ساعت هایی که قابلیت های بیشتری دارند مناسب هستند و با وجود اینکه این نوع لباس ها می توانند با همه انواع ساعت هایی که در بالا معرفی کردیم، ست شوند، بهترین ساعت ها برای استفاده همراه آن ها pilot racing یا field هستند.

لباس غیر رسمی: همه انواع ساعت ها با غیر رسمی ترین لباس ها مانند شلوار جین و تیشرت یقه دار ست می شوند. در صورتی که می خواهید فعالیت ورزشی داشته باشید، باید از ساعتی مانند مدل field که ضربان شمار دارد است استفاده کنید.

2. اندازه رسمی بودن بند ساعت را با اندازه رسمی بودن لباس خود ست کنید

پس از اینکه با نحوه ست کردن انواع مختلف ساعت به تناسب اندازه رسمی بودن لباس های خود آشنا شدید، می توانید به نکته های ریزتر مانند جنس بند ساعت بپردازید.

دو راهکار در این قسمت وجود دارد:

بند ساعت های چرمی (حداقل آن هایی که براق هستند) رسمی تر از بندهای فلزی در نظر گرفته می شوند. چرم مشکی رسمی تر از چرم قهوه ای است. با وجود اینکه بندهای فلزی نقره ای مناسب بسیاری از رویدادهای رسمی نیستند، می توان از آن ها برای موقعیت های شیک و رسمی استفاده کرده و بقیه استایل را تکمیل کرد.

3. چرم مکمل چرم است

هنگام استفاده از ساعتی که دارای بند چرم است، جنس و رنگ کفش ها مرجع مناسبی برای انتخاب بند ساعت است. باید در ابتدا کمربند را با کفش ها و سپس ساعت را با هر دوی آن ها ست کنید. بند ساعت مشکی باید با کفش و کمربند مشکی و بند ساعت قهوه ای با کفش و کمربند قهوه ای استفاده شود. نیازی نیست که بند ساعت به طور دقیق همرنگ اکسسوری های دیگر باشد، اما باید زمینه رنگی مشابهی داشته باشند (روشن، میانه و تیره).

4. فلز مکمل فلز است

فلزاتی که برای ساخت قاب یا بند ساعت استفاده می شوند استیل، طلا، نقره، پلاتین و تیتانیوم هستند. رنگ فلز ساعت باید مکمل فلز سایر اکسسوری ها مانند حلقه، دکمه سر آستین، سگک کفش، سگک کمربند و… باشد.

نیازی نیست که رنگ ها به صورت کامل مانند هم باشند. به عنوان مثال، یک ساعت رز گلد می تواند با سگک کمربند طلایی ست شود. همین که رنگ ها به هم نزدیک باشند کافی است.

  • ساعت ضد آب چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

5. بند ساعت های فلزی با برخی رنگ های خاص کفش/لباس بهتر به نظر می رسند

ساعتی که بند فلزی دارد به خوبی با کفش های مشکی یا قهوه ای ست می شود. اما برخی رنگ های فلزی با یک سری رنگ های خاص جلوه بهتری پیدا می کنند. ساعت های مچی نقره ای به بهترین شکل با لباس ها و کفش های مشکی، طوسی و آبی ست می شوند. ساعت های طلایی با رنگ های قهوه ای، بژ و خرمایی جلوه بسیار خوبی دارند.

6. ساعت های یادگار خانوادگی خلاف قوانین عمل می کنند

قطعه هایی که ارثیه خانوادگی هستند، نمایانگر یک یادبود هستند. آن ها اغلب با یاد و خاطره ای از صاحب اصلی آن استفاده می شوند. ساعت یادگاری بر اساس آخرین فرایندهای مد پوشیده نمی شود بلکه یادآور خاطره و فرهنگ خانوادگی است. بنابراین افراد برای استفاده از ارثیه ها می توانند بر خلاق قوانینی که بیان شد، عمل کنند.

در این مطلب با اصل های ست کردن ساعت مچی با لباس آشنا شدیم. به نظر شما هنگام ست کردن ساعت با لباس چه نکته های دیگری را باید در نظر بگیریم؟

منبع: The Art of Manliness

منبع: دیجی استایل
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2106

به "6 اصل مهم برای ست کردن ساعت مچی در استایل آقایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 اصل مهم برای ست کردن ساعت مچی در استایل آقایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید