رأی مخفی به اعتبارنامه تاجگردون

به گزارش مسافرت رو، سخنگوی کمیسیون تحقیق اعتبارنامه تاجگردون می گوید: در فرایند آنالیز موضوع اعتبارنامه آقای تاجگردون هیچ گونه فشاری بر روی اعضای کمیسیون تحقیق اعتبارنامه وجود نداشت.

رأی مخفی به اعتبارنامه تاجگردون

حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون تحقیق اعتبارنامه تاجگردون در گفتگویی با خبرآنلاین از جزئیات این جلسه روایت کرد و گفت قرار بر این شده است تعداد آراء موافقین و مخالفین علنی نگردد. وی این را هم گفت که دو نفر از 5 عضو آنالیز پفراینده اعتبارنامه از فرایند تحقیق خود را کنار کشیده بودند.

رأی امروز کمیسیون تحقیق مجلس در مورد اعتبارنامه آقای تاجگردون به معنای رد تمامی ادعا های معترضین است؟

مجلس شورای اسلامی در ابتدای کار است و بسیاری از نمایندگان مجلس هنوز درگیر مسائل مختلفی هستند که باعث می گردد نتوانند تمام تمرکز خود را معطوف به کار های محوله در کمیسیون های تخصصی نمایند.

باید توجه کنیم اعضای کمیسیون تحقیق مجلس شورای متشکل از نیرو های حقوقی نیست تا بتوانند در مورد مسائل به صورت تخصصی اظهارنظر نمایند. در کنار این مسائل باید توجه کنیم که زمان برای آنالیز موضوع پفراینده آقای تاجگردون محدود بود؟

زمان کافی برای آنالیز اعتبارنامه و اسناد معترضین را داشتید؟

طبق آئین نامه مجلس شورای اسلامی نمایندگان حاضر در این کمیسیون تنها 15 روز مهلت داشتند تا موضوعات مرتبط با اعتبارنامه آقای تاجگردون را آنالیز نمایند. این مهلت قانونی حتی قابل تمدید نیز نبود.

نمایندگان حاضر در کمیسیون تحقیق با حجم بالایی از اسناد معترضان و شخص آقای تاجگردون روبرو شده بودند که مجموعه اسناد ارائه شده به بیش از هزار صفحه می رسید. بسیاری از اسناد ارائه شده در این مدت زمان قابلیت راستی آزمایی نداشتند. برای مثال تنها در یک مورد به چندین شرکت اشاره شده بود که به آقای تاجگردون نسبت داده بودند. واقعیت این است که چگونه می توان همین مورد ادعایی را به صورت موردی آنالیز نموده و نتیجه آن را در عرض 15 روز به تجمیع رساند.

فضای کمیته اصلی برای آنالیز اعتبارنامه آقای تاجگردون چطور بود؟ نظرات اعضا؟

بر اساس تصمیم کمیسیون قرار بود 5 نفر به عنوان اعضای اصلی کمیته تحقیق فعالیت نمایند که از همان ابتدا دو نفر وارد این موضوع نشدند و عملا کار توسط 3 نفر پیش رفت.

این افراد چه کسانی بودند؟

آقایان میر تاج الدینی، کاظمی و بنده (حجت الله فیروزی).

آنالیز حجم داده های ارائه شده برای شما 3 نفر کار را سخت نموده بود؟

بله! البته تمام کوشش ما بر این بود که تمامی موارد مطرح شده را مورد آنالیز قرار بدهیم، اما بنده انکار نمی کنم که سوالات و ابهامات زیادی در موضوع اعتبارنامه آقای تاجگردون به دلیل کمبود زمان آنالیز باقی ماند.

بنده تأکید می کنم نمایندگان حاضر در این کمیسیون به دلیل حجت شرعی که بر گردن ایشان بود، موارد مهمی که باید در رأی گیری مدنظر قرار می دادند را بر اساس گزارشات نهاد های نظارتی لحاظ کردند. افکار عمومی باید اطمینان داشته باشد که کمیسیون تحقیق در موضوع اعتبارنامه آقای تاجگردون بر اساس زمانی که در اختیار داشت، تمام کوشش خود را به کار بست.

در جلسه امروز چه تعداد از نمایندگان عضو کمیسیون تحقیق حضور داشتند؟

برای رأی گیری در مورد اعتبارنامه آقای تاجگردون 12 نفر حاضر بودند. 3 نفر از از اعضا نیز به دلیل حضور در حوزه های انتخابیه خود غیبت داشتند.

اعتبارنامه آقای تاجگردون چند رأی موافق و مخالف داشت؟

رأی گیری به صورت مخفی برگزار گردید و حاضرین بنا را بر این گذاشتند که تعداد آرا اطلاع رسانی نگردد، زیرا این احتمال وجود دارد که بر تصمیم گیری سایر همکاران در صحن تاثیر بگذارد.

آیا فشاری روی اعضای کمیسیون در زمان تحقیق وجود نداشت؟

بنده به صراحت این موضوع را رد می کنم و اطمینان می دهم تمامی اعضا در آرامش کامل و آزادی عمل به تحقیق خود پرداختند.

پیش بینی شما از رأی نمایندگان در صحن مجلس چیست؟

در نخستین جلسه علنی مجلس در روز های آینده گزارش کمیسیون تحقیق توسط بنده قرائت خواهد شد و اگر معترضین همچنان بر اعتراض خود باقی بمانند، موضوع ادامه حضور آقای تاجگردون در مجلس دوباره به رأی گذاشته خواهد شد.

چه نسبتی از نمایندگان می توانند بر ادامه حضور آقای تاجگردون مهر تأیید بزنند؟

باید 50 درصد از نمایندگان به علاوه یک نفر موافق ادامه کار آقای تاجگردون باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1145

به "رأی مخفی به اعتبارنامه تاجگردون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رأی مخفی به اعتبارنامه تاجگردون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید