رفع شدن معارض های خطرناک با مدیریت سیلاب غرب تهران

به گزارش مسافرت رو، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر عامل شرکت خاکریزاب گفت: برای اجرای طرح مدیریت سیلاب در میدان آزادی با معارض های بسیار خطرناکی روبرو بودیم.

رفع شدن معارض های خطرناک با مدیریت سیلاب غرب تهران

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، حبیب پوش پارس مدیر عامل شرکت خاکریزآب در مراسم بهره برداری از دو پروژه مدیریت سیلاب در غرب تهران اضافه نمود: آنچه که باران در میدان آزادی رقم میزد همه آشفتگی و نابسامانی بود و سوال همه مردم شده بود چرا شهرداری کاری برای آبگرفتگی میدان آزادی و بزرگراه جناح نمی کند.

وی گفت: این جزو گلایه های مردم بود و هر سال این مسائل در رسانه ها تکرار می شد و تصاویر منتشر شده از آبگرفتگی ها نشان دهنده ضعف عملکرد شهری بود و حالا اولین پروژه رفع آبگرفتگی با مدیریت سیلاب در بزرگراه آزادی به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

پوش پارس اضافه نمود: در این طرح، ریسک بسیار بزرگی کردیم، زیرا در زیر سطح میدان آزادی با بزرگترین معارضات تاسیساتی کانال ها و لوله های فشار قوی برق و گاز روبرو بودیم، اما با اعتماد به جوانان پیروز شدیم.

وی گفت: با اجرای این پروژه در میدان آزادی دیگر سرگردانی روان آب ها رفع شده و راه نفس آب در این منطقه باز شده است و مردم در بارش های پیش رو احساس آرامش خواهند کرد.

پوش پارس اضافه نمود: طرح بعدی هم رفع گلوگاه سیلابی آزاد راه تهران کرج در حاشیه رودخانه کن است، در اوایل دهه 90 با صحنه وحشتناکی از خشم رودخانه کن در بزرگراه فتح روبرو شدیم. خشم رودخانه باعث شد تا پل سواره رو بزرگراه فتح فروریزد و فاجعه انسانی در کمین اتفاقات ناگواری بود شبیه به آنچه که در دهه 60 رخ داد.

وی گفت:این پروژه را شروع کردیم و توانستیم گلوگاه را رفع کنیم و رودخانه کن می توانست دوباره خطر آفرین گردد و اکنون رودخانه به نقش اصلی خود که نشاط و طراوت در شهر است، رسیده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1735

به "رفع شدن معارض های خطرناک با مدیریت سیلاب غرب تهران" امتیاز دهید

1 کاربر به "رفع شدن معارض های خطرناک با مدیریت سیلاب غرب تهران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفع شدن معارض های خطرناک با مدیریت سیلاب غرب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید