تصویر مفهومی گلکسی S23 با دوربین زیر نمایشگر منتشر شد

به گزارش مسافرت رو، یکی از افشاگران در توییتر تصویری مفهومی از گلکسی S23 را با دوربین زیر نمایشگر منتشر نموده است که طراحی کاملا متفاوت و مجذوب کننده تر از آنچه که اکنون شاهد هستیم را نشان می دهد.

تصویر مفهومی گلکسی S23 با دوربین زیر نمایشگر منتشر شد

دوربین زیر نمایشگر فناوری پیشرفته ای است که از مدت ها قبل به وسیله شرکت های مختلف بکار گرفته شده است اما هیچ یک از این شرکت ها نتوانستند تعادلی بین کیفیت و زیبایی بوجود بیاورند. یعنی اگرچه قرارگیری دوربین سلفی زیر نمایشگر به زیبایی پنل جلو اضافه کرد اما از لحاظ کیفیت اصلا نتیجه رضایت بخش نبود. با این حال به نظر می رسد از سال های آینده این فناوری بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد. حتی گفته می گردد گلکسی S23 هم قرار است به این فناوری مجهز گردد.

یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری یعنی Ice Universe که غالبا خبرهایی که در رابطه با گوشی های سامسونگ منتشر می نماید درست از آب در می آیند، به تازگی تصویری مفهومی از گلکسی S23 را با کاربران به اشتراک گذاشت تا بدین ترتیب ایده خوبی از آنچه که قرار است به عنوان گوشی های نسل بعدی سامسونگ راهی بازار گردد داشته باشیم.

البته خیلی از کاربران هنگام کار با گوشی متوجه آن حفره کوچک روی نمایشگر نمی شوند. اما نمی توان انکار کرد نمایشگری بدون هیچ مورد اضافه که یکپارچگی آن را بهم بزند، تا چه میزان زیبا و مجذوب نماینده خواهد بود. اینکه سامسونگ از این فناوری در پرچم دارهای نسل بعد خود استفاده می نماید یا خیر هم خیلی معین نیست اما باید این نکته را هم به خاطر داشته باشید که گلکسی S23 در صورت تجهیز به این فناوری، اولین گوشی سامسونگ با این قابلیت نخواهد بود چون گلکسی زد فولد 3 همین حالا هم از آن بهره می برد. البته سامسونگ معتقد است این دوربین که کیفیت خوبی هم ندارد برای عکاسی سلفی طراحی نشده است اما در برقراری تماس های تصویری عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت.

سامسونگ پیش از این توانسته در زمینه بکارگیری یک سنسور در زیر نمایشگر، کاملا مهارت لازم را بدست بیاورد. برای مثال در پرچم دارهای این شرکت، سنسور اثرانگشت اولتراسونیک بکار گرفته شده است که عملکرد خوبی هم دارد و گوگل هم از آن در سری پیکسل 6 استفاده نموده است. به مرور زمان این قابلیت برای گوشی هایی با نمایشگر OLED به یک استاندارد تبدیل شد و به نظر می رسد این اتفاق به زودی با دوربین سلفی زیر نمایشگر هم رخ خواهد داد. خصوصا اینکه از دو سال قبل کار روی آن آغاز شده است و قطعا با توجه به سرعت پیشرفت فناوری، زودتر از همه گیر شدن سنسور اثرانگشت زیر صفحه، شاهد تبدیل شدن دوربین سلفی زیر نمایشگر به عنوان یک استاندارد برای گوشی های هوشمند خواهیم بود.

به خاطر داشته باشید که سامسونگ اگرچه سال گذشته این قابلیت را در گلکسی زد فولد 3 بکار گرفت اما اولین شرکت در این زمینه نبوده است. پیش از آن، ZTE در گوشی Axon 20 از این فناوری استفاده کرد اما در آن گوشی هم اصلا کیفیت عکاسی به خوبی تصاویر ثبت شده با دوربین های سلفی معمولی با میزان سنسور مشابه نبود. این فناوری در Axon 30 5G هم مورد استفاده نهاده شد اما باز هم کیفیت خوبی را ارائه نداد.

شیائومی یکی دیگر از شرکت های چینی است که در گوشی می میکس 4، از این فناوری استفاده کرد تا بدین ترتیب فهرست شرکت هایی که از آن در گوشی های خود استفاده نموده اند شلوغ تر گردد. با در نظر گرفتن این موضوع، به احتمال بسیار زیاد شرکت های دیگری هم به این فهرست اضافه خواهند شد. اما قبل از آن انتظار می رود شرکت هایی که از این فناوری استفاده نموده اند، محصولات بهتر و باکیفیت تری را راهی بازار نمایند.

بنابراین از سامسونگ به عنوان شرکتی که همواره در استفاده از فناوری های تازه پیشتاز بوده، انتظار می رود در گلکسی S23 یا تعداد بیشتری از گوشی های خود در سال پیش رو، از فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر استفاده کند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2101

به "تصویر مفهومی گلکسی S23 با دوربین زیر نمایشگر منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر مفهومی گلکسی S23 با دوربین زیر نمایشگر منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید