کاهش دمای تهران تا 5 درجه

به گزارش مسافرت رو، گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی این روز ها موجب گرمای شدید هوا در نقاط مختلف دنیا شده است، تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست و روز های گرمی را پشت سر می گذارد، اما در بعضی روز ها اندکی خنک می گردد. به گفته معاون اداره کل هواشناسی استان تهران دمای هوای این استان طی هفته آینده بین 3 تا 5 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

کاهش دمای تهران تا 5 درجه

مازیار غلامی در مصاحبه با ایسنا، اظهار کرد:بر اساس آنالیز و تجزیه و تحلیل جدیدترین نقشه های هواشناسی تا اوایل هفته ماندگاری هوای گرم در سطح استان و هوای صاف و آفتابی پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: از اواخر وقت آدینه (31 تیرماه) تا یکشنبه (2 مردادماه) در نیمه شمالی استان افزایش ابر و در بیشتر نواحی استان وزش باد شدید و در نیمه جنوبی وزش باد خیلی شدید و خیزش گرد و خاک مورد انتظار است.

به گفته معاون اداره کل هواشناسی استان تهران برای روز های یکشنبه تا سه شنبه (2 تا 4 مردادماه) کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

غلامی در خاتمه درباره مقدار کاهش دما توضیح داد: مقدار کاهش دما در نقاط مختلف استان به علت اختلاف ارتفاع در نقاط کوهستانی و جنوب استان، فرق دارد و به طور میانه 3 تا 5 درجه سانتیگراد کاهش دما در سطح استان خواهیم داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2171

به "کاهش دمای تهران تا 5 درجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دمای تهران تا 5 درجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید