ترمیم و مقاوم سازی مخازن ذخیره با روشی نو و به صرفه ممکن شد

به گزارش مسافرت رو، روشی نو برای ترمیم و مقاوم سازی مخازن ذخیره با استفاده از مواد کامپوزیت ارائه شد که فرآیند بازسازی را به 3 ماه کاهش داده است.

ترمیم و مقاوم سازی مخازن ذخیره با روشی نو و به صرفه ممکن شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید مهدی آذرفام مدیرعامل شرکت دانش بنیان تکین مقاوم سازی پیشرفته با بیان اینکه روش قدیمی برای ترمیم و مقاوم سازی مخازن ذخیره فرآیندی طولانی است که باعث آلودگی هوا نیز می گردد، گفت: با توجه به مصارف عمده مخازن ذخیره در پالایشگاه ها و کارخانه های مواد شیمیایی و نقش مهم آن ها در نگهداری و ذخیره مواد اولیه و یا محصول، عملکرد صحیح و بهینه آن ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کاهش زمان تعمیر به 3 ماه

خوردگی مخازن یکی از مسائل مهم ذخیره سازی محصولات است. نشت مخازن موجب آلودگی آب های زیرزمینی و وارد آمدن خسارات جبران ناپذیر به محیط زیست خواهد شد. بر اساس تجارب موجود، به کارگیری حفاظت کاتدی نتوانسته است به طور کامل مانع از نشت و جلوگیری از خوردگی کف مخازن ذخیره گردد.

بسیاری از مخازن ذخیره ای که سال ها از آن ها بهره برداری شده است، در قسمت های مختلف آن ها آسیب مشاهده می گردد و یا دچار خوردگی شده اند. با استفاده از مواد کامپوزیت می توان کف، دیواره و حتی سقف این گونه مخازن را پوشش داده و لایه چینی کرد.

به این ترتیب هم از خوردگی مخزن جلوگیری شده است و بعلاوه استحکام سازه مخزن افزایش می یابد. با استفاده از این روش حتی می توان مخازن با عمر کم و نوساز که هیچ محصولی از زمان ساخت تا به امروز در آن ها ذخیره نشده است را با تعداد لایه های کم تر جهت جلوگیری از خوردگی مخزن پوشش داد.

در ایران برای اولین بار است که این روش انجام می گردد. وقتی می خواهیم یک مخزن را مقاوم سازی کنیم اگر روش قدیمی انجام گردد در حدود 2 سال تعمیر طول می کشد و در این مدت مواد نفتی سوخته، کلی هزینه مصرف و هوا نیز آلوده می گردد.

ایجاد اشتغال برای 150 نفر

این دانش، فرآیند تعمیر را به حدود 3 ماه کاهش می دهد و از خدمات پشتیبانی برخوردار است. بعلاوه در کنار صرفه جویی ارزی در زمان هایی که سفارش باشد 150 نفر در این شرکت مشغول به فعالیت می شوند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تکین مقاوم سازی پیشرفته با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره سعی نموده از شرکت های دانش بنیان حمایت کند، اضافه نمود: به وسیله این مجموعه به شرکت ما ضمانت نامه و وام در کمترین زمان ارائه شده که این امر قابل تقدیر است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2015

به "ترمیم و مقاوم سازی مخازن ذخیره با روشی نو و به صرفه ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترمیم و مقاوم سازی مخازن ذخیره با روشی نو و به صرفه ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید