راهکارهای ساماندهی اتاق نشیمن

به گزارش مسافرت رو، آیا تا به حال به دنبال راهکارهایی برای ساماندهی فضای اتاق نشمین بوده اید؟ آن چه که بسیاری از افراد در طراحی دکوراسیون داخلی به دنبال آن هستند، استفاده بهینه و کاربردی از فضای اتاق می باشد. در کنار استفاده کاربردی در طراحی اتاق توجه به جنبه زیبایی شناسی دیزاین خانه نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن خواهیم پرداخت، ارائه راهکارهایی در جهت استفاده بهینه و کاربردی از اتاق نشیمن در جهت ساماندهی فضای آن با حفظ جنبه های زیباشناسی می باشد. برای آشنایی با این راهکارها در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

راهکارهای ساماندهی اتاق نشیمن

استفاده ازمیز عثمانی در اتاق نشیمن

یکی از بهترین راه حلهایی که می توانید در جهت ساماندهی اتاق نشیمن مورد استفاده قرار دهید، به کارگیری میزهای عثمانی می باشد. این میزها نمونه از المان های چند منظوره شناخته می شوند. علاوه بر این که می توان از آن ها به عنوان میز و حتی به عنوان وسیله ای جهت نشستن استفاده کرد، وسیله ای مناسب برای قرار دادن وسایل نیز شناخته می گردد. از آن جایی که روی این میزها برداشته شده و فضای داخل آن خالی می باشد، می توان برای قرار دادن وسایل مختلف مانند پتو، بالشت های اضافه و غیره نیز از آن استفاده کرد. در صوت به کارگیری این المان در اتاق نشیمن می توانید برای قرار دادن مجلات، سی دی های مختلف و غیره از آن استفاده نمایید. این کار باعث ایجاد فضایی مرتب در اتاق نشیمن می گردد.

استفاده از چوب لباسی دیواری

استفاده از چوب لباسی دیواری از دیگر ایده هایی است که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید. نکته مهمی که باید در استفاده از این المان به یاد داشته باشید، به کارگیری صحیح آن در جهت جلوگیری از ایجاد هرج و مرج در فضای اتاق نشیمن می باشد. انتخاب مکان مناسب برای نصب این چوب لباسی ها از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

استفاده از کمد مناسب در اتاق نشیمن

بعضی از وسایل مانند کتاب می توانند نمای زیبایی به فضای اتاق ببخشند. در مقابل وسایلی مانند روزنامه، اسباب بازی بچه ها و یا وسایلی از این دست می توانند باعث ایجاد هرج و مرج در فضای اتاق نشیمن شده و نمای بدی ایجاد نمایند. استفاده از کمدهای درب دار که از لحاظ زیبایی با سبک اتاق نشیمن هماهنگی دارند، می توانند گزینه ای مناسب برای استفاده باشند. هم چنین این امکان وجود دارد از سبدهای حصیری نیز برای قرار دادن وسایل استفاده نمایید. استفاده از این سبدها می تواند نمای زیبایی در اتاق نشیمن ایجاد کند. استفاده از این ایده باعث می گردد وسایل در زمان احتیاج به راحتی در اختیار شما باشند.

استفاده از شلف دیواری

از دیگر راه حلهایی که می توانید در جهت استفاده بهینه از فضای اتاق نشیمن مورد استفاده قرار دهید، به کارگیری شلف دیواری می باشد. از این گونه شلف ها می توان برای قرار دادن وسایل تزئینی نیز استفاده کرد. از این رو می توان گفت این وسیله نمونه ای از المان های کاربردی شناخته می گردد. از این گونه شلف ها می توان در تم های مختلف در رنگ ها و بافت های متفاوت استفاده کرد.

استفاده از میز کنسول

میز کنسول از دیگر المان هایی است که می توان در طراحی کاربردی اتاق نشیمن مورد استفاده قرار داد. استفاده بهینه از فضای موجود در اتاق نشیمن از نکات مهمی است که باید در جهت ساماندهی این فضا به آن توجه داشته باشید. برای مثال این امکان وجود دارد از فضای خالی بین مبلمان و دیوار استفاده نموده و از آن برای قرار دادن یک میز کنسول استفاده نمایید. در جهت اجرای این راه حل، از یک میز که رنگ آن با رنگ سایر المان ها تطبیق پذیر می باشد، استفاده نمایید. در صورتی که از یک میز کشو دار استفاده نموده اید، می توانید از کشوها برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده نمایید. حتی این امکان برای شما وجود دارد که پریز برقی در داخل آن تعبیه نموده و برای شارژ تلفن همراه از آن استفاده نمایید.

استفاده از فضای زیر راه پله

اگر طراحی اتاق نشیمن به گونه ای است که در آن راه پله وجود دارد، می توانید از فضای زیر آن برای قرار دادن وسایل استفاده نمایید. در جهت اجرای این راه حل می توانید با استفاده از یک متخصص نسبت به ساخت یک کمد در زیر راه پله اقدام نمایید. با انجام این کار فضایی که به نظر بدون استفاده می آمد، به بهترین شکل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. از این فضا برای قرار دادن وسایل مختلف مانند کفش می توان استفاده کرد. هم چنین این امکان وجود دارد که نسبت به ساخت یک کتابخانه کوچک در این قسمت اقدام کرد.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساخمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه ساماندهی فضای اتاق نشیمن با استفاده از ایده ها و راه حلهای کاربردی می باشد. آن چه که در این جا حائز اهمیت است، حفظ انسجام و زیبایی فضای اتاق نشیمن می باشد. به نظر شما استفاده از کدام ایده برای بهره مندی از اتاق نشیمن ساماندهی شده مناسب می باشد؟ آیا شما تجربه مشابهی در این زمینه داشته اید؟ از چه راه حلهای دیگری می توان در این جهت استفاده کرد؟ لطفا نظرات خود در این زمینه را با اهالی ما در میان بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 813

به "راهکارهای ساماندهی اتاق نشیمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای ساماندهی اتاق نشیمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید