مقاله: موزه زیر آبی کانکون مکزیک

به گزارش مسافرت رو، موزه با مساحت بیش از 400 متر مربع، به دو گالری مجزا با فاصله چند مایل، سالن Manchones و سالن Nizuc تقسیم شده است. Manchones ، هشت متر زیر سطح زمین، اجزای مخصوص شکار مانند عهد و پیمان که دایره ای از افراد را نشان می­دهد که دستهای همدیگر را گرفته اند. مجسمه مردی در آتش، پیکره­ای یک تنی به شکل ماهیگیری محلی است که با مرجان­های آتشین در زمین ساخته شده. گرد آورنده رویا یک دفتر زیر آبی است که توسط یک کارمند از زیر آب محافظت می­شود. گالری کوچکتر Nizuc در عمق چهار متری زیر آب قرار دارد. مشهورترین بخش باغبان امید است که به صورت بانوی جوانی دراز کشیده روی پاسیوی محصور در گلدان های گل ساخته شده.

مقاله: موزه زیر آبی کانکون مکزیک

موزه هنری زیر آب کانکون (معروف به MUSA) در سال 2008 به عنوان راهی برای حفظ حیات دریایی منطقه ایجاد شد. به این ترتیب توریست­ها از صخره­های مرجانی نزدیک مکزیک دور شدند تا غواص­های ناشی به مرجان­ها آسیب نرسانند.

اما اگر می­خواهید خیس نشوید چه باید کرد؟ هر دو منطقه را می­توان به راحتی از درون یک قایق با کف شیشه ای مشاهده کرد، زیرا هر روز تورهای مختلفی برای بازدید از این موزه ها وجود دارد. مرکز بازدید کنندگان MUSA نمونه های بسیاری از مجسمه ها به همراه فیلم ها و تصاویر موزه دارند تا بتوانید زیبایی نمایشگاه را از خشکی مشاهده کنید.

غواصان قادر به کشف صخره Manchones هستند (که اخیراً در یک نظرسنجی به عنوان 50 نقطه برتر غواصی در سراسر جهان ثبت شده است). با این وجود، با توجه به اندازه و کم عمق بودن، فقط با غواصی می توان به Nizuc دسترسی پیدا کرد.

به طرزی باورنکردنی، طی پنج سال اول جریان حیات در این موزه به راه افتاد. سفره ماهی­ها، لاک پشت­ها، مارماهی­ها، ماهی باراکودا و ماهی های گرمسیری رنگارنگ در این موزه زندگی می­کنند. حتی عروس دریایی ها، که سالها در منطقه دیده نمی­شدند، دوباره در حال تغذیه در اطراف مجسمه ها دیده شده اند.

منبع مقاله: موزه زیر آبی کانکون مکزیک

انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1896

به "مقاله: موزه زیر آبی کانکون مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: موزه زیر آبی کانکون مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید