14 میلیارد تومان به رونق گردشگری استان گلستان اختصاص یافت

به گزارش مسافرت رو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: از محل اعتبارات استانی برای رونق میراث با ارزش استان گلستان 14 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

14 میلیارد تومان به رونق گردشگری استان گلستان اختصاص یافت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مالتیپل کانادا تضمینی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران از گرگان، ابراهیم کریمی ظهر امروز در بازدید از مراحل کاوش دیوار تاریخی گرگان در جمع خبرنگاران گفت: از محل اعتبارات استانی برای رونق میراث با ارزش استان گلستان 14 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که این اعتبار از اعتبارات استانی است و به دنبال جذب اعتبارات ملی برای توسعه گردشگری گلستان هستیم.

وی اضافه کرد: طرح توسعه برج قابوس با اعتبار 700 میلیون تومان و توسعه موزه بزرگ گلستان در شهرستان گنبدکاووس در مساحت 2 هکتار از جمله مهم ترین این طرح ها است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان توضیح داد: ایجاد مراکز تخصصی و بازارچه های صنایع دستی در شهرهای مختلف استان از دیگر طرح های در بخش توسعه صنایع دستی گلستان است.

وی اضافه کرد: در بخش میراث فرهنگی هم مرمت و احیای بافت تاریخی و ساختمان های در معرض خطر در شهرهای گرگان وگمیشان را در برنامه داریم و در بخش موزه روستایی هم با تامین اعتبار مورد احتیاج امیدواریم این موزه در زمان پیش بینی شده پیش برود.

کریمی با اشاره به اینکه استان گلستان بیش از 2 هزار و500 اثر ملموس وناملموس فرهنگی ثبت شده دارد، اظهار کرد: برای ساخت موزه روستایی بیش از یک میلیارد و400 میلیو ن تومان اعتبار مورد احتیاج است که در مرحله تبادل موافقت نامه ها هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان هدف از ایجاد این موزه را آشنایی مردم با هویت و گذشته نزدیک آنان و داشته های پدران، مادران و نسل قبل از آنان بیان کرد و اضافه کرد: از نظر مالی، این موزه ها سبب افزایش اقامت گردشگران، ایجاد درآمد و اشتغال و برطرف مشکل ماندگاری اقشار متوسط در سفرها می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: موزه میراث روستایی گلستان در زمینی به مساحت 700 هکتار در محوطه پارک جنگلی قرق گرگان ایجاد می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 806

به "14 میلیارد تومان به رونق گردشگری استان گلستان اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 میلیارد تومان به رونق گردشگری استان گلستان اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید