کشف یک نقاشی گمشده پس از نود سال

به گزارش مسافرت رو، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، کشف یک نقاشی گمشده پس از نود سال صورت پذیرفت.

کشف یک نقاشی گمشده پس از نود سال

مسئولان یک موزه اعلام کردند یکی از آثار اگون شیله، نقاش اتریشی که در آن دایی این هنرمند به تصویر کشیده شده، پس از 90 سال دوباره پیدا شده است.

این نقاشی که دایی اگون شیله را در کنار یک پیانو به تصویر کشیده است و در سال 1970 خلق شده، در یک مجموعه خصوصی واقع در وین کشف شده است. این تابلو نقاشی قرار است برای نخستین بار در موزه لئوپولد در اتریش به نمایش گذاشته گردد که خانه بزرگترین و مهمترین آثار این هنرمند اکسپرسیونیست بزرگ است.

این اثر بخشی از مجموعه رمز غیرقابل معاوضه یا ان اف تی این موزه خواهد بود که 24 تابلو نقاشی و طراحی شیله را شامل می گردد و با همکاری لا کالکشن یک پلتفرم تازه ان اف تی مختص مجموعه های موزه ایجاد شده است.

عواید حاصل از این مجموعه ان اف تی برای بازسازی این نقاشی که اخیرا کشف شده است و توسعه مجموعه آثار شیله در موزه لئوپولد صرف خواهد شد.

شیله که از آن به عنوان یکی از مهمترین شخصیت های مدرنیسم وین یاد می گردد، تا پیش از آنکه در طول همه گیری سال 1918 بر اثر ابتلا به آنفولانزا در سن 28 سالگی جانش را از دست بدهد، مجموعه آثار پیشگامانه ای را خلق کرد.

موسس موزه لئوپولد از حامیان مهم آثار شیله بود و به عنوان یکی از عوامل اصلی معروفیت این هنرمند شناخته می گردد.

شیله تابلو نقاشی دایی در کنار پیانو را کمی پس از تولد هفده سالگی خلق کرد. سبک این نقاشی امپرسیونیست است و شیله در آن همانند سایر آثاری که در دوران اولیه فعالیتش به عنوان یک نقاش خلق نموده بود، از ترکیب رنگ خنثی استفاده نموده است.

این تابلو نقاشی پیش از این فقط در یک عکس سیاه و سفید دیده شده بود که در آن اتاقی که نقاشی بر روی دیوار آن آویخته شده، معین بود. این عکس به سال 1930 تعلق داشت.

از آن موقع تا به امروز هیچ شواهدی وجود نداشت که نشان دهد آیا این نقاشی هنوز وجود دارد یا برای همواره از بین رفته است.

مسئولان موزه لئوپولد زمانی که مالکان این نقاشی با آنها تماس گرفتند، از وجود این نقاشی آگاه شدند.

منبع: همگردی
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2138

به "کشف یک نقاشی گمشده پس از نود سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک نقاشی گمشده پس از نود سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید