مقاله: 10 بازیگر سرشناس که 3 سال پیاپی نامزد اسکار شدند

به گزارش مسافرت رو، در نفوذی کرو شخصیت جفری ویگاند، از مبارزان اساسی جنگ علیه شرکت های سیگار آمریکایی، را بازسازی کرد. کرو برای بازی در نفوذی توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را از جامعه ملی منتقدان فیلم (National Society of Film Critics) و انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس (Los Angeles Film Critics Association) به دست آورد و برای اولین بار نامزدی در گلدن گلوب و اسکار را به کارنامه خود اضافه کند.

مقاله: 10 بازیگر سرشناس که 3 سال پیاپی نامزد اسکار شدند

جین فوندا بازی در سینما را در سال 1960 شروع کرد. فوندا تا کنون هفت بار نامزد دریافت اسکار شده است. او، در سال های 1977، 1978 و 1979، به ترتیب برای فیلم های جولیا، بازگشت به وطن و سندرم چین توانست سه سال پیاپی نامزد دریافت اسکار شود که تنها با فیلم بازگشت به وطن توانست این پیروزیت را به آخر برساند.

اسپنسر تریسی از آن بازیگرانی است که اگر وجودش را از سینمای هالیوود بگیریم حفره خالی عظیمی در آن احساس خواهد شد. تریسی از نسل بازیگرانی است که به سینما معنای جدیدی بخشیدند. بازیگرانی که نام شان دنیای سیاه و سفید را، در ذهن ما، بازسازی می نمایند. بازیگری که طی چهار دهه فعالیت هرگز کیفیتش افت پیدا نکرد و همیشه همان تریسی ای بود که مخاطب از او انتظار داشت.

طولی نکشید که او در سال 2001 اولین نامزدی اسکار را برای فیلم خاطرات بریجت جونز به کارنامه خود اضافه نمود، اما رقابت را به هلی بری واگذار کرد. زلوگر ناامید نشد و سال بعد دوباره با موزیکال درخشان راب مارشال خودش را در بین نامزدهای بهترین بازیگر نقش اصلی زن اسکار جای داد. اما باز هم رقابت را واگذار کرد، این بار به نیکول کیدمن برای فیلم ساعت ها. سال بعد اما زلوگر، در بخشی دیگر، اسم خودش را در جشنواره بر سر زبان ها انداخت. این بار با نامزدی در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن، برای فیلم کوهستان سرد، او توانست نخستین اسکار خود را به خانه ببرد.

منبع مقاله: 10 بازیگر سرشناس که 3 سال پیاپی نامزد اسکار شدند

انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1909

به "مقاله: 10 بازیگر سرشناس که 3 سال پیاپی نامزد اسکار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 10 بازیگر سرشناس که 3 سال پیاپی نامزد اسکار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید