جزئیات ساخت فیلم ایتالیایی در ایران، خبری که خارجی ها منتشر کردند

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکرین دیلی، درامی به کارگردانی کنستانزا کاتاراجلیو با عنوان درست شبیه پسر من اولین فیلم ایتالیایی است که پس از 50 سال در ایران فراوری می گردد.

جزئیات ساخت فیلم ایتالیایی در ایران، خبری که خارجی ها منتشر کردند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

بخش هایی از این فیلم که با همکاری ایتالیا-بلژیک-کرواسی ساخته می گردد تاکنون در ایتالیا فیلمبرداری شده و داستان آن درباره یک پسر نوجوان افغانستانی است که از جنگ داخلی طالبان در کشورش فرار می نماید.

فرزاد پاک از تنگرین فیلمز تهیه کننده ایرانی است که به این پروژه ملحق شده است.

این فیلم به زبان ایتالیایی، فارسی و انگلیسی ساخته می گردد و 30 درصد آن در منطقه ورامین، سنگان و برقان از 15 آوریل فیلمبرداری خواهد شد.

آندرآ پاریس از کمپانی تهیه کنندگی اسنت فیلم که ساخت این فیلم را هم برعهده دارد در این باره گفت: این اولین فیلم داستانی بلند ایتالیایی است که با همکاری ایران پس از دهه 1960 شکل می گیرد.

وی اضافه نمود: کنار آمدن با بروکراسی آسان نبود. صنعت سینمای ایران به خوبی توسعه یافته است اما روی تهیه کنندگان خارجی باز نیست. 6 ماه طول کشید تا ما توانستیم همه مجوزهای قانونی را دریافت کنیم.

درست شبیه پسر من که الهام گرفته از رویدادهای واقعی است داستان اسماعیل را روایت می نماید که از قوم اقلیت هزاره افغانستان است و در کودکی از مناطق جنگی گریخته است. او حالا بزرگ شده و در ایتالیا زندگی می نماید اما وقتی می فهمد ممکن است مادرش هنوز زنده باشد، همه چیز برایش تغییر می نماید.

این فیلم با حمایت وزارت فرهنگ ایتالیا ساخته می گردد.

بسیر آهنگ شاعر هزاره ای از بازیگران این فیلم است. تیهانا لازوویچ و داوود یوسفی نیز دیگر بازیگران فیلم هستند.

دورینا لوندف نویسنده فیلمنامه بوده و کاتریجلیو فیلمساز 44 ساله ایتالیایی که نخستین بار با ساخت مستندی درباره قوم هزاره در سال 2006 با این فرهنگ آشنا شد در نوشتن فیلمنامه با وی همکاری نموده است.

پاریس اضافه نمود: فیلمبرداری در ایران برای ما خیلی حیاتی بود زیرا تنها کشور امنی است که جمعی فراوان از مهاجران هزاره ای در آنجا ساکن هستند.

به گزارش خبرنگاران، با جستجو میان اسامی فعالان سینمایی نام فرزاد پاک در لیست عوامل فیلم محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی به عنوان یکی از مدیران فراوری دیده می گردد. همچنین در ساخت مستند جاده ابریشم با همکاری چینی ها نیز این نام آورده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 628

به "جزئیات ساخت فیلم ایتالیایی در ایران، خبری که خارجی ها منتشر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ساخت فیلم ایتالیایی در ایران، خبری که خارجی ها منتشر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید